ایجاد گروه‌های همیار شغلی ویژه بانوان در پردیس

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس از انجام بیش ۱۰ هزار غربالگری تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ ساله در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، ابوالفضل کرمانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس اظهار داشت: در سال گذشته چند گروه همیار شغلی با ساخت کالای خواب، ایجاد آرایشگاه‌های زنانه فعالیت خود را آغاز و چند بانوی سرپرست خانواده برای ایجاد شغل مشترک اقدام کرده و به درآمد رسیدند.

وی گفت: در سال گذشته ۱۷۷۷پرونده توان بخشی تشکیل شده که ۳۳ بیمار ضایعه نخاعی ثبت، وام و اشتغال‌زایی ۱۵۰بانوی سرپرست خانواده، ۱۳۵۰مورد مشاوره ازدواج، ۱۴مورد فرزند خواندگی به نتیجه رسیده است.

کرمانی همچنین گفت: ۴ وام ۱۰۰میلیون تومانی ودیعه مسکن، ۲ مورد خرید مسکن ثانویه و ۳مورد تامین هزینه خرید مسکن را برای معلولان تحت حمایت خود از سوی خیرین تامین و در اختیار مددجویان قرار داده‌ایم.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان پردیس ادامه داد: ۲ مرکز نگهداری سالمندان در شهرهای بومهن و پردیس، یک مرکز اوتیسم در فاز۴ پردیس، یک مرکز بیماران جسمی و حرکتی در فاز۲ پردیس و ۲مرکز نگهداری دختران ۱۲ تا ۲۲ساله در ده بومهن زیر نظر بهزیستی مشغول به فعالیت هستند.

وی در پایان گفت: در غربالگری تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ ساله ۱۰۷۳۵ مورد معاینه صورت گرفته و امسال برای افزایش آمار غربالگری تنبلی چشم با هدف پیشگیری برنامه‌های جدی در نظر گرفته شده است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا