برنامه دورهمی کتابخوانی شهرستان پردیس برگزار شد

به همت هیات انجمن‌های ورزشی،امورجوانان ورزش و جوانان و اداره کتابخانه های شهرستان پردیس دورهمی کتابخوانی را، با هدف با هم بودن به بهترین نحو ممکن برگزار کردند.

به گزارش صبح پردیس، در راستای طرح های مصوب فرهنگی با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی، برنامه دورهمی کتابخوانی به همت هیات انجمن های ورزشی شهرستان پردیس و با همکاری حوزه جوانان اداره ورزش و جوانان و اداره کتابخانه های شهرستان پردیس با حضور برخی از مسئولین و چند تن از علاقمندان ادبیات و کتابخوانی در کتابخانه شهدای گمنام پردیس برگزارشد.

گفتنی است، برنامه دورهمی کتابخوانی تحت عنوان کمپین همنشینی با کتاب بیش از یک سال است که در شهرستان پردیس برگزار می‌شود، در اجرای جدید این رویداد فرهنگی با نام دورهمی یادگیری ،حلقه صمیمی با حضور افراد از اقشار مختلف است که به موضوع قرایت و معرفی و تجزیه و تحلیل و خلاصه خوانی کتاب‌های مختلف از دریچه جدید با جذابیت های طراحی شده در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی و ایجاد رغبت عمومی می پردازد.

دکتر درخشان دارا معاون فرهنگی و جوانان ورزش و جوانان گفت: در برنامه دورهمی کتابخوانی سعی میگرد که به صورتی برنامه را تعریف کنیم که برای تمامی سنین و اقشار جذاب باشد.

وی ادامه داد: در واقع محتوای این برنامه به نوعی صحبت کردن افراد از موضوع کتاب مورد علاقه‌یشان است، گویی یک زندگی، ایده، تفکر، داستان یا بینش به فراخور موضوع کتاب به زبانی ساده نقل می‌شود و در واقع یک جمع بهانه‌ای برای یک دیدار و شروع ارتباط و صحبت‌کردن دارند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره ورزش و جوانان افزود: با توجه به اینکه مسئولین مرتبط کتابخوانی یکی از نیازهای روز جامعه را کتابخوانی عنوان می‌کنند و افزایش سرانه مطالعه کتاب را از دغدغه‌های مهم می‌دانند، امیدواریم با ادامه برگزاری دورهمی کتابخوانی در فازهای مختلف پردیس،بومهن و سطح روستاها از این اقدام فرهنگی استقبال شود که دورهمی در سطح گسترده‌تری برگزار شود.

دارا از تلاشهای و پیگیری های مژگان رحیمی رییس هیات انجمنهای ورزشی جهت اجرای بند۸ مصوبات طرح های فرهنگی،سلطان محمدی رییس نهادکتابخانه های شهرستان و شیرین قلیخانی کتابدار کتابخانه شهدای گمنام به جهت حمایت بی دریغ و تعامل ارزنده به عنوان یکی از متولیان اصلی این برنامه قدردانی کرد و اعلام داشت: پنج شنبه های یادگیری که پنج شنبه آخر هر ماه میباشد برای ادامه این رویداد انتخاب شده است که با توجه به ظرفیت مناسبی که شرکت عمران در فاز۸ ایجاد نموده است برنامه بعدی در مدرسه اجتماع محور خواهد بود.

در پایان با هدف انتقال و جریان اطلاعات مطلوب هریک از شرکت کنندگان کتابهایی را به دور بعدی این رویداد هدیه کردند.

گفتنی است رییس اداره کتابخانه ها پس از ارایه گزارشی از برنامه های تشویقی در حوزه گسترش کتابخوانی و برپایه نشست های کتابخوانی اظهار کرد: در راستای تقویت حوزه حمایتی در امر کتاب مساعدتهای لازم را خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا