برای نخستین بار کمیته برنامه‌ریزی فرهنگی اجتماعی در حوزه مدیریت شهری بومهن تشکیل شد

برای نخستین بار کمیته برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی در حوزه مدیریت شهری بومهن تشکیل شد که این کمیته با ریاست شهردار و دبیری مدیر فرهنگی اجتماعی ورزشی و با حضور دیگر مسئولین مرتبط شهرداری تشکیل جلسه داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بومهن، در ابتدای این نشست مجتبی رضازاده در سخنانی به اهمیت و جایگاه مباحث فرهنگی اجتماعی در گستره فعالیت های متعدد شهری پرداخت و اظهار داشت: نگاه من به حوزه فرهنگی اجتماعی بعنوان اولویت و زیرساخت برنامه های کالبدی و توسعه ای در مدیریت شهری می باشد.

وی گفت: قبل از هر اقدام در توسعه کالبدی شهر ضروریست پیوست فرهنگی و بررسی آسیب ها و چالش های اجتماعی آن به طور دقیق انجام گردد‌ و با توجه به اهمیت ارتقاء سطح فرهنگ شهروندی و نشاط اجتماعی بایستی فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی با محوریت محلات شهر و با مشارکت معتمدین و خیرین محلات، مساجد،کانون های فرهنگی و پایگاههای مقاومت بسیج بصورت مشارکتی در دستور کار جدی مدیریت شهری قرار گیرد تا نقش مؤثری در خدمت رسانی به شهروندان فهیم بومهن داشته باشیم.

وی ادامه داد: تاسیس فرهنگسرا و در ابعاد کوچکتر خانه های تخصصی در مباحث فرهنگ شهروندی، شناسایی و استفاده از ظرفیت بی بدیل معتمدین و نخبگان شهر بویژه جوانان انقلابی پویا، متخصص و دلسوز، راه اندازی ایستگاههای ورزش همگانی و صبحگاهی در پارک ها، برگزاری جشنواره اقوام ایرانی و ملاقات مردمی محله محور، بهره گیری از ظرفیت اصحاب هنر و رسانه در برنامه ها و …. مختصر مواردی است که در دستور کار دوره جدید می باشد که در این راستا ابتدا نیازسنجی اجتماعی و آسیب شناسی فرهنگی قبل از اجرا در سطح شهر ضرورتاً در جهت هدفمند نمودن اقدامات، مورد نظر ما می باشد.

شهردار بومهن انجام فعالیت های فرهنگی گسترده در قالب عملیات فرهنگی با مشارکت دیگر نهادهای مردمی و دستگاههای متولی در سطح شهر را خواستار شد و افزود: امروز شهرداری یک نهاد صرفاً خدماتی نیست لیکن در تمامی اجزاء جامعه حضور پررنگ دارد و در حوزه اجتماعی آنهم افزایش سطح آگاهی و فرهنگ شهروندان در همه ابعاد، موضوع مهمی است که وظیفه شهرداریها را سنگین تر کرده و ما موظفیم پس از آسیب شناسی و شناخت چالش های اجتماعی در شهر، برای راه حل معضلات برنامه هایی اثربخش داشته باشیم.

رضازاده ورزش را یکی از ابزارهای تاثیرگذار در جهت نهادینه کردن اهداف فرهنگی اجتماعی عنوان کرد و گفت: در دوره جدید پرداختن به امر ورزش همگانی باهدف افزایش نشاط اجتماعی و سلامت شهروندی بطور جدی پیگیری خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم انجام فعالیت های گسترده فرهنگی ، از اعضا کمیته خواست تا با برنامه ریزی هدفمند و ارائه طرح های خلاق و نو آورانه در این زمینه، شاهد خدمات ارزشمند و ماندگاری از سوی مجموعه مدیریت شهری برای شهروندان فهیم بومهن باشند.

در ادامه اعضا کمیته هر کدام پیشنهادات و نقطه نظرات خود را بیان نموده و در خصوص طرحها و پیشنهادات بحث و گفتگو شد و مقرر گردید در جلسات آتی از حضور صاحب نظران میهمان دعوت بعمل آید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا