پذیرایی از مهمانان هفته فرهنگی

برپایی سیاه چادر در هفته فرهنگی پردیس

سیاه چادرهای عشایری با هدف معرفی فرهنگ اقوام مختلف در رویداد هفته فرهنگی در بخش مرکزی پردیس برپا شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس از پردیس خبر، به همت بخشداری مرکزی با همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی برای پذیرایی از میهمانان هفته فرهنگی و شناساندن ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی و اداب و رسوم روستاهای بخش پردیس از روز گذشته یکم تیرماه همزمان با آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی سیاه چادرهای عشایری همراه با نشان دادن گوشه ای از فرهنگ اقوام مختلف در پوشش، خوراک و البسه برپا شده است.

قضاتلو ،فرماندار شهرستان پردیس، حجت السلام حسینی امام جمعه، ارمودیان معاون سیاسی فرمانداری، شهرداران، روسای ادارات ضمن حضور و بازدید از سیاه چادر از ظرفیت های روستایی مطلع شدند.

بابک رهنما بخشدار مرکزی در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت:سیاه چادر بخش مرکزی پردیس ضمن اجرای بخش خاطرات (کرسی، و ادوات قدیمی سنتی) و عکاسی با همکاری باغ موزه ربیعی در روزهای ۱و ۲ تیر به نام روستای باغکمش، ۳تیر روستای واصفجان، ۴تیر روستای اصطلک و ۵و۶تیرماه به نام روستای کرشت به معرفی ظرفیت های روستاهای بخش مرکزی پردیس می پردازد.

گفتنی است برای پذیرایی از میهمانان، از کلوچه محلی، میوه های ارگانیک برساق، کاچی، غذاهای محلی و توزیع آش محلی رایگان از ۱ تا ۶ تیرماه از ساعت۱۸الی۲۱در محیطی با نشاط در حال خدمات رسانی می‌باشد.

سرپرست بخشداری مرکزی پردیس افزود: در این سیاه چادر اجرای موسیقی محلی ساز و دهل همراه با ویژه برنامه های بومی با هدف معرفی ظرفیت های هر روستا، مراسم و آداب سنتی روستایی، بازی های بومی محلی و عرضه تولیدات و صنایع دستی، معرفی جامعه عشایری و سبک زندگی وآداب و رسوم برگزار می شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا