تألیف کتاب “داعی‌الله” در شهرستان پردیس

کتاب “داعی الله الامام الحسین علیه السلام ابن الرسول المصطفی (ص)” در شهرستان پردیس تألیف شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، وحید کمیجانی نویسنده کتاب داعی الله اظهار داشت: پژوهش حاضر با عنوان «دَاعِیَ اللَّه» تحقیقی توصیفی تحلیلی در حوزه دین امام شناسی و شناخت زیارت است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ شیعه ادعیه و زیارات‌هایی که از جانب پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله وسلم) و ائمّه هدى (علیهم السلام) صادر شده همه عاشقان راز و نیاز با خدا و شیفتگان زیارت اولیاءاللَّه را از چشمه جوشان معنویّت، سیراب می‌سازد.

این نویسنده ساکن شهرستان‌ پردیس یادآور شد: در این میان اندیشه و تدبر در محتواى دعاها و زیارت‌ها، چنان حال و هوایى به هنگام خواندن دعا و نماز و زیارت ایجاد می‌کند که لذّت بخش ترین لحظات زندگى را رقم می زند و انسان را روز به روز به خدا نزدیک‌تر کند، لذا تأمل در محتواى بلند زیارتنامه هایى که آمیخته با توبه و انابه، و دعا و نیایش و عبودیّت و خضوع در مقابل پروردگار یگانه و بازگشت به سوى اوست؛ حقیقتى است که کمترین آشنایى با آداب زیارت، آن را آشکار می‌سازد، و آثار فوق العاده تربیتى آن را روشن می‌کند.

وی تأکید کرد: شایسته است رمز و راز، فلسفه، و تفسیر و تبیین زیارت‌ها همچون زیارت عاشورا مورد توجه قرار گیرد، زیارتی بسیار بافضیلت که یکى از کیمیاهاى سعادت و مبین عشق به پروردگار (تبارک و تعالی) و شوق براى رسیدن به حب الله (تبارک و تعالی) است.

نویسنده کتاب داعی الله تصریح کرد: ‏ زیارت عاشورا منعکس کنندۀ عظمت مصیبت و مظلومیّت خامس آل عبا (علیهم السلام) و سنگینى حادثۀ کربلا است که همه اهل اسلام را متأثّر ساخت، و حتّى برعرشیان و ساکنان آسمان و زمین نیز سنگین آمد.

از دیگر کتب منتشر شده ازین نویسنده‪ کتاب برات الشهدا ،کتاب تبیین خودی و غیرخودی، کتاب وحدت شهود از دیدگاه شیخ عطار و شیخ نیشابوری، کتاب احسان و نیکوکاری از منظر آیات و روایات، کتاب زیارت جامعه کبیره و عرفان اسلامی، کتاب نفس خلیفه الله فضایل و اثبات ولایت امیرالمومنین امام علی علیه السلام و سرالله فاطمه الزهرا را می توان نام برد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا