رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

بیمارستان الغدیر بومهن قابلیت افزایش تا ۲۵۰ تخت را دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی انصار الغدیر بومهن از نظر سازه و فیزیکی قابلیت ارتقا تا ۲۵۰ تخت بیمارستانی را دارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، علیرضا زالی روز یکشنبه در آیین افتتاح بیمارستان خیر ساز الغدیر بومهن، اظهار داشت: بیمارستان در۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع و در ۷ طبقه قرار هست بنا شود که در مجموع متراژ تخصیص یافته به بیمارستان به ۲۷ هزار متر مربع با قابلیت گسترش بیمارستان خواهد رسید.

در پی بازدید و تاکید رئیس جمهور، فاز دوم بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی انصار الغدیر شهربومهن امروز یکشبنه ۲۵ دیماه با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، معاون اجرایی رئیس جمهور و مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به تعهدات مالی بیمارستان ، توضیح داد: از مجموع پولهای تخصیص داده شده ۱۵۰ میلیارد تومان از تعهدات ما به پیمانکار باقیمانده بود که ۵۰ میلیارد تومان را از مجموعه برنامه و بودجه استان تهران تامین کردیم و ۱۰۰میلیارد باقی مانده که درخواست داریم با گشایش اعتباری این بودجه تامین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران ضمن تقدیر از پیگیری های بهرام عین الهی وزیر بهداشت و درمان برای بهره برداری بیمارستان انصار الغدیر ، توضیح داد: در تمامی جلسات مرتبط به بیمارستان وجلسات غیر مرتبط بیمارستان وزیر بهداشت پیگیر وضعیت پیشرفت کار و افتتاح بیمارستان بودند.

زالی گفت: محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور نقش بی بدیلی در تسریع بخشی افتتاح بیمارستان انصار الغدیر داشت و دوران استانداری محسن منصوری در استان تهران با نگاه ویژه به بهداشت ودرمان دوران طلایی را داشتیم و امروز هم در سمت جدید در سایه حمایت او هستیم.

وی ادامه داد: بیمارستان به همت خیر مرحوم عباس جابر انصاری ۱۲ سال پیش ساخته شده و با موافقت ورثه پس از یکسال و نیم در قالب قرار داد صلح به دانشگاه واگذار و مسئولیت واقعی ما پس از صلح بیمارستان آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران با اشاره به مشکل تخت در بیمارستان، توضیح داد: تعدادی از تخت ها مانند اورژانس، دیالیز، تخت اتاق عمل در زمانی که به ما تحویل داده می شوند مورد غفلت قرار می گیرند و استفاده بهینه از آنها نشده است ، تخت ها هزینه دارند .

زالی افزود: این تخت ها برای پرسنل، تامین نیروی انسانی و عملا در بودجه سنواتی دیده نمی شوند و در این راستا در خواست و انتطار دارم که این اختلاف در احتساب هزینه بیمارستانی مرتفع شود.

وی با اشاره به اشتغال ۱۴۰ نفر در بیمارستان ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۳ مجوز برای نیروی انسانی این بیمارستان صادر شده و درخواست دارم که با توجه تعدادنیروهای مصوب در چارت (۴۲۶نفر) در این بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی سایر مجوزها برای به کار گیری نیروی انسانی صادر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران گفت: زمانی که بیمارستان افتتاح شود نواقص خود را به صورت عملیاتی نشان می دهد و استمرار حمایتهای مجموعه وزارت بهداشت و شخص آقای منصوری و دولت مورد استقبال ما هست.

زالی ادامه داد: منطقه بومهن یکی از فقیرترین سرانه ها را در حوزه سلامت و بهداشت دارد، مردم منطقه سالهای زیادی صبوری کردند و در انتظار نگاه ویژه مسئولان به این منطقه شامل شهرهای پردیس ، بومهن و بخش جاجرود هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه شبکه بهداشت و درمان مناطق پردیس و بومهن هنوز ساختار تشکیلاتی مصوب نداریم و با توجه به رشد روزانه جمعیت در این شهرستان باید نگاه ویژه ای به این منطقه داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا