بخشدار بومهن: پیگیری استقرار تعاونی توسعه روستاها در بومهن

بخشدار بومهن گفت: استقرار تعاونی توسعه روستاها به‌منظور ساماندهی وضع روستاهای بخش بومهن پیگیری می‌شود.

به گزارش صبح پردیس؛ رضا خدادادی در خصوص وضع روستاهای بومهن اظهار داشت: روستاهای بخش بومهن از توابع شهرستان پردیس، قابلیت‌های زیربنایی زیادی در حوزه گردشگری دارند.

وی افزود: سیاست‌ها و برنامه‌هایی در حوزه گردشگری و تقویت این زیرساخت در بخش بومهن به‌ویژه در روستاها داریم و اکنون هم کار روی این محور در حال انجام است.

خدادادی ادامه داد: تلاش داریم در بومهن، تعاونی توسعه روستاها شکل گیرد؛ زیرا وجود این تعاونی در بومهن، برای ساماندهی وضع روستاهای این بخش یک نیاز اساسی و مهم است.

بخشدار بومهن تصریح کرد: دنبال احیای حوزه‌های کشاورزی و دامداری در بومهن هستیم و خوشبختانه حول محور سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در این راستا اتفاقات خوبی افتاده است.

وی اضافه کرد: با وجود یک‌سری شرایط قانونی در حوزه بخش و مناطق بومهن و با نگاهی ویژه به فرایندهای اقتصادی، دنبال بسترسازی برای سیاست اقتصاد مقاومتی در بخش بومهن هستیم و ایجاد بازار محلی ازجمله این طرح‌هاست.

خدادادی افزود: هدف از ایجاد بازار محلی، عرضه محصولات کشاورزی و دامی بومهن از تولید به مصرف است که بخش عمده و قابل توجه این بازار محلی در بحث عرضه محصولات زراعی و باغی روستاها خواهد بود.

وی ادامه داد: این طرح را به کشاورزان و باغداران بخش پیشنهاد داده‌ایم و امیدواریم که روی ریل اجرا قرار گیرد و در این خصوص حمایت از کشاورزان و روستاییان برای حفظ بافت روستایی از اولویت برنامه‌های ماست.

بخشدار بومهن در پایان تصریح کرد: با این بازار محلی می‌خواهیم محصولات کشاورزی و باغی روستاهای بخش را مستقیم از دست کشاورز به دست مصرف‌کننده برسانیم و موانع پیش روی باغداران و کشاورزان بخش را در بحث عرضه محصولات خود به بازار بر خواهیم داشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا