تحویل یک بهله دلیجه به محیط‌زیست پردیس

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس از تحویل یک بهله دلیجه به محیط‌زیست توسط شهروند دوستدار حیات‌وحش در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح پردیس؛ سیدحسن فراهانی از تحویل یک بهله دلیجه به محیط‌زیست توسط شهروند دوستدار حیات‌وحش در شهرستان پردیس خبر داد و از اقدام شایسته این شهروند قدردانی کرد.

وی بیان کرد: این پرنده توسط یکی از کارکنان یک کارگاه در منطقه خرمدشت نجات ‌یافت و به این اداره تحویل داده شد که پس از تیمار اولیه به اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران برای مداوا و رهاسازی منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس افزود: دلیجه یا باشه نام گونه‌ای پرنده از راسته شاهین‌سانان و خانواده بازان است.

فراهانی اضافه کرد: پرهای دلیجه بیشتر قهوه‌ای با خال‌های تیره است و برخلاف بیشتر بازها، دلیجه دورنگی جنسیتی دارد، بدین معنی که رنگ نر آن با رنگ ماده آن تفاوت دارد؛ سر و دم دلیجه نر آبی- خاکستری و در ماده‌ها، دم قهوه‌ای با نوارهای سیاه است و در هر دو جنس، انتهای دم سیاه‌رنگ بوده و نواری سفید دارد.

وی گفت: دلیجه و تعدادی اندک از پرندگان دیگر از جمله پرستوهای دریایی تنها برای چند ثانیه قادرند قبل از یورش به‌طرف طعمه در هوا بال‌بال زنان درجا باقی بمانند و این پرنده که از گونه‌های حفاظت‌شده است در مناطق باز، درخت‌زارها، حاشیه تالاب‌ها، صخره‌ها و روی تیرهای برق نزدیک شهر و روستا زیست می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس با بیان اینکه مردم طبیعت‌دوست و حامی محیط‌زیست شهرستان در حفاظت از محیط‌زیست این اداره را یاری کنند، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند موارد این‌چنینی و هرگونه تخلفات شکار و صید و تخریب و تجاوز به محیط‌زیست را به شماره تلفن‌های 76213620 اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا