تبادل تجربیات علمی و فناوری بین کشورهای اسلامی/ تعریف ۴۰ پروژه مشترک بین شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس

رئیس پارک فناوری پردیس از تبادل تجربیات علمی و فناوری بین کشورهای اسلامی خبر داد و گفت: ۴۰ پروژه مشترک بین شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس تعریف شده است.

به گزارش صبح پردیس، مهدی صفارنیا خلاصه‌ای از عملکرد یک‌ساله شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور عضو پارک فناوری پردیس را اعلام و اظهار کرد: بیش از ۲۴۱ شرکت دانش‌بنیان کشور در پارک فناوری پردیس مستقر و مشغول به کار هستند.

وی گفت: این شرکت‌ها دارای ساختمان‌های مستقل هستند و فعالیت‌هایی مانند خدمات کسب و کار به‌عنوان مرکز توسعه کسب و کار فناوری، شتاب‌دهنده‌های بخش خصوصی و مرکز رشد را ارائه می‌دهند.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: ۴۷ شرکت دارای ساختمان مستقل نیستند و فضاهایی را در پارک اجاره کرده و مشغول به فعالیت شده‌اند.

صفارنیا ادامه داد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ۹۵ شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس نزدیک به ۲۵ میلیون دلار صادرات دارند و حدود ۵۲ هزار میلیارد ریال فروش شرکت‌ها در سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: رشد منابع انسانی ۱۹ درصد بوده است و تا پایان سال ۹۵ حدود سه هزار نفر از افراد متخصص در پارک فناوری مشغول به کار شدند.

بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری شد

رئیس پارک فناوری پردیس تصریح کرد: شرکت‌ها در بخش تحقیق و توسعه فقط در سال گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کردند و همچنین ۸۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری جدید داشتند.

صفارنیا اظهار کرد: در مجموع، این سرمایه‌گذاری‌ها به عدد ۹ هزار و 100 میلیارد ریال می‌رسد که سهم دولت از این سرمایه‌گذاری، حدود ۱۰ درصد است.

وی گفت: در حوزه هم‌افزایی با مجموعه دانشگاه‌های سراسر کشور که یکی از اهداف پارک‌های فناوری است، نزدیک به ۳۹۰ عنوان همکاری انجام شده که جذب فارغ‌التحصیلان، به‌کارگیری اساتید دانشگاهی، انجام پایان‌نامه‌های دانشجویی بر اساس نیاز شرکت‌ها، جذب کارآموز، به اشتراک گذاشتن امکانات متقابل و در پایان انجام پروژه‌های مشترک بین شرکت‌ها و دانشگاه‌ها بوده است.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: در حوزه بومی‌سازی دانش که خروجی محصولی و خدمتی شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس است، حدود ۱۰۷ عنوان خدمت در سال ۹۵ داشتیم که شامل ثبت اختراعات، ۷۰ محصول جدید و ۲۶ عنوان بومی‌سازی دانش فنی است.

تعریف ۴۰ پروژه مشترک بین شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس

صفارنیا با اشاره به تعریف ۴۰ پروژه مشترک بین شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس و راستای هم‌افزایی بین‌شرکتی اضافه کرد: در حوزه همکاری شرکت‌ها با بدنه خارج از کشور، ۲۶ عنوان پروژه تحقیقاتی، تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با ۱۷ کشور از نقاط مختلف دنیا و با مبلغی بالغ‌بر ۱۹ میلیون دلار به سرانجام رسیده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس، بیش از ۳۰۰ نشان و گواهینامه جدید را در حوزه‌های مختلف ارتقای رتبه سازمانی، استانداردها، دانش‌بنیان و… اخذ کرده‌اند.

رئیس پارک فناوری پردیس تصریح کرد: ستاد پارک خدماتی را به اعضا ارائه داده که شامل ایجاد کریدور ایجاد خدمات کسب و کار می‌شود که هشت سال از راه‌اندازی آن در کشور می‌گذرد و با ۲۲ سرفصل حمایتی و خدماتی با ۳۵ کارگزار بخش خصوصی مشغول ارائه خدمات هستند.

صفارنیا اظهار کرد: برگزاری هفت کارگاه آموزشی، ارائه ۲۰۰ عنوان خدمات با ۴۰۰ فرصت کارآموزی، استخدام، پژوهشی و پایان‌نامه‌ای برای ۲۳۵ شرکت و سازمان توسط ستاد پارک و توسط سامانه صدف در سال گذشته به اعضا انجام شده است.

وی گفت: پارک‌های فناوری بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی از مزایای مناطق آزاد مانند معافیت‌های مالیاتی، عوارض، قانون کار، سرمایه‌گذاری خارجی، تعاملات مالی با خارج و… بهره‌مند هستند که به همین دلایل، شرکت‌ها از نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان معافیت مالیاتی برخوردار شدند.

اجرای ۱۹ پروژه زیرساختی در پارک فناوری پردیس

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: مجموعه شرکت‌های پارک مانند خانواده کنار هم هستند و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ضیافت چای، مراسم تجلیل از پیشکسوتان، روز شاد که اعضا به همراه خانواده‌ها در روزهای تعطیل در آن حضور پیدا می‌کنند، مسابقات ورزشی و فعالیت‌های مذهبی در پارک فناوری پردیس هم‌افزایی دارند.

صفارنیا ادامه داد: ۱۹ پروژه زیرساختی در حوزه زیرساخت‌های عمرانی در حال اجراست که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۰ پروژه ساختمانی با ۹۲ درصد پیشرفت اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه سالانه بین‌المللی فناوری و نوآوری با حضور ۱۷۰ شرکت داخلی و خارجی در پارک که منتهی به عقد پنج قرارداد تکنولوژی می‌شود، نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس پارک فناوری پردیس اظهار کرد: شبکه نوآوری تهران با ظرفیت یک هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در این استان سال گذشته فعالیت خود را در مرکز شتاب‌دهی نوآوری آغاز کرد که ۱۷ مجموعه بخش خصوصی با پارک فناوری پردیس مشغول به کار هستند و فرآیند رشد ۸۳ شرکت را در سال ۹۵ به اتمام رساندند.

تبادل تجربیات علمی و فناوری بین کشورهای اسلامی

صفارنیا با اشاره به جایزه مصطفی گفت: برای دانش‌جویان، دانش‌آموزان و دانشمندان به‌صورت سالانه برنامه داریم که برگزاری نشست تبادل تجربیات علمی و فناوری بین کشورهای اسلامی توسط ما در کشور مالزی و مسابقه نور با حضور ۱۰ هزار دانش‌آموز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: فراخوان دور دوم این مسابقه که بیش از هزار نفر از دانشمندان ۶۰۰ نهاد از جهان اسلام را ارائه دادیم و امسال دور دوم را برگزار خواهیم کرد.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: مجموعه رویدادهای کارآفرینی که با کمک مرکز شتاب‌دهی نوآوری پارک فناوری پردیس در کشور برگزار و بیش از هشت هزار و ۵۰۰ نفر از ۴۸ شهر کشور در آن شرکت کرده‌اند.

صفارنیا ادامه داد: ایران دو رویداد جذب سرمایه و عرضه سهام استارتاپ‌ها را برگزار می‌کند که به مرحله قرارداد رسیده است.

گفتنی است پارک فناوری پردیس واقع در شرق استان تهران و در جوار شهر پردیس است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا