طی نشستی با حضور روسای هیئت ها و اماکن ورزشی انجام شد:

بررسی فرصت‌ها و چالش‌های ورزش شهرستان پردیس

نشست هم اندیشی روسای هیئت ها و اماکن ورزشی شهرستان با مسئولان و متولیان امر ورزش به منظور بررسی چالش‌ها و فرصت‌های ورزش شهرستان برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس،  در ابتدای این جلسه محمد سیفی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت هیئت های ورزشی و نحوه واگذاری اماکن ورزشی به بهره بردار بخش خصوصی، گوشه‌ای از عناوین و مدال‌های کسب شده توسط ورزشکاران شهرستان در میادین استانی و ملی را بیان کرد و افزود: با توجه به جمعیت جوان شهرستان و استقبال خوب علاقه‌مندان از ورزش‌های مختلف، وظیفه هیئت های ورزشی به ویژه در مقوله آسان سازی دسترسی شهروندان به ورزش و استعدادیابی سنگین‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از ورزش، پیشنهادی مبنی بر اختصاص مالیات صاحبان صنایع به این بخش در شورای ورزش ارائه شده که امید داریم در راستای حمایت از حوزه قهرمانی این اقدام شکل عملی به خود بگیرد و با توجه به سند چشم انداز توسعه ششم، تهیه و اجرای برنامه‌های ورزشی مناسبتی در سطوح مختلف انتظاری است که از هیات های ورزشی و بهره برداران از اماکن ورزشی داریم.

عبدالعظیم رضایی فرماندار و رئیس شورای ورزش شهرستان پردیس نیز در این جلسه با قدردانی از فعالیت هیئت های ورزشی گفت: ورزش و تربیت بدنی نقش بی بدیلی در اعتلای سلامت جسمی، روحی و روانی افراد و گسترش تندرستی و نشاط جامعه دارد و موجب کاهش انحرافات اجتماعی و تقویت منش و روحیه جوانمردی، ایثار و پهلوانی می‌شود و باید به آن به عنوان یک پدیده تربیتی سازنده و مفید نگاه شود.

تبیین نقش ورزش در همبستگی اجتماعی و انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌ها نیز بخش دیگر سخنان فرماندار بود و رضایی با اشاره به اینکه ورزش هیچ‌گاه محدود به زمان، مکان، جنسیت و سن نبوده است افزود:  باید شرایطی فراهم شود تا با نهادینه شدن فرهنگ ورزش، این مهم به عنوان یک اصل و نیاز اساسی، مورد اهتمام همه خانواده‌ها و تک تک اقشار جامعه، قرار گیرد.

رئیس شورای ورزش شهرستان در ادامه از وجود ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی جوان، مستعد و بالنده در شهرستان به عنوان یک نقطه قوت یاد کرد و گفت: بی شک شهرستان پردیس از زمینه‌های بسیار خوبی برای رشد و تعالی امر ورزش برخوردار است که با برنامه ریزی‌های مناسب و انجام سرمایه گذاری و حمایت‌های لازم، می‌توان شاهد حضور پر رنگ‌تر و درخشش بیشتر ورزشکاران شهرستان در عرصه رقابت‌های ملی و بین‌المللی بود.

رضایی به گزارش مدیر عامل شرکت عمران شهر پردیس نیز اشاره کرد و افزود: احداث دو سالن ورزشی مجهز در فازهای جدید و ۱۰ زمین چمن زود بازده در سطح محلات تا پایان سال توسط شرکت عمران انجام خواهد شد و این شرکت به افراد دارای صلاحیت و واجدالشرایط با رعایت قوانین مربوطه، زمین‌هایی با کاربری ورزشی و ده درصد کاربری تجاری واگذار می‌کند تا طی قراردادی مشخص نسبت به ساخت اماکن ورزشی مورد نیاز در نقاط مختلف اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس ابراز امیدواری کرد؛ با توکل به خدای متعال و تلاش همه جانبه و دلسوزانه و همدلی بیشتر، گام‌های اساسی‌تری در روند ترویج روحیه ورزشی و اقدامات زیربنایی و حمایتی در ورزش شهرستان برداشته شود و شاهد نهادینه شدن ورزش در میان مردم و خانواده‌ها باشیم.

گفتنی است چند تن از روسای هیئت های ورزشی و مسئولان اماکن ورزشی نیز به بیان مشکلات موجود از جمله عدم تأمین منابع مالی برای اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف و همچنین ظرفیت‌های حال حاضر شهرستان پرداختند و حاضران پیشنهادت خود را برای تسهیل شرایط بیان کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا