استاندار تهران:

برای انتخاب شهرداران رودهن و بومهن ۲ هفته صبر می‌کنیم

استاندار تهران گفت: این استان در مجموع ۱۶ فرمانداری دارد و تاکنون ۱۰ فرماندار منصوب و یک فرماندار تثبیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، محسن منصوری شامگاه سه شنبه در حاشیه آیین معارفه فرماندار شهرستان پردیس به خبرنگاران اظهار کرد: ظفر پورابراهیم دهمین فرماندار استان تهران در شهرستان پردیس است که در دولت سیزدهم منصوب شد.

وی با اشاره به تعیین وضعیت سایر فرمانداران، اظهار داشت: سه نفر دیگر هم به وزارت کشور معرفی کردیم که مراحل کاری اداری و اجرایی خود را طی می‌کنند و در خصوص سه فرماندار باقی مانده هنوز تصمیم گیری نشده است.

منصوری با بیان اینکه وزارت کشور درباره شوراها و شهرداری ها گرفتار یک اختلاف نظر حقوقی شده است، توضیح داد: بین هیات نظارت منتخب مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری اختلافاتی به وجود آمده، برخی افراد از دیوان حکم می گیرند و از سوی دیگر هیات نظارت طبق قانون مدعی هستندکه دیوان نباید به این موارد ورود کند.

استاندار تهران گفت: کشمکشی بین مجلس و دیوان عدالت اداری شکل گرفته و تاکنون مجلس ۲ نوبت این مسئله را در دستور کار قرار داده و موضوع به شورای نگهبان نیز ارجاع شده، اختلاف این ۲ مجموعه به دستگاه‌های اجرایی به ویژه شهرداری ها آسیب می زند.

وی توضیح داد: درحال حاضر می توانیم یک شهردار را برای یک شهر را منصوب کنیم، برخی از اعضای شورا از دیوان رای می گیرند و شهردار را عزل می کنند و ممکن است دیوان ذیحق شناخته نشود و مجموعه هیات نظارت افراد قبلی را بردارند و شهردار جدید هم کنار برود.

استاندار تهران با بیان اینکه برای انتخاب شهردار شهرهای رودهن و بومهن ۲ هفته صبر می کنیم، اظهار داشت: اگر طی هفته آینده اختلاف و بین هیات نظارت و دیوان عدالت اداری که هر ۲ مرجع قضایی هستند حل شود بر مبنای تصمیم آنها اقدام می کنیم.

منصوری گفت: این نابسامانی باعث شده که برای تعیین شهردار شهرهای بومهن و رودهن نتوانیم تعیین تکلیف کنیم و اگر این قضیه طول بکشد با شرایط فعلی شهردار شهرهای یاد شده را منصوب خواهیم کرد.

وی افزود: مسائل و مشکلات تعیین شهردار شهرها بومهن و رودهن پیچیده شده است، انتخابات شورای شهر ۶ شهر استان تهران ابطال شد، برای ۴ شهر شهردار تعیین کردیم و تنها این ۲ شهر تعیین تکلیف نشدند.

*رفع آلودگی هوا در کوتاه مدت به نتیجه نمی رسد

استاندار تهران با اشاره به مشکل آلودگی هوای تهران گفت: برای رفع آلودگی هوا برنامه بلند مدت داریم که منابع و اعتبار می خواهد که در کوتاه مدت به نتیجه نمی رسد.

منصوری گفت: در برنامه های کوتاه مدت بخش زیادی از مصوبات اجرایی می شود و بخشی از مصوبات هم به دلیل ضعف قانون و آیین نامه ها قابلیت اجرای صددرصد ندارد.

وی افزود: اگر شاخص هوا از یک میزان بالاتر رود باید مانع ورود خودروهای سنگین به تهران شویم این در حالیست که جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به یک مساله اجتماعی و امنیتی تبدیل می شود، ضمن اینکه بسیاری از کامیونها نیاز روزانه شهروندان را وارد می کنند.

*۱۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه برای مترو پردیس

استاندار تهران گفت: مترو پردیس به دلیل مشکلات مالی دچار چالش شده است و اعتبار اولیه این پروژه ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

منصوری گفت: جابجایی درختان مساله متروی پردیس نیست، این مورد با تدابیر فنی و مهندسی قابل حل است، قرار گاه خاتم الانبیا(ص) هم به عنوان مجری پای کار آمده و آمادگی دارد و در حال حاضر درگیر رسیدگی به مسائل مالی متروی پردیس هستیم.

فرماندار شهرستان پردیس در این آیین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از اتلاف بیت المال، اظهار داشت: اکنون که توفیق خدمت به مردم شهرستان پردیس حاصل شده، بهترین شادباش و ابراز محبت مردم و مسئولین برای اینجانب ارائه پیشنهادها و نقد های اصولی است که بتواند در چارچوب وظایف و ماموریت های تعیین شده برای فرمانداری پردیس، منشا تحول، ارتقاء بهره وری و اصلاح امور در راستای ارائه خدمات شایسته تر به شهروندان باشد.

ظفر پور ابراهیم گفت: نظر به لزوم پایبندی عملی به کاهش هزینه های غیرضروری، ضمن سپاس از ابراز لطف و محبت مردم و همه مسئولین محترم شهرستان تاکید می شود که از ارسال هر گونه پیام تبریک،تاج گل، نصب بنر و یا سایر اقدامات مشابه و یا درج آگهی تبریک در رسانه ها پرهیز و این رویه در خصوص سایر موارد مشابه مانند مناسبت های ملی و مذهبی نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایرنا آیین تودیع عبدالعظیم رضایی فرماندار سابق و معارفه ظفر پورابراهیم در مسجد الغدیر شهر پردیس، محل برگزاری نماز جمعه با حضور شهروندان ولایتمدار و مسئولان شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا