تب انتخابات ۱۴۰۰ در پردیس

مردم ولایتمدار شهرستان پردیس، از صبح امروز/ ۲۸ خرداد / بار دیگر با حضور حداکثری در انتخابات که به شکل گیری صف های طویل انجامید، حماسه‌ای نوین را در تعیین سرنوشت خود رقم زدند.

به گزارش صبح پردیس به نقل از ایرنا، از ساعات اولیه صبح جمعه ۱۲۳ شعبه اخذ رای درشهرهای بومهن، پردیس، شهرهای جدید خسروآباد و سعیدآباد جاجرود و روستاها میزبان مردان و زنان مصممی هستند که با رانداخت رای به صندوق، سرنوشت کشور خود را رقم می زنند.

«مهرناز. م» رای اولی است که برای شرکت در انتخابات به مسجد اهل بیت (ع) بومهن آمده و به خبرنگار ایرنا گفت: من و همسالانم امسال با رای خود، سرنوشت کشور را تعیین می کنیم و به همین دلیل درباره تمامی داوطلبان با دقت تحقیق کردم و به کسانی رای می دهم که برای ساختن و آبادانی مصمم هستند.

رای اولی دیگر گفت: آنقدر برای حضور در انتخابات هیجان زده هستم که نمی دانم که چه بگویم اما بنویسید که خیلی خوشحالم که بزرگ شدم و می توانم رای بدهم.

یکی از مسئولین ستاد با اشاره به مشارکت بی نظیر شهروندان در انتخابات امسال، اظهار داشت: شهروندان ما همیشه حماسه ساز هستند و امسال هم ما با توجه به حضور شهروندان در شعبه های اخذ رای، شاهد حماسه بی نظیر دیگری خواهیم بود.

مسجد جامع شهر و مسجد امیرالمومنین(ع) پردیس، مسجد اهل بیت (ع) شهر بومهن، دفتر شورای حل اختلاف بومهن، مدرسه شهدای غزه شهر سعید آباد، دفتر دهیاری روستای ترقیان، روستای هیزم دره، دهستان کرشت و در کل ۱۲۳ شعبه فعال اخذ رای در شهرستان پردیس میزبان مردم ولایتمدار هستند.

*تکلیف امروز ما جهاد در مسائل سیاسی است

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: امروز جمعه ۲۸ خرداد روز سرنوشت ساز ملت ایران و نظام اسلامی است و تکلیف همه ما امروز جهاد در مسائل سیاسی با حضور در انتخابات است.

«حجت الاسلام سید حسین حسینی» اظهار داشت: یک روز تکلیف ما شرکت در جهاد بود و یک روز خدمات رسانی در مناطق محروم و انجام وظایف در مسائل مختلف بود و تکلیف امروز ما تعیین سرنوشت کشور با انتخاب فرد اصلح و حضور پر رنگ در انتخابات است.

وی افزود: دشمنان امیدوار بودند که حضور مردم ما کمرنگ بشد و مردم به تکلیف خود عمل نکنند اما از ابتدای ساعات رای گیری شاهد حضور پر شور و با بصیرت مردم در انتخابات هستیم.

*به متخلفان انتخاباتی اجازه حضور در شورای اسلامی شهر را نخواهیم داد

فرماندار شهرستان پردیس در حاشیه بازدید خود از شعبه های اخذ رای به خبرنگاران گفت: اجازه نمی دهیم که افرادی با خرید رای، تقلب، تهدیدو جابجایی افراد به شورای اسلامی راه پیدا کنند.

«عبدالعظیم رضایی» گفت: برخی از افراد مخفیانه و مزورانه در حال تلاش برای تاثیر گذاری نادرست بر آرای مردم هستند، این افراد آگاه باشند که کارهای نادرست آنها تحت رصد نیروهای اطلاعاتی و انتظامی است و با آنها برخورد قانونی شده و رای آنها باطل می شود.

وی با بیان اینکه سلامت انتخابات برای ما در اولویت قرار دارد، اظهار داشت: نیروهای امنیتی، انتظامی و ضابطین با هماهنگی دستگاه قضایی در طی ساعات برگزاری انتخابات نقاط آسیب زا را کنترل می کنند و افرادی در شعبه های آلوده قبلا شناسایی و دستگیر شدند و اکنون در بازداشتگاه هستند.

فرماندار شهرستان پردیس ضمن تقدیر از حضور پر شور شهروندان در شعبات اخذ رای، اظهار داشت: شهروندان بسیاری با احساس مسئولیت در قبال کشور و شهر خود پای صندوقهای رای حاضر شدند و در این راستا باید تقسیم و توزیع تعرفه ها باید مدیریت شود.

رضایی با اشاره به فعالیت ۱۲۳ شعبه اخذ رای در سطح شهرستان، اظهار داشت: از ساعات اولیه روز شاهد استقبال پر شور شهروندان برای مشارکت در تعیین سرنوشت ملی و شهرستانی شهروندان پردیس هستیم.

*امنیت، سلامت و مشارکت مردمی در پردیس اجرایی شده است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس گفت: در انتخابات پیش رو به دنبال سه اصل مهم امنیت و سلامت و مشارکت مردمی و حداکثری بودیم و هر سه مورد واقع شده است.

«علیرضا آغاجری» ضمن تقدیر از حماسه حضور شهروندان در انتخابات، اظهار داشت: حضور مردم نشانگر پایبندی آنها به ارزشها و اهداف انقلاب اسلامی است که با وجود تبلیغات شبکه های معاند حضوری چشمگیر و گسترده دارند.

وی با تاکید به برخورد با متخلفان انتخاباتی، توضیح داد: تیم های زیادی مدیریت، تجهیز و ساماندهی شدند تا اگر تخلفی به وقوع پیوست با آنها برخورد شود و به متخلفان اعلام می کنیم که اگر در طی برگزاری انتخابات و ساعات پایانی به فکر تقلب به ویژه در انتخابات شورای اسلامی هستند با آنها برخورد و بازداشت خواهند شد.

*شعبه های اخذ رای ضد عفونی شدند

رئیس شبکه بهداشت و در مان شهرستان پردیس گفت: طی یک ماه گذشته آموزشهای لازم به دست اندرکاران حوزه های اخذ رای درباره رعایت دستور العمل های بهداشتی داده شده است و شعبه ها ضد عفونی شدند.

«سعید آسیایی» ادامه داد: کارشناسان شبکه بهداشت و درمان طی روزهای گذشته در سه نوبت از شعبه ها بازدید کردند و امروز هم بر نحوه رعایت دستور العمل های بهداشتی، تهویه محل رای گیری، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک نظارت دارند.

وی ادامه داد: دستور العمل های بهداشتی در شعبه های اخذ رای در حد مطلوب توسط شهروندان رعایت می شود.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی (۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (چهار حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) امروز -جمعه ۲۸ خرداد- در حال برگزاری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

۹میلیون و ۸۱۵ هزار و ۷۷ نفر واجد شرایط رای دادن در استان تهران هستند که از این تعداد واجد شرایط، ۱۹۰ هزار و ۹۷۹ نفر رای اولی هستند. ۶ هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رای برای استان تهران در نظر گرفته شده که از این تعداد ۴۲۵ شعبه آن سیار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا