بوستان ۳ هکتاری گردشگری در شهر پردیس احداث می‌شود

شهردارپردیس اعلام کرد: با هدف افزایش مراکز تفریحی و تفرجگاهی، عملیات اجرایی احداث فاز دوم بوستان گردشگری به وسعت ۳۰ هزار مترمربع (سه هکتار) آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، رضا کارخانه اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری پردیس در راستای افزایش نشاط اجتماعی جامعه و ایجاد فضایی مناسب برای حضور خانواده‌ها در شهر پردیس با بافت آپارتمان‌نشینی، احداث بوستان‌ در نقاط مختلف با پراکندگی مناسب جغرافیایی است.

وی ادامه داد: معاونت فنی عمرانی شهرداری، احداث فاز دوم بوستان گردشگری در محله نخلستان شهر پردیس را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردارپردیس خاطرنشان کرد: مراحل مقدماتی تسطیح و خاک برداری این مرکز تفریحی و تفرجگاهی آغاز شده است و با با توجه به بافت گیاهی نسبتاً قدیمی در این بخش از شهر، این پروژه بدون آسیب‌ رسانی به درختان و فضای سبز موجود اجرا خواهد شد.

کارخانه اضافه کرد: طرح ترمیم و بازسازی بوستان های قدیمی‌تر شهر نیز براساس اولویت از پیش‌ تعیین‌ شده آغاز و ادامه دارد.

*نصب سازه‌های اکستروژن مجهز به فناوری دایستینگ در نقاط حادثه‌خیز پردیس

شهردار پردیس با اشاره به ضرورت ارتقای ایمنی ترافیکی مسیرهای درون‌شهری، اظهار داشت: سازه‌های اکستروژن مجهز به فناوری دایستینگ در نقاط حادثه‌خیز توسط سازمان حمل‌ونقل همگانی این شهرداری در راستای ارتقای ایمنی ترافیکی مسیرهای درون‌شهری و کاهش سوانح رانندگی اجرا شده است.

کارخانه گفت: این طرح در شورای عالی ترافیک شهرستان مصوب و طی روز های گذشته تکمیل و اجرا شد.

وی توضیح داد: سازه های اکستروژن به دلیل شکل خاص و مواد مخصوص با ایجاد لرزش هنگام عبور خودرو سبب آگاهی و تمرکز بیشتر راننده شده و از بروز حوادث رانندگی پیشگیری می‌کند.

شهردار پردیس ادامه داد: اکستروژن ها که به دلیل تجهیز به فناوری دایستینگ در تاریکی شب نیز قابل مشاهده هستند و در بلوارهای سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و خلیج‌فارس جنوبی نصب‌ شدند.

شهردار پردیس از نصب تابلوعلائم ترافیکی هشدار دهنده پیش از سرعتگیرهای شهر خبرداد و اظهار داشت: با هدف رفع معضلات ترافیکی و کاهش خطرات ناشی از سوانح رانندگی، طرح نوسازی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی و تجهیرات ترافیکی و ایمنی این تابلو ها نصب یا تعویض و نوسازی شدند.

*پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه روشنایی بلوار خلیج فارس جنوبی

کارخانه با بیان اینکه تامین روشنایی معابر شهری راهکاری برای ارتقای امنیت اجتماعی است، اظهار داشت: برای ارتقای امنیت و نمای بصری شهری، طرح روشنایی بلوار خلیج‌فارس جنوبی از چندی پیش آغاز و اکنون به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: با هدف بهینه سازی مصرف انرزی برق و بر اساس برنامه ریزی انجام شده ، واحد تاسیسات معاونت خدمات شهری ۶۶ پایه چراغ روشنایی ۶ متری را در بلوار خلیج فارس جنوبی نصب می کند.

شهردار پردیس یادآور شد: بلوار خلیج‌فارس جنوبی به عنوان مسیر ارتباطی بین پردیس و پایتخت، یکی از راه‌های پرتردد شهر است، پیش‌ از این، پایه چراغ‌های روشنایی با ظاهری نه‌چندان مناسب و مصرف انرژی بالا در این مسیر قرار داشت که با اجرای این طرح علاوه‌ بر زیبایی هرچه بیشتر جلوه‌ های شهری، مصرف انرژی هر لامپ به میزان ۳۵۰ وات کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا