معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بازدید از پارک فناوری پردیس مطرح کرد:

برنامه‌های معاونت علمی برای رفع موانع دانش‌بنیان‌ها در اخذ تأییدیه از دستگاه‌های دولتی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در بازدید از پارک فناوری پردیس از برنامه‌های این معاونت برای رفع موانع شرکت‌های دانش‌بنیان بالاخص در اخذ تأییده‌های لازم از دستگاه‌های دولتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور روز 1 شهریور ماه ضمن بازدید از شرکت‌های پارک فناوری پردیس، از نزدیک با دستاوردهای این شرکت‌ها آشنا و در جریان مشکلات و مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفت.

در این بازدید که به مناسبت روز پزشک و از شرکت‌های دارویی و تولید کننده تجهیزات پزشکی صورت گرفت، دهقانی فیروزآبادی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی و سلامت گفت: هدف اصلی این بازدید، مشاهده توان شرکت‌های دانش بنیان و کسب انرژی از این شرکت‌ها بود.

وی با اشاره به موانع رشد شرکت‌های فناورانه افزود: در مسیر رشد شرکت‌های دانش‌بنیان، موانعی وجود دارد که در روز اول شهریورماه و طی بازدیدهای صورت گرفته بخشی از این مشکلات بیان شد. در معاونت علمی تلاش داریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در راستای رفع این مشکلات گام برداریم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور گفت: معاونت علمی در حقیقت تسهیل کننده بین مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور و دستگاه‌های دولتی و وزارت خانه‌ها است. در این راه تلاش داریم تا با هم‌افزایی و برگزاری جلسات با حضور طرفین، موانع شرکت‌های دانش‌بنیان در اخذ تأییده‌های لازم از دستگاه‌های دولتی را مرتفع کنیم.

وی افزود: در حوزه تجهیزات پزشکی به دلایل مختلف از جمله بازارهای اختصاصی که در برخی از قسمت‌ها وجود دارد، پیچیدگی‌های بیشتری موجود است که در کارگروه‌های مختلف از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواسته شده تا سازوکار های اخذ تأییده و مجوز شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تسهیل گردد. البته اتفاقات خوبی در حوزه تسهیل فرایندها در حال وقوع است.

دهقانی فیروزآبادی علاقه‌مندی عده‌ای به واردات و منافعی که از این راه به دست می‌آید را یکی از موانع جدی در رفع موانع شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی برشمرد و ادامه داد: برای رفع این مشکل و تعارض منافع نیز برنامه‌های جدی در معاونت در حال پیگیری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین در خصوص کمک‌های این معاونت برای وصول مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان از دستگاه‌های دولتی گفت: در این زمینه راهکار کوتاه مدت، پشتیبانی و اعتبار ضمانت طلبکاری‌هاست. به این صورت که شرکتی که طلبی از یک دستگاه دارد، به واسطه این طلب از ضمانت تسهیلات برخورد خواهد شد. راهکار بلند مدت این موضوع نیز پیگیری تجمیعی مطالبات است.

وی افزود: در پیگیری تجمیعی مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان، مجموعه‌‍‌ای که با دسته‌ای از مطالبات شرکت‌های دانش‌بنیان رو به رو است، مورد مطالبه معاونت علمی قرار خواهد گرفت تا با این همکاری، راهکاری میان‌بر برای پرداخت این مطالبات پیدا و طلب مجموعه‌های دانش‌بنیان پرداخت شود.

بر اساس این گزارش در این بازدید که مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس و جمعی از مدیران معاونت علمی و فناوری و پارک فناوری پردیس حضور داشتند، شرکت‌های شایان فناوران آمیتیس، زیست تخمیر، فراطیف پویا، آریاطب فیروز و توان پژوهان مورد بازدید قرار گرفت. بازدید از اراضی توسعه پارک فناوری پردیس در فاز 3 نیز از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا