بی‌تفاوتی ادارات در لایروبی مسیل‌های جاجرود حادثه آفرید

بخشدار جاجرود گفت: عدم لایروبی مسیل‌های حوزه جاجرود باعث ورود سیلاب به جاده قدیم و ایجاد خسارات فراوان به روستای کمرد و شهر سعیدآباد شد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از فارس، عبدالله کمالی در پردیس در خصوص خسارات سیل شب گذشته و بامداد و امروز، اظهار کرد: شب گذشته بارندگی شدیدی در سطح شهرستان پردیس به وقوع پیوسته که بررسی‌ها نشان داد که بارندگی در بخش جاجرود شدیدتر و تبعات آن نیز بیشتر بوده است.

وی گفت: موضوعی که باعث تشدید خسارات سیل به جاجرود شد، لایروبی نشدن مسیل‌ها بود که همیشه جزو دغدغه‌های ما بوده و ادارات را در جریان گذاشته و مشاوره‌های لازم را داده بودیم.

بخشدار جاجرود افزود: متأسفانه ادارات در زمان خشکسالی و فصول گرم سال توجهی به هشدارهای نهادهای نظارتی مانند بخشداری و فرمانداری نمی‌کنند که نتیجه آن نیز این اتفاقات تلخ و خسارات سیل می‌شود.

کمالی ادامه داد: بخشداری جاجرود مکرراً نامه‌نگاری‌هایی را در این خصوص با ادارات برق، آب و موارد دیگر داشته است اما توجهی به این نامه‌ها نداشتند که در پی این بی‌تفاوتی شب گذشته این اتفاقات دست به دست هم داد تا عدم لایروبی مسیل‌ها منجر به وقوع سیل و ایجاد خسارات فراوان به روستای کمرد و شهر سعیدآباد جاجرود وارد کرد.

وی اضافه کرد: شاید دلیل عدم لایروبی مسیل‌ها کمبود نیرو یا امکانات ادارات باشد اما آنچه مدنظر بود ادارات پایه کار نبودند و ‌به‌رغم وجود این مشکلات اقدامی انجام نگرفت.

بخشدار جاجرود تصریح کرد: تمام دستگاه‌های بخش جاجرود، شهرداری، بخشداری، اورژانس، آتش‌نشانی و نیروهای کمکی شهرداری پردیس، اداره راه پلیس راهنمایی رانندگی پای کار بودند و بامداد امروز مشکل به طور موقت برطرف شد.

کمالی عنوان کرد: امیدواریم در آینده توجه لازم به لایروبی مسیل‌ها انجام بگیرد و عیب‌یابی مسیل‌های و نقاطی که ایجاد خسارت به آن محتمل است را بررسی، شناسایی و برطرف کنند تا این مشکلات را که هر ساله شاهد هستیم را مشاهده نکنیم.

وی در خصوص مناطق خسارت دیده بیان کرد: عمده خسارات سیلاب به ابتدای روستای کمرد تحمیل شد که به سطح آسفالت، پل ورودی روستا، دکل‌های دوربین‌های مداربسته و موارد دیگر وارد شد، همچنین در سطح خیابان اصلی جاده قدیم تهران به بومهن نیز در محدوده منطقه کمرد تا پلیس راه شاهد سیلاب شدیدی بودیم.

بخشدار جاجرود ابراز کرد: پس از وقوع سیلاب مسیر جاده قدیم با ورود گل و کلوخ مسدود و ترافیک سنگینی را به وجود آورد که با تلاش عوامل پلیس راه، راهداری و شهرداری پس از زمان کوتاهی جاده ایمن و بازگشایی شد اما تردد با کندی همراه بود‌.

کمالی یادآور شد: همچنین در ورودی شهر سعیدآباد جاجرود، سیلاب رودخانه کمرد به همراه حجم بالایی از آب و سنگ موجب شکسته شدن دیوار حائل این مسیل و تخریب بخش دیگری از خیابان کناری آن شد که منجر به سقوط دکل اداره برق و خاموشی بخشی از شهر سعیدآباد شده بود.

وی مطرح کرد: با تلاش عوامل امدادی و ادارات برق و گاز این محل‌ها ایمن سازی و بامداد امروز مشکل به طور موقت برطرف شد تا صنایع حاضر در منطقه با بی‌برقی مواجه نشوند.

بخشدار جاجرود تأکید کرد: خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی وارد نشد و مجموعه بخشداری درصدد است تا بررسی های لازم را برای برآورد خسارات نهایی انجام داده تا برای رفع خطر و ترمیم این خسارات اقدام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا