ایجاد کمپ‌های فناوری یکی از برنامه‌های ۲۰ سال دوم پارک فناوری پردیس

رییس پارک فناوری پردیس از ایجاد کمپ‌های فناوری با حضور صنایع پیشرفته بعنوان یکی از برنامه‌های این پارک در دوره 20 ساله دوم فعالیت خود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری برنا، مهدی صفاری‌نیا رییس پارک فناوری پردیس در نشست با خبرنگاران با اشاره به مسیر ۲۲ ساله طی شده در پارک فناوری پردیس گفت: در حال حاضر ۴ فاز عملیاتی پارک فضایی بالغ بر ۱۰۰ هکتار را در بردارد که شامل فضای فعالیت شرکت‌ها، فضای دانشگاهی و فضای خدمات عمومی است.

وی افزود: برنامه‌ریزی فاز ۵ پارک فناوری پردیس در حال انجام است و تا پایان سال ۱۴۰۲، این فاز نیز عملیاتی خواهد شد. همچنین بنا داریم تا فضای عملیات پارک فناوری پردیس به هزار هکتار تصویب شده هیأت أمنای پارک برسد.

صفاری‌نیا برنامه ۲۰ ساله دوم پارک فناوری پردیس را ایجاد کمپ‌های بزرگ نوآوری و فناوری عنوان کرد و افزود: بنا داریم با حضور صنایع و فناوری‌های پیشرفته و سرمایه‌گذار، کمپ‌های فناوری و نوآوری با وسعت حداقل ۵ هکتار ایجاد کنیم.

صفاری‌نیا از فعالیت بیش از ۴۵۰ شرکت در پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: حدود ۹ هزار نفر در حال حاضر در پارک فناوری پردیس فعالیت دارند.

رییس پارک فناوری پردیس از نوآوری های انجام شده در طول سالهای گذشته در مجموعه پارک خبر داد و افزود: ایجاد مرکز شتابدهی، شبکه ملی فن بازار ایران، تاسیس نخستین کارخانه نوآوری کشور به نام کارخانه نوآوری آزادی و طراحی نشان تجاری پارک برای تایید و تضمین کیفیت محصولات پارک فناوری پردیس از جمله طرح‌هایی است که در سالهای گذشته توسط پارک فناوری پردیس صورت گرفته است.

صفاری‌نیا از برنامه‌ریزی صورت گرفته برای ایجاد شهرک مسکونی نخبگانی در پارک فناوری پردیس خبر داد و گفت: تامین فضای مسکونی برای کارکنان شرکت‌ها در دستور کار پارک فناوری پردیس است و تلاش داریم تا شهرک مسکونی نخبگانی در پارک فناوری پردیس تاسیس شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا