بسترهای مناسبی برای تولید و اشتغال در شهرستان پردیس وجود دارد

نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پردیس به ریاست مرتضی حیدری فرماندار پردیس و با حضور حاتم شاکرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران و مجید صبوری معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری، بخشداران بومهن و جاجرود، شهرداران شهر پردیس و شهر بومهن و روسای ادارات صنعت و معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، آموزش‌وپرورش، شبکه بهداشت و درمان، اداره ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی، نمایندگان اتحادیه‌های صنفی، روسای دانشگاه‌ها و بنیاد شهید و امور ایثارگران در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد و طی آن چگونگی اجرای فاز دوم طرح کارورزی دانش‌آموختگان دانشگاهی و همچنین طرح روستا تعاون بررسی و حاضران به تبادل‌نظر پرداختند.

*مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران: ارتقای مهارت فنی فارغ‌التحصیلان یکی از عوامل اشتغال پایدار است
حاتم شاکرمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در این نشست، ارتقای مهارت فنی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را یکی از عوامل مؤثر بر اشتغال پایدار دانست.

وی یکی از اولویت‌های کشور را اشتغال ذکر کرد و با اشاره به گذشتن مسیر اشتغال از رونق تولید افزود: رهبر معظم انقلاب برای دو سال پیاپی، اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و سند چشم‌انداز، برنامه ششم توسعه و برنامه بودجه سال 96 نیز به استناد آن تهیه‌شده است که بتواند رونق تولید داخل را به وجود بیاورد.
شاکرمی بابیان اینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طرح اشتغال فراگیر را اعلام کرده است، بیان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به‌عنوان ناظر و هماهنگ‌کننده برخی از این طرح‌ها وظایفی بر عهده دارد و برای آن برنامه‌ها و تدابیری نیز اتخاذشده و به ادارات استانی و شهرستانی ابلاغ‌شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران در ادامه از طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان به‌عنوان عاملی برای ارتقای مهارت فنی دانش‌آموختگان مراکز آموزش عالی نام برد و افزود: مزایای این طرح موجب شده در چهار استانی که تابه‌حال به مرحله اجرا درآمده بسیار موردتوجه قرار گیرد.
شاکرمی خاطرنشان کرد: آشنایی فارغ‌التحصیلان با فضای کسب‌وکار و فراگرفتن مهارت فنی مرتبط با دانش، موجب می‌شود فرد به کارآفرینی روی آورد و اگر در یک بنگاه اقتصادی نیز جذب شود، به دلیل انتخاب همراه با شناخت از سوی دو طرف، اشتغال پایداری به وجود خواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه در استان‌هایی که این طرح به اجرا درآمده، 80 درصد از افراد کارورز در همان بنگاه اقتصادی جذب شده‌اند، گفت: این طرح در همه بخش‌ها مانند کشاورزی و صنعت به اجرا درآمده و برش‌های استانی و دستگاهی آن نیز که حاوی اهداف و وظایف دستگاه‌ها است اعلام‌شده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران با تشریح روند ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان و بنگاه‌های اقتصادی در این طرح تصریح کرد: سامانه‌ای تعریف‌شده که هم فارغ‌التحصیلان و هم بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند در آن اطلاعات خود را وارد کرده و دستگاه‌های اجرایی صادرکننده مجوز نیز هویت این بنگاه‌ها را تائید می‌کنند و به همین منوال، ارتباط دو طرف برای طی دوره کارورزی چهار تا شش ماهه برقرار می‌شود.
شاکرمی در پایان از نظارت مستمر مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بر این مدت دوره سخن گفت و افزود: باید اطلاع‌رسانی کاملی از این طرح صورت پذیرد و فرمانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز با این طرح همکاری و تعامل لازم را داشته باشند تا نتیجه مناسبی به‌دست آید.

*فرماندار پردیس: بسترهای مناسبی برای تولید و اشتغال در شهرستان پردیس وجود دارد
مرتضی حیدری فرماندار پردیس در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان، پردیس را دارای بسترهای مناسب کار و فعالیت در زمینه‌های گوناگون دانست.

وی با اشاره به اینکه امسال از طرف رهبر معظم انقلاب، سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نام‌گرفته است، افزود: همه دست‌اندرکاران با برنامه‌ریزی و انجام اقدامات مؤثر به دنبال آن هستند که زمینه اشتغال را فراهم کنند، اما باید بدانیم که دلایل مختلفی برای بحران کار وجود دارد.
حیدری یکی از ابر چالش‌های کشور را بحران بیکاری دانست و تصریح کرد: وزارت کار از متولیان اصلی این امر است که طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی به‌منظور افزایش اشتغال ارائه داده است و تحلیل درست تحولات به وجود آمده در عرصه کار و تولید برای مردم یکی از وظایف این وزارتخانه است.

فرماندار پردیس از مجموعه وزارت کار به دلیل ارائه دستورالعمل‌های لازم برای ایجاد 900 هزار شغل قدردانی کرد و ضمن انتقاد از نگاه ضعیف به بخش فرهنگ گفت: در این مقوله نباید به اقتصاد فرهنگ بی‌توجه بود؛ زیرا کلید حل مشکلات بیکاری در کشور در حوزه فرهنگ وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه مسکن مهر چهره نامناسبی از شهر پردیس ارائه کرده است، گفت: ما بستر را برای افرادی که به این شهرستان مهاجرت می‌کنند آماده کرده‌ایم و اسکان این جمعیت در کنار تهدیدها، فرصت‌های مناسبی را ایجاد کرده است که اگر نگاه دقیق و کارشناسانه‌ای به این فرصت‌ها وجود داشته باشد، می‌توان اشتغال پایدار را به وجود آورد و تولید را رونق بخشید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا