برگزاری کارگاه سبک زندگی اسلامی و فرزند پروری ویژه بانوان روستای باغکمش

کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و فرزند پروری ویژه بانوان باغکمش در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد.

 به گزارش صبح پردیس به نقل از روابط عمومی بخشداری مرکزی شهرستان پردیس، همزمان با روزهای پایانی شعبان و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و فرزند پروری ویژه بانوان باغکمش با ارایه خانم رسولی با همکاری دهیاری و شورای اسلامی باغکمش در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد.

مدرس این کارگاه در این کارگاه اظار داشت: یکی از راهکارهای مقابله با سبک زندگی غربی و غیراسلامی برجسته کردن تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی ایرانی است.خانم دکتر رسولی  با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی به معنای چشم‌پوشی از لذات و نعمات نیست، گفت: با فراگیری فنون و روش‌های زندگی اسلامی ایرانی می‌توان پله‌های موفقیت و سربلندی را طی کرد و با اشاره به منظومه فکری مقام معظم رهبری در این خصوص توضیحاتی ارایه نمود.در بخش دیگر این جلسه آموزشی در خصوص فرزند پروری و نگرش مثبت سیره ائمه (علیهم السلام) نسبت به فرزند مواردی بیان شد.

رسولی بیان کرد: در روایات از فرزند با تعابیری چون : میوه دل  ، نوردیده، کسی که انسان را یاری می کند  و نیز مایه ثواب و پاداش اخروی و رحمت و غفران الهی یاد شده است.وی افزود:پاسخ دهی و کنترل فرزندان در روش تربیتی مسئولانه بر محور تعادل است و بهترین پاسخ دهی به فرزند محبّت است. در بُعد کنترل، تقاضاهای والدین با تواناییهای فرزندان متناسب بوده و به اندازه توان از آنها انتظار دارند.

امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: « نظارت بر رفتار فرزندان به عنوان یکی از حقوق آنان مطرح شده است. در نتیجه آن چیزی که از کنترل، ابزار تربیتی می آفریند، کنترل و سخت گیری در حد طاقت است نه کنترل و سخت گیری بیش از آن… در پایان این جلسه ۲ ساعته مشاوره و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

گفتنی است اقدامات فرهنگی عقیدتی در ماه مبارک رمضان با تشکیل حلقه های جزخوانی و تعمق در قران کریم (مسطورا)، بیان احکام و زندگی اسلامی ،فضیلت ماه مبارک در ایام نوروز نیز در روستاهای بخش پردیس ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا