برگزاری آئین سنتی تعزیه خوانی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر بومهن

همزمان با روزهای پایانی ماه محرم و در جهت ترویج فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل جوان با وقایع کربلا، آیین سنتی تعزیه خوانی هر ساله در قدیمی‌ترین حسنیه شهرستان که بیش از ۳۰۰ سال نیز قدمت دارد، با حضور مردم و مسئولان شهر بومهن و شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس،  حمیدی زاهدی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بومهن در این باره گفت: مراسم ویژه تعزیه خوانی امسال  به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر بومهن با همکاری انجمن تعزیه شهرستان و با حضور جمعیتی بالای هزار پانصد نفر همراه بود .

این مراسم به مدت سه شب و به ترتیب شامل تعزیه حضرت مسلم ابن عقیل (ع) ، حر ابن یزید ریاحی و قمر بنی هاشم (ع) اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه منطقه سیاهبند بومهن با بافتی قدیمی و مردم مذهبی در برپایی آیین‌های سنتی عزاداری امام حسین حضور پرشوری دارد، اظهار داشت: این مراسم با مشارکت شورای شهر بومهن هر سال در ایام ماه  محرم به شیوه کاملاً سنتی برگزار می‌شود که جمعیت بالایی از مردم بومهن در برپایی آن مشارکت دارند.

این عضو شورای شهر بومهن با بیان اینکه عده‌ای از مردم شرایط حضور و زیارت اربعین را ندارند، گفت: شورای شهر بومهن اقدام به برپایی مراسم‌های فرهنگی و برگزاری پیاده روی روز اربعین از حسینیه سیاهبند تا امام زاده مطهر بومهن را ترتیب داده که همراه با برنامه‌های فرهنگی مذهبی مختلف اعم از مداحی، سینه زنی، تعزیه خوانی و… با مشارکت مردم بومی منطقه همراه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا