پیشرفت 10 درصدی ایستگاه آتش نشانی فاز 11 پردیس/ توسعه فضای سبز شهر پردیس با بهره گیری از آبیاری نوین

شهردار پردیس با اشاره به پیشرفت 10 درصدی ایستگاه آتش‌نشانی فاز 11 پردیس گفت: توسعه فضای سبز شهری را در سایه بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری در راستای بهینه‌سازی مصرف آب در شهر پردیس اجرایی می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، محمد لاله اظهار کرد: از جمله پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری پردیس، طراحی و آغاز به ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در فاز 11 شهر پردیس است.

وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت دو هزار و 300 مترمربع و زیربنای حدود یک هزار و 250 مترمربع مراحل اجرایی خود را سپری می‌کند.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی در حوزه آتش نشانی در شهر پردیس با سایر شهرهای شرق استان تهران متفاوت است، زیرا وجود 960 برج 10 الی 16 طبقه در این شهر شرایط خدمات‌رسانی را با دشواری‌هایی همراه کرده است.

لاله تأکید کرد: در صورت وقوع حادثه در این برج‌ها باید برای آغاز عملیات اطفاء، امداد و نجات از خودروهای اسنوکر و نردبان‌های آتش‌نشانی بلندمرتبه استفاده کرد.

وی در ادامه از آغاز رایزنی‌های شهرداری پردیس با شرکت‌های تولیدکننده این نوع از خودروی آتش‌نشانی طی سفر هیئتی تخصصی به اصفهان خبر داد.

شهردار پردیس اظهار کرد: اگر ایستگاه آتش‌نشانی فاز 11 ساخته شود تبدیل به اولین ایستگاه استاندارد در شرق استان تهران خواهد شد که چنین خودروهایی در داخل آشیانه‌های بزرگ آن مستقر است.

لاله بیان کرد: این امر قدم مثبتی در حوزه امداد و نجات خواهد بود، و امیدوارم خدمات مناسبی به شهروندانی که در پروژه‌های مسکن مهر اسکان خواهند یافت ارائه شود.

*استمرار شهرداری پردیس در توسعه فضای سبز با بهره‌گیری از آبیاری نوین

شهردار پردیس گفت: شهرداری پردیس همچون سال گذشته به‌منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، توسعه فضای سبز شهری را در سایه بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آبیاری در راستای بهینه‌سازی مصرف آب اجرایی می‌کند.

لاله اظهار داشت: واژه «اقتصاد مقاومتی» از سوی مقام معظم رهبری در دو شعار سال گذشته و سال جدید گنجانده‌شده است.

وی ادامه داد: این تکرار در نام‌گذاری سال، نشان از اهمیت بالای اقتصاد مقاومتی به‌عنوان نیاز امروز کشور در شرایط کنونی است.

شهردار پردیس اضافه کرد: از این‌رو، مجموعه خانواده بزرگ شهرداری پردیس که اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی خود را از سال گذشته بر اساس منویات معظم له در قالب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بنا کرده بود، طی سال جدید نیز با جدیت و تلاشی مضاعف روند مذکور را در پیش می‌گیرد.

لاله تاکید کرد: در ردیف بندهای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، موضوع بهینه‌سازی مصرف منابع بیان شده است.

وی تصریح کرد: بر همین اساس، استفاده حداکثری از منابع موجود که در بخش‌های مختلف در دستور کار شهرداری پردیس قرار داشته و دارد، در فضای سبز شهری نیز محقق شد و امروز 80 درصد فضای سبز پردیس از طریق آبیاری تحت‌فشار شامل قطره‌ای و بارانی سیراب می‌شود.

شهردار پردیس ادامه داد: همچنین طی سال 95 رقمی بالغ‌بر 18 هزار مترمربع از فضای شهر پردیس به سیستم‌های آبیاری قطره‌ای مجهز شد.

*نصب 434 انواع پایه چراغ روشنایی در پردیس طی سال 95

شهردار پردیس گفت: طی سال گذشته 434 انواع پایه چراغ روشنایی و برج‌های نوری در شهر پردیس جانمایی و نصب شد.

لاله اظهار داشت: یکی از راه‌های ارتقای سطح امنیت در هر نقطه‌ای، وجود روشنایی مناسب در معابر و شوارع است.

وی ادامه داد: از این رو، شهرداری پردیس به‌منظور جلب رضایت شهروندان خود را ملزم به همکاری با دیگر نهادهای شهری و شهرستانی ازجمله اداره برق شهرستان برای توسعه روشنایی می‌داند.

شهردار پردیس تصریح کرد: بدین ترتیب طی سالی که گذشت، 434 پایه چراغ روشنایی و برج نوری در نقاط مختلف شهر جانمایی و نصب شد.

لاله افزود: این تجهیزات روشنایی را 361 پایه چراغ دو متری در ورودی شهر، انتهای بلوار خلیج‌فارس شمالی، ضلع جنوبی و غربی پل خلیج‌فارس، بوستان ولایت، بوستان سرو و … شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین 15 پایه چراغ پنج متری در میادین امام رضا (ع) و امام خمینی (ره) و 30 پایه چراغ 6 متری در پارک محله‌ای فاز دو، جنب مجتمع تجاری گل‌ها، خیابان سعدی و ضلع جنوب غربی پل خلیج‌فارس نصب شد.

شهردار پردیس گفت: علاوه بر این، 15 پایه چراغ روشنایی 10 و نیم متری در بلوار ابن سینا، 9 پایه چراغ روشنایی 12 متری در بوستان شهریار، یک برج نوری 12 متری در میدان امام رضا (ع) و سه برج نوری 25 متری در بوستان ولایت نصب شد.

بر پایه این گزارش، از دیگر اقدامات واحد تأسیسات شهرداری پردیس طی سال 95 می‌توان به اجرای طرح روشنایی زینتی در قالب نورپردازی فانتزی در نقاط مختلف شهر، ساماندهی آب‌نمای بوستان‌ها، راه‌اندازی سیستم صوتی در مراسم و برنامه‌های مذهبی و ملی، تعمیر شبکه‌های برق‌رسانی، رسیدگی به تأسیسات مراکز و ساختمان‌های شهرداری و … اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا