برای اتمام مساکن مهر پردیس ۶ هزار میلیارد تومان نیاز است

عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس گفت: برای تکمیل باقیمانده مسکن مهر حدود پنج تا شش هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است که در این بخش با مشکلات جدی روبرو هستیم و دریافت هزینه نقل و انتقال فقط بخش کوچکی از این هزینه را جبران می کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، ابراهیم نظری نیا عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس در جمع خبرنگاران در خصوص اعلام مدیرعامل شرکت عمران پردیس مبنی بر حذف دریافت مبلغ نقل و انتقال مساکن مهر که در تاریخ ۱۹ خردادماه منتشر شد اما طی این مدت همچنان دریافت این مبالغ از متقاضیان مسکن ادامه دارد، اظهار کرد: مبلغی بابت نقل و انتقال ثانویه از متقاضیان دریافت می‌شود که بر اساس یک روند قانونی و ضابطه ای است.

وی گفت: این مصوبه ابتدا در هیئت مدیره شرکت عمران پردیس به تصویب رسید و سپس آن مصوبه به مجمع شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور و در ادامه در جلسه شورای مسکن استان مطرح و این مورد تایید شد.

نظری‌نیا افزود: مصوبه مورد نظر پس از طی مراحل و با تنفیذ وزیر راه و شهرسازی سابق اجرایی و این مبالغ از افرادی که قصد نقل و انتقال داشتند دریافت می شد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس ادامه داد: طبیعتاً اگر قرار بر حذف دریافت هزینه نقل و انتقال باشد، می بایست مراحل آن به صورت معکوس طی شود.

وی با بیان اینکه در این موضوع اعتراض خریداران و فروشندگان مساکن مهر را شاهد هستیم، ابراز کرد: متقاضیان ثانویه و یا آنهایی که در مساکن مهر سرمایه گذاری می کنند به این موضوع معترض هستند اما این اقدام با یک فلسفه ای انجام شد و آن از بین بردن بحث سوداگری و افزایش بی رویه قیمت مسکن به ویژه در حاشیه شهر تهران بود.

نظری‌نیا با اشاره به محقق شدن بخش بزرگی از این اقدامات، عنوان کرد: در این بخش باید متذکر شد که  آورده و وام متقاضیان شریف مسکن مهر در مجموع و به صورت میانگین در شهر پردیس حدود ۸۰ میلیون تومان به ازای هر واحد بوده است.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس تصریح کرد: نظام، دولت و شرکت عمران شهر جدید پردیس تقریباً به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان علاوه بر مبلغ ۸۰ میلیون متقاضیان هزینه کرده و این موضوع که افرادی برای سرمایه گذاری به حوزه مساکن مهر می‌شوند و مسکن مهر را منبعی برای دلالی خود قرار دادند را باید مدنظر قرار داد.

وی افزود: مشاورین املاک و دلالان از سود این خرید و فروش بهره برده و متاسفانه در حوزه هزینه انجام شده توسط دولت و شرکت عمران مبلغی باز نمیگشت.

نظری‌نیا ادامه داد: مبلغی که بابت نقل و انتقال مساکن مهر اخذ می شود به هیچ عنوان به حساب های دولتی و یا عمران شرکت عمران پردیس واریز نمی شود بلکه در حساب متقاضی اولیه آن واحد قرار گرفته و مجدداً به چرخه تکمیل باقی‌مانده مساکن مهر باز می گردد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران پردیس اضافه کرد: برای تکمیل باقیمانده مسکن مهر حدود پنج تا شش هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است که در این بخش با مشکلات جدی روبرو هستیم و دریافت هزینه نقل و انتقال فقط بخش کوچکی از این هزینه را جبران می کند.

وی تاکید کرد: خانواده معظم شهدا، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، خانه اولی ها و کسانی که فرم جیم آنها سبز بوده و قصد قرمز کردن آن را دارند، مشمول دریافت هزینه نقل و انتقال نخواهند شد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا