بانوان جنوب‌شرق استان تهران همنوا با رُباب ناله سر دادند

همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هزاران نفر از بانوان جنوب‌شرق استان تهران همزمان با کودکان خردسال خود در مراسم شیرخوارگان حسینی شرکت کرده و همنوا با رُباب، مادر حضرت علی اصغر به یاد مظلومیت شهدای دشت کربلا ناله سر دادند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، همزمان با سراسر کشور، هزاران نفر از بانوان شهرستان‌های ورامین، قرچک، پاکدشت و پیشوا روز جمعه با حضور در مصلاهای نماز جمعه، مرقد مطهر امامزادگان، حسینیه‌ها و تکایا، به یاد شهید شش ماهه دشت کربلا به عزاداری پرداختند.

بانوان خداجوی جنوب‌شرق تهران، خواهرانه به یاد مظلومیت حضرت رباب، فرزندان خود را ملبس به لباس‌های سبز و سربند مزین به نام حضرت علی اصغر(ع) کردند و با روی دست گرفتن طفل شیرخواره خود، لالایی مادران سر دادند تا همنوا با شهید شش ماهه دشت کربلا، نوای یا حسین را از کودکی در گوش فرزندان خود زمزمه کنند.

عزاداران حسینی در حالی که اطفال شیرخوار خود را بر روی دست و به سوی آسمان بلند کردند، به یاد مظلومیت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان اشک ماتم ریختند‌.

زمزمه لالایی مادران همراه با اشک و ماتم و یا حسین این شعر را به یاد همگان آورد که من غم و مهر حسین با شیر از مادر گرفتم، روز اول کامدم دستور تا اخر گرفتم. در شهرستان ورامین، همایش شیرخوارگان حسینی با حضور صدها نفر از مادران عزادار در مصلای صاحب‌الزمان (عج) این شهرستان برگزار شد و بانوان خداجو همنوا با ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت به عزاداری پرداخته و با در دست گرفتن گهواره و سر دادن لالایی‌، با حضرت ربابه مادر حضرت علی اصغر (ع) هم ناله شدند.

صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان میزبان هزارن مادر و فرزندی بود که به یاد حضرت علی اصغر امام حسین(ع) به عزاداری پرداخته و این‌ مصیبت را محضر حضرت ولی عصر(عج) تسلیت گفتند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به یاد مظلومیت شهدای دشت کربلا به ویژه حضرت علی اصغر (ع) که در ناجوانمردی و با لب تشنه به دست شقی‌ترین افراد به شهادت رسید،

نوحه سرایی کرده و همنوا با کاروان دشت کربلا مرثیه سرایی کردند. دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت که با زمزمه‌های خود کودکانی را که در دست گرفته بودند آرام می کردند به یاد لب تشنه کوچکترین شهید دشت کربلا گریستند و اشک‌های خود را تقدیم به بانو رباب‌، همسر سردار تشنه کام کربلا و مادر کوچکترین شهید تاریخ کردند.

امام جمعه پردیس: کودکان خود را نذر یاری امام زمان «عج» کنیم

امام جمعه پردیس گفت: کودکان خود را با تربیت صحیح و سالم نذر یاوری امام زمان (عج) کنیم.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در مراسم شیرخوارگان حسینی که در مسجدالغدیر شهر پردیس با حضور مادران ولایتمدار و فرزندان خردسال و شیرخوار آنها برگزار شد ، اظهار داشت: سربازان کوچک در این مکان مقدس حضور دارند و چشم امید امام زمان «عج» هستند تا با تربیت صحیح و سالم یاریگر حضرت ولی عصر «عج» برای انتقام خون سید الشهدا (ع) باشند.

وی با اشاره به دسیسه‌های دشمنان ادامه داد: دشمنان می‌خواهند تا در فضای مجازی به روش خود فرزندان ما را تربیت کنند، عشق کاذب را برای آنها به وجود بیاورند تا فرزندان ما را نا امید کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: عشق به امام زمان «عج» ونایب برحقش مقام رهبری، عشق به خدا و اهل بیت «ع» و قرآن و عشق به آینده، انتظار یعنی امید داشتن و این امید نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

حسینی ادامه داد: تربیت فرزند صالح صدقه جاریه است و اگر فرزندان خود را نذر یاری امام زمان «عج» نکنیم ، شیطان آنها را شکار می‌کند.

وی تاکید کرد: تربیت درست از کودکان ما سردار سلیمانی، شهید حججی و حسین فهمیده می‌سازد که برای کشور ما افتخار آفرین باشند.

امام جمعه پردیس خاطرنشان کرد: فرزندان خود را عاشق شهادت، با شهامت و مودب تربیت کنیم و از کودکی آنها را با اصول دین آشنا و به انجام وظایف دینی تشویق کنیم و معرفت آنها را نسبت به دین بالا ببریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در شهرهای پردیس و بومهن در شهرستان پردیس استقبال پر شور عزاداران حسینی با قرائت زیارت عاشورا و نوحه سرایی و سخنرانی برگزار شد.

عبدالله بن حسین بن علی بن ابی طالب معروف به علی اصغر(ع) نام کوچک‌ترین فرزند امام حسین (ع) که مادرش رباب بنت امرئ القیس می‌باشد.

حضرت علی اصغر در دهم رجب سال ۶۰ هجری در مدینه متولد شده و در دهم محرم سال ۶۱ هجری در شش ماهگی در کربلا به شهادت رسید. همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم، به یاد مظلومیت حضرت علی(ع) همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا