برگزاری فاز اول طرح آنتروپومتری دختران ورزشکار در شهرستان پردیس

فاز اول طرح آنتروپومتری دختران ورزشکار در شهرستان پردیس توسط هیئت ورزش کارگری شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس،  طی دو روز طرح آنتروپومتری در ورزشگاه شهدای گمنام شهرداری پردیس با تلاش اعضای هیئت ورزش‌های کارگری برگزار شد.

بنابراین گزارش حسن لاله رئیس هیئت کارگری شهرستان پردیس در حاشیه این تست گیری در جمع خبرنگاران در خصوص این طرح، اظهار کرد: تا کنون ۶۵ نفر از بانوان تحت پوششهیئت ورزش‌های کارگری شهرستان پردیس با استقبال بی‌نظیری در این طرح شرکت کرده وسهمیه‌های ۶ ماهه آینده این طرح با پیش ثبت نام ۵۰۰ نفر پر شده است.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح پیکر سنجی و سنجش فاکتورهای مختلف فیزیولوژیکی و جسمانی دختران ورزشکار است که توسط کارشناسان ارشد حوزه تخصصی تربیت بدنیدانشگاه سرا سری تهران و دانشگاه آزاد تهران جنوب در دست انجام است.

رئیس شورا اسلامی شهر پردیس ادامه داد: تا مهیا شدن شرایط استفاده از مجموعه ورزشی کارگران در شهرستان پردیس، برای خانواده‌ها و فرزندان کارگر در ابعاد مختلف و تحت عنوانکمیته‌های اوقات فراغت، گردشگری، آموزش، مسابقات، فرهنگی و کمیته روانشناسی ورزشی برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است.

فاطمه حیدری نایب رئیس هیئت ورزش‌های کارگری شهرستان پردیس نیز اظهار کرد: با همکاری شهرداری، شورا اسلامی شهر پردیس و مدیریت مجموعه ورزشی شهرداری پردیس فازاول این طرح به صورت موفق انجام شد.

وی گفت: در طرح پیکر سنجی دختران ورزشکار در سه عامل قدرت، چابکی و تعادل که از خصوصیات بارز و اولیه یک ورزشکار است ارزیابی خواهند شد و این تست‌ها توسط ابزارهای تخصصی مربوطه بررسی و به صورت کمی در پرونده آنها ثبت و گزارش می‌شود.

حیدری اضافه کرد: پس از اعمال تمرینات پلایومتریک ۳ ماهه، مجدداً این سه عامل درتست‌های بعدی بررسی و مورد سنجش قرار خواهد گرفت.

کارشناس ارشد روانشناسی ورزش و از عوامل اجرایی این طرح بیان کرد: یکی از اهداف اختصاصی این طرح، استعدادیابی و خودآگاهی دختران ورزشکار و خانواده‌های کارگر از وضعیت بدنی ایده آل و پوستچرال خود بوده و راهکارهای ملزوم در این خصوص توسط کارشناسان مربوطه به آنها ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا