با جهاد تبیین، مانع از زیبانمایی دوران پهلوی خائن باشیم

امام جمعه شهرستان پریس گفت: با جهاد تبیین نگذاریم دشمن با جریان تحریف پهلوی خائن را بزک کند و آن دوره را دلنشین و جذاب نشان بدهد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران اظهار داشت: جریانی به ‌صورت گسترده و به ‌سبک بمباران اطلاعاتی، بدون آنکه تصویری درست از استبداد خاندان پهلوی نشان دهد، قطعات تقطیع‌ شده از فیلم ‌های رنگی و گزارش‌ های سال‌های پیش از انقلاب را از آرشیو خود بیرون می ‌آورد و با بازنشر آن در شبکه‌ های اجتماعی سعی دارد تا شرایط رفاه و آرامش و پیشرفت در آن دوران را القاء کند.

وی ادامه داد: این جریان، حتی گاهی برای دفاع از دیکتاتوری سیاه پهلوی به‌ انتشار تک عکس‌هایی روی می‌آورد که ظاهرا نمایی جذاب و دل‌ نشین از شهرهای آن روزگار را نشان می‌دهد اما کوچک‌ترین اشاره‌ ای به ‌زاغه ‌نشین‌های تهران و اوضاع سخت زندگی روستاییان محرومی که از امکانات اولیه زندگی هم برخوردار نبوده‌ اند، نمی‌کند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: فعالیت جبهه مؤمن انقلابی در مقابل جریان تحریف انقلاب نیازمند تقویت است و اگرچه دشمن تاکنون در رسیدن به‌ اهدافش ناکام مانده است اما آنها سعی می‌کنند تا چهره ‌ خاندان خبیث و منحوس پهلوی را بَزک کنند.

حسینی با اشاره به تاکید مقام رهبری بر جهاد تبیین، اظهار داشت: در این ایام که دشمن و منافقین و پیاده نظام داخلی آنها با تحریف و جنگ روایت ها به انقلاب و ارزشهای ما حمله کردند و ما باید با جهاد تبیین به وظیفه خود عمل کرده و از انقلاب که خون آورد شهداست محافظت کنیم.

وی گفت: مسئله‌ ای که اکنون جامعه را درگیر کرده، موضوع اثرگذاری بر شش محور؛ باورها، تشخیص‌ها، اراده‌ها، اعتمادها، اثر امیدها و اتحادهای مردم است و در این برهه نقش اشخاص اهل فهم، برخوردار از درک، اهل بیان و روشنگری در جامعه بسیار مهم است.

*توان و ظرفیت جبهه خودی فراوان است

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: توان و ظرفیت ‌های جبهه خودی فراوان است و حقانیت این جبهه مهم ‌ترین ابزاری است که اگر به ‌درستی حرکت اتفاق بیفتد قطعاً باطل‌ السحر حرکات دشمن خواهد بود.

وی افزود: شناخت میدان نبرد، شناخت و مواجهه ‌با دشمن و شناخت ابزارها و امکاناتی که در سمت خود است و شناخت هم‌جبهه‌ای‌ها و به ‌نوعی ایجاد جبهه ‌حرکتی و دست‌ دادن و الحاق این جبهه ‌ها به ‌یکدیگر جزو الزاماتی است که باید برایش کار کرد.

حسینی با بیان اینکه جهاد تبیین در مقابله با جنگ ترکیبی روایت ‌ها است، توضیح داد: تبیین ما، گاهی نسبتِ درستی با نیاز و سوالات جامعه ندارد و میزان تمرکز برای تبیین در موضوعات مهم در یک سطح نیست و در برخی موضوعات تببین آنقدر بد تکرار شده که ضدتبیین شده و در برخی موضوعات آنقدر تبیین کم بوده که اساسا شبهه جای حق را گرفته است.

وی افزود: بدترین تبیین آن است که نقشه دشمن را ندانیم و در ظاهر در حال تبیین باشیم ولی در باطن در حال تکمیل پازل دشمن برای این موضوع یک شاخص مهم این است که کار تبیین باید در مقابل دشمن و هدف او باشد.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: دشمن که امروز در قالب جریان ضدانقلاب و رسانه‌ های تابعه آن ظهور دارد، از عملیات روانی، هدفی مهم‌تر و بنیادی‌ تر را دنبال می‌کند و آن هم؛ تبدیل عملیات روانی به‌ عملیات میدانی است به بیان دیگر، تمام این سیاه ‌نمایی‌ها، نفرت ‌پراکنی‌ها، یأس‌ آفرینی‌ها، تشویش‌ها و اعتمادزدایی‌ها، علاوه براینکه فکر و باور مردم را نشانه رفته است درصدد آشوب و فتنه و برهم زدن نظم اجتماعی است.

حسینی گفت:در شعارهای تظاهرات و راهپیمایی ‌های پیش از انقلاب و همچنین در کلمات امام و متفکران اصلی انقلاب اسلامی اصول انقلاب و آرمانهای انقلاب ،حاکمیت دینی، مبارزه با استکبار جهانی، عدالت اجتماعی و حمایت از مستضعفان، جمهوریت و مردم ‌سالاری دینی، آزادی، استقلال قرار دارد.

وی با بیان اینکه هیات های عزاداری یکی از بهترین فضاها برای جهاد بوده و مداحان مجاهدان تبیین هستند، اظهار داشت: هیات عزدارای یک واحد اجتماعی بر محور مودّت اهل بیت و هدایت به‌ سمت اهداف ائمه است و مداحی یک هنر منحصر به ‌فرد است.

وی ادامه داد: این اشکها از دل برمی‌خیزد، دل را صفا می ‌دهد. بعد مستمع را به ‌عمق تاریخ می ‌برد، و حقایق تاریخی را برایش مشخص می‌ کند و بعد به او معرفت دینی و اخلاقی و سیاسی می‌بخشد و به مداحان توصیه می شود که در روضه ‌خوانی، در مدیحه ‌گویی ، مطالب متقن و مستند را مطرح کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه جهاد یعنی تلاش در مقابله‌ با دشمن و اینکه هر تلاشی جهاد نیست، توضیح داد: در منطق اسلامی جهاد آن است که در مقابل دشمن انجام می‌ گیرد و در این راستا کار اقتصادی، کار علمی و تحقیقاتی و صحبت کردن برای خنثی کردن توطئه دشمن ،جهاد است.

حسینی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر با اشاره به برنامه هایی که به مناسبت دهه فجر در سطح شهرستان توسط قرار گاه فرهنگی برگزار می شود، بیان کرد: برنامه های قرارگاه به زودی ابلاغ می شود و از همه مردم و مساجد و هیات ها و مسئولین دعوت می شود که پای کار باشند و حمایت کنند.

*دشمن تلاش می کند به ما ضربه بزند

وی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا به هر نحوی که شده ضربه بزند مانند قضیه دیروز که چند ثانیه ای برخی از شبکه های صدا و سیما هک شد و به یاوه گویی پرداختند.

وی افزود: آنها سر از باتلاقی از لجن و کثافات که خود برای خود درست کرده اند، بیرون آورده و یاوه گویی می کنند اما ملت ایران با مشت های سنگین نخواهند گذاشت آنها از این لجنزار و کثافات بیرون بیایند.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به جنایات وحشیانه عربستان و امارات در یمن، اظهار داشت: دشمن و ائتلاف شر (سعودی، اماراتی، آمریکایی) طی حمله همه ‌جانبه و خونبار اقدام به ‌قتل ‌عام مردم بی‌گناه و غیرنظامیان در مناطق مختلف یمن از جمله صعده، صنعا و حدیده کرده و شدت این حملات به‌حدی بود که فقط در یک مورد آن بیش از ۹۰ کشته و ۱۵۰ مجروح برجای گذاشت.

حسینی گفت: این اقدام خصمانه‌ متجاوزان در پی پاسخگویی قانونی و شرعی یمن به‌ حملات امارت و بازگشت مجدد و علنی آن به ‌صحنه جنگ‌ افروزی در یمن، رخ داد و این در حالی است که همزمان با این اقدامات، حملاتی نیز به‌ زیرساخت‌ های مخابراتی در استان حدیده که دروازه اصلی ورود اینترنت بین ‌المللی به ‌یمن است که نتیجه آن قطعی اینترنت در یمن همزمان با این تهاجم وحشیانه شد و پر واضح است که دشمن متجاوز در این اقدام خود، هدفی غیر از خاموش کردن صدای مظلومیت مردم یمن و جلوگیری از انتشار جنایات صورت گرفته ندارد.

وی ادامه داد: طی ۲۴۰۰ روز نزدیک به ۶ سال و نیم در سکوت بزدلانه سازمانهای بین المللی بیش از ۴۴ هزار غیرنظامی کشته و زخمی شده ‌اند که از میان آنها بیش از ۱۷ هزار تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌ اند و از میان کشته ‌شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: متجاوزان آمریکایی و سعودی همچنین ۳۹۸ کارخانه، ۳۶۵ تانکر سوخت، ۱۱هزار و ۵۴۹ موسسه تجاری، ۴۷۷ مرغداری و دامداری، ۸۴۸۳ وسیله حمل و نقل و ۴۷۶ قایق ماهیگیری را هدف قرار دادند.

حسینی افزود: متجاوزان، ۹۴۶ انبار مواد غذایی، ۴۰۵ پمپ بنزین، ۶۸۹ بازار و ۸۸۴ کامیون مواد غذایی را بمباران، و ۵۷۹ هزار و ۹۵۴ منزل، ۱۸۰ دانشگاه، ۱۴۷۸ مسجد، ۳۷۱ موسسه گردشگری و ۳۹۲ بیمارستان و مراکز درمانی و بهداشتی را ویران کردند و در این حملات، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندرگاه، ۳۱۲ نیروگاه تولید برق، ۵۵۸ شبکه مخابراتی، ۲۵۴۲ مخزن و ایستگاه آب، ۱۹۹۴ تاسیسات دولتی و ۵۷۴۹ راه و پل هدف قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه، قدرت مردم و انصارالله در دفاع از آرمانهای خود و دولت نجات ملی یمن در اداره کشور افتخار کردنی و ستودنی است ، اظهار داشت: با قدرت مردم و انصارالله، مأرب به زودی آزاد خواهد شد و شکست مفتضحانه دیگری نصیب عربستان خواهد شد.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: امارات هم بداند تا وقتی که برای آمریکا و انگلیس و اسرائیل نوکری کند امنیت خود را از دست خواهد داد زیرا امارات متکی به‌ سرمایه ‌گذاری خارجی است و تداوم حملات به ‌امارات می ‌تواند باعث فرار سرمایه ‌گذاران خارجی شود و اسرائیل هم باید منتظر باشد چون اگر دخالت مستقیم این کشور محرز شود، موشکها و پهپادهای یمن آنها را هم گوش مالی خواهد داد.

*جنایات دشمنان را در یمن محکوم می کنیم

حسینی گفت: نمازگزاران نمازجمعه پردیس همراه با نمازگزاران جمعه سراسر کشور برای محکوم کردن جنایات؛ ائتلاف سعودی، آمریکایی، اماراتی راهپیمایی و از مردم مظلوم و مقتدر یمن تا پیروزی نهایی حمایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه قرار خدمت هفته پیش رو به بررسی مصوبات بر زمین مانده تمرکز خواهد کرد، توضیح داد: این هفته قرار خدمت به جای رفتن به محل بعدی، به بررسی مصوبات پیشین خواهند پرداخت.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مسائل و مشکلاتی که اگر مرتفع بشود کمک فراوانی به اشتغال جوانان خواهدکرد و از فساد و اعتیاد و فروپاشی خانواده ها و قاچاق کالا و فرار مغزها و نخبه ها جلوگیری کرده و اقتصاد مقاومتی در این حوزه تقویت خواهد شد.

حسینی گفت: به برکت انقلاب اسلامی و با تلاشهای جهادی صنعتگران و تولیدکننده ها و همچنین حمایت نظام اسلامی از آنها اتفاقات خوبی افتاده و کارخانه ها و تولیدات منحصر به فرد و با اشتغال نفرات خیلی زیاد و چرخش چرخه اقتصاد بالایی در حال چرخیدن است اما در این منطقه نیاز به تحول اساسی داریم.

وی توضیح داد: تبدیل این منطقه به شهرک صنعتی و تامین نیازهای این منطقه مانند آب شرب ، تعیین تکلیف آنها نسبت به مسائل منابع طبیعی و محیط زیست و مساعدت ویژه به تولیدکنندگان برای رفع موانع از طریق قانون که نیاز جدی است که نماینده های مجلس به صورت مفصل و میدانی و تحقیقاتی در این منطقه صنعتی حضور داشته باشند و موانع را برطرف کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا