بازار فروش محصولات و تامین سرمایه دغدغه کارآفرینان پردیسی

تامین سرمایه و اعتبار مالی از جمله ارائه تسهیلات بانکی کم بهره و در پی آن بازار فروش محصولات از دغدغه‌های اصلی کار آفرینان شهرستان پردیس بویژه بانوان فعال در این عرصه است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، کار آفرینانی که کار خود را در منازل آغاز می‌کنند با نیت خیر حرفه و هنر خود را به چند نفر دیگر آموزش می‌دهند تا نانی در سفره دیگری بگذارند اما وقتی که می‌خواهند برای توسعه کار خود اقدام کنند با موانع و مشکلات بسیار زیادی مواجه هستند.

دریافت تسهیلات معمولا نخستین ایده برای توسعه کار هست اما رویه اداری طولانی و پیچیده، سپرده‌گذاری‌، معرفی ضامن معتبر به بانک و پرداخت اقساط ماهیانه گره‌ای سخت بر گره‌های قبلی می‌افزاید و کار آفرینان معمولا از دریافت تسهیلات صرف نظر می‌کنند.

سیده ناهید رضا زاده هنرمند قالیباف با ۱۷ سال سابقه به خبرنگار ایرنا گفت که با سرمایه شخصی کار می‌کند و تا به حال از هیچ جا تسهیلات در یافت نکرده و در حال حاضر خود را بیمه عشایر روستایی کرده و به قول خودش نه دفترچه دارد و نه خدماتی دریافت می‌کند و پرداخت هزینه سالانه باری مضاعف برای او شده است.

این هنرمند قالیباف اظهار داشت: از هیچ جا حمایت نمی‌شوم، وقتی ما را برای دریافت تسهیلات معرفی می‌کنند بانک ضامن، سپرده، مدارک و افتتاح حساب می‌خواهد که پول سپرده را هم نداریم.

وی ادامه داد: هزینه یک تابلو فرش ارزان یک میلیون تومان است و من برای شروع کار همین یک میلیون تومان را هم ندارم، مواد اولیه گران شده و به کارت شناسایی هنروری ما بها نمی‌دهند، از مسئولان  انتظار حمایت برای  تامین منابع مانند تسهیلات قرض الحسنه و یا  تسهیلان بلاعوض و یا با بازپرداخت  بلند مدت داریم تا بتوانیم کار و کار آفرینی داشته باشیم.

یکی دیگر از کارآفرینان که خود را مهدی معرفی کرد با اشاره به مشکلات کار‌آفرینی خود به خبرنگار ایرنا گفت: نبود بازار مناسب برای فروش محصولات، هزینه های سرسام آور مواد اولیه تولید، بی ثباتی قیمت‌ها و نبود پشتیبان و سرمایه گذار را می‌توان از مشکلات اصلی  کار آفرینان دانست.

وی ادامه داد: قوانین سختگیرانه بانک‌ها یکی دیگر از مشکلات کارآفرینان است و بیشتر مردم با این موضوع درگیر هستند و می‌دانند که اولویت نخست برای بانک‌ها سود خودشان است و متأسفانه بر خلاف فرمایش رهبر معظم انقلاب در این زمینه بانک‌ها آن گونه که باید هوای کارآفرینان را ندارند.

حمایت از کارآفرینان کاهش مشکلات را به همراه دارد

امام جمعه شهرستان پردیس  با اشاره به ضرورت حمایت از کارآفرینان، گفت: هر قدر از کار‌آفرینان بیشتر حمایت شود شاهد کاهش مشکلات خواهیم بود.

حجت الاسلام سید حسین حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حرفه و کاری ارزشمند است که با عفت و تقوی همراه با شد؛ با توسعه کار آفرینی می توانیم شرایط و محیط کاری مناسب برای بانوان فراهم کنیم.

وی با اشاره به شرایط کار درست، خاطرنشان کرد: کارگر کار را درست انجام بدهد و  امانت‌داری را سر لوحه امور خود قرار بدهد، ذره‌ای خیانت برکت را از مال می‌گیرد و امانتداری رزق و رزوی را زیاد می‌کند.

از ابتدای امسال ۴۲۸ مورد اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان پردیس گفت: در راستای کارآفرینی و اشتغال از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۴۲۸ مورد اشتغال در سامانه رصد حسب دستور استانداری از سوی ادارات شهرستان ثبت شده است.

بهروز صانعی با اشاره به ادارات ثبت کننده اشتغال، اظهار داشت: ادارات کاریابی، اتاق اصناف، صندوق کار‌آفرینی امید، شهرداری پردیس، میراث فرهنگی، فنی و حرفه ای، کمیته امداد، بهزیستی، صنعت و معدن، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان بر اساس کد تخصیصی از سوی اداره کار در سامانه رصد میزان اشتغال خود را ثبت کردند.

وی ادامه داد: نیروها برای اشتغال و کارآفرینی به ما معرفی و پس از تشکلی پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک عامل ارجاع می‌شوند.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: با انجمن کار‌آفرینی اقتصاد مقاومتی داریم این انجمن تاکنون تعداد زیادی کار‌آفرین به اداره کار معرفی کرده است.

صاحبان غرفه بازارچه دائمی کار آفرین شدند

رئیس انجمن کارآفرینان اقتصاد مقاومتی پردیس با اشاره به راه اندازی بازارچه دائمی در سال ۹۵، اظهار داشت: در این بازارچه دائمی ۴۰ نفر از بانوان پردیس به فروش محصولات خود اشتغال داشتند و تعداد زیادی از بانوان با وجود گذشتن مدت طولانی از بسته شده بازاراچه، کارآفرین شدند، واحد کسب به راه انداختند و ما به هدف اصلی خود یعنی توانمند‌سازی بانوان رسیدیم.

سید مهدی آقا یوسف افزود: در بازارچه دائمی آموزش اخلاق حرفه‌ای کسب و کار را برگزار کردیم و نتایج خوب آن را در استقلال اشتغال بانوان کار‌آفرین در سطح شهرستان شاهد هستیم.

وی با اشاره به واحدهای اجرایی انجمن تخصصی کارآفرینی پردیس، خاطرنشان کرد:  کارگروه کارآفرینی و اشتغال شامل کارشناسی و امور فنی، اشتغال بانوان  و زنان خود سرپرست، واحد کشاورزی و امور دامپروی و کارگروه آموزش و حرفه آموزی شامل  واحد سازمان فنی و حرفه‌ای‌، واحد آموزش دوره های تخصصی، واحد کار و دانش در واحدهای اجرایی انجمن فعال هستند.

رئیس انجمن کارآفرینان اقتصاد مقاومتی پردیس با اشاره به سایر کار گروه‌های فعال، اظهار داشت: کارگروه حقوقی و امور قضایی، کارگروه اعتبارات بانکی، کارگروه جذب و هدایت نیروهای کارجو، کارگروه اطلاعات و آمار و امور روابط عمومی، کارگروه شبکه‌های مجازی و امور انفورماتیک نیز در این انجمن فعال هستند.

در شهرستان پردیس کارآفرینان آقا و خانم زیادی فعالیت اقتصادی دارند و برای رفع مشکلات خود در حوزه کارآفرینی چشم  انتظار مساعدت و همراهی مسئولان شهرستان هستند تا بتوانند کار خود را توسعه بدهند.

به گزارش ایرنا، کارآفرینی از محورهای اصلی رشد و توسعه است و از نظر برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی و توسعه پایدار دارای اهمیت است، چون موجب اشتغال و باعث افزایش سود و سرمایه سرمایه‌گذاران شده و پر شدن شکاف‌ها و خلاهای بازار کار را به ارمغان می‌آورد یعنی با توجه به دگرگونی‌های شرایط بازار کار و فراهم شدن فرصت‌های تازه، تصمیم‌های تازه‌ای گرفته می‌شود و موجب گذار از رکود اقتصادی، جبران عقب‌ماندگی‌های اقتصادی و آسان شدن روند رشد و توسعه کشور و به وجود آمدن محصولات، خدمات، روش‌ها، سیاست‌ها، افکار و راهکارهای نو برای برطرف کردن مشکلات جامعه می‌شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا