تخلف در تملک ۷۰ هکتار زمین‌ مسکن مهر پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: از میان ۳۰۰ هکتار زمین های فاز ۱۱ مسکن مهر بر اساس اعلام منابع طبیعی ۳۰ هکتار آن مستثنیات اعلام شده بود که فردی خاطی با زد و بند و طی حکمی مستثنیات را به ۷۰ هکتار رسانده و به تملک خود درآورده‌است.

به گزارش صبح پردیس، مهدی هدایت اظهار کرد: اراضی ۳۰۰ هکتاری مورد نظر در فاز ۱۱ به اداره ثبت مربوط نمی شود، اداره ثبت در آن دوره سندی به نام شرکت عمران صادر نکرده است یا برای اشخاص تخلفی در اداره ثبت انجام شود.

وی ضمن اعلام این تخلف افزود: خواستار ورود ریاست قوه قضائیه به این پرونده تخلف تمکل اراضی در فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اعتراض شرکت عمران، ادامه داد: ما به رأی صادره اعتراض کردیم و پرونده این تخلف در شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور در دست رسیدگی است و از ریاست قوه قضائیه درخواست و انتظار تسریع در رسیدگی به این پرونده را داریم.

هدایت تصریح کرد: اراضی یاد شده برای ساخت مسکن طرح اقدام ملی در نظر گرفته شده بود و تعیین تکلیف پرونده، تسریع بخشی ساخت مسکن اقدام ملی در اراضی یاد شده را به همراه دارد.

بنابر این گزارش، بر اساس قانون، برخی اراضی مزروعی یا مرتعی برای حفظ منابع طبیعی یا محیط زیست، ممکن است از سوی دولت به عنوان اراضی ملی اعلام و در اختیار سازمان منابع طبیعی یا سازمان محیط زیست قرار داده شود اما گاهی هم تنها بخشی از اراضی ملی اعلام شده و مابقی آن به عنوان” مستثنیات” از اراضی ملی جدا شده و در اختیار مالکان خصوصی قرار می‌گیرد؛ ملی اعلام شدن زمین باید مطابق با مقررات آگهی شده و تشریفات خاصی را طی کند.

کمیسیون موسوم به ماده ۵۶ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور یه مرجع رسیدگی اداری است که آرای آن از اعتبار قانونی و اجرایی برخوردار است.

در سال ۹۱ کلنگ ساخت حدود ۸۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس بر زمین خورد و مقرر شد که واحدهای مسکونی ۱۸ ماهه به متقاضیان تحویل داده شود.

با تغییر رویکرد وزارت راه و شهر سازی و مدیریت جدید شرکت عمران شهر جدید پردیس تا پایان سال ۹۸ در حدود ۴۵ هزار واحد تکمیل و به بهره برداری رسید و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۹۹ در حدود ۶۰ هزار واحد به مالکان تحویل می‌شود و باقی مانده واحدها پس از رفع مشکل حقوقی به مالکان تحویل داده خواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا