اگر غدیر را جدی می‌گرفتیم عاشورا رخ نمی‌داد

امام جمعه پردیس گفت: چه شد که مقام امامت و ولایت که خدادادی است و غدیر را جدی نگرفتیم؛ اگر می‌گرفتیم عاشورا رخ نمی‌داد.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در مسجد شهر پردیس ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: آغاز هفته دولت به مناسبت شهادت شهید رجایی و شهید باهنر هفته دولت نامگذاری شده است.

وی گفت: این هفته فرصت خوبی برای مسوولان است تا با ارائه عملکرد و خدمات خود به مردم و اعلام گزارش کارهای انجام شده، باعث دلگرمی آن‌ها شوند.

توسلی افزود: یاد شهدای دولت که در سمت‌ها و سطوح مختلف به شهادت رسیدند که گل‌های سرسبد باهنر و رجایی بودند را گرامی می‌داریم.

امام جمعه پردیس ادامه داد: در طول هفته آتی مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود که باقی دستگاه‌ها در بخش‌های عمرانی، خدمات‌رسانی، فرهنگی، آموزشی، امنیتی و… ارائه عملکرد خواهند کرد و کارهای بزرگی که انجام شده را در این فرصت پیش آمده اعلام می‌کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها گزارش بدهند تا باعت دلگرمی مردم شوند؛ زیرا امنیت، امکانات مختلف، رفاه و… که در اختیار مردم است نشان از خدمت مسوولان است.

توسلی تصریح کرد: گاهی کوچکترین اشکال در ارائه خدمات باعث حساسیت می‌شود به طوری‌که طی هفته گذشته خط لوله انتقال آب به شهر بومهن و پردیس 10 تا 12ساعت دچار مشکل و قطعی بود که با تلاش مسوولان این مشکل رفع شد.

امام جمعه پردیس اظهار کرد: کمبود برق در کشور طی ماه اخیر وجود داشت که وزارت نیرو با اعلام خاموشی‌های سراسری و مقطعی دو ساعته این کمبود را رفع کردند.‌

توسلی اذعان داشت: تحویل مسکن مهر دچار کندی شده که به زودی با تلاش مسوولان سرعت خواهد گرفت اما باید بدانیم اگر 85 هزار واحد مسکن مهر تحویل شود، خانواده و دانش‌آموزان بسیاری وارد پردیس می‌شوند و به مدارس، فضای بهداشتی، تفریحی، خدمات شهری و… نیاز است که تلاش تمام مسوولان را می‌طلبد.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه واقعه غدیر در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته، گفت: باید جایگاه اصلی غدیر را شناخته و از آن بهره بگیریم. خطبه غدیر خم یعنی شیعه، شیعه مساوی با اسلام، اسلام مساوی تشیع و این حقیقت اسلام است.

توسلی ادامه داد: ولایت در انتظار بعثت و امامت است اگر بعثت در یک طرف و ولایت در یک طرف باشد اکثر علما مقام ولایت را بالاتر می‌دانند.

امام جمعه پردیس افزود: پیامبر اسلام(ص) هم رسول و هم امام بودند و غدیر مساوی با اسلام است. این را پیامبر اسلام رو به امام علی(ع) گفتند و ولایت را به امام علی(ع) دادند و این را گفتند که وی چیزی از پیامبر کمتر ندارند.

وی ادامه داد: چه شد که مقام امامت و ولایت که خدادادی است و غدیر را جدی نگرفتیم؛ اگر می‌گرفتیم عاشورا رخ نمی‌داد.

توسلی اضافه کرد: به فکر اندیشه پیامبر و ائمه عصمت و طهارت باشیم و فکر و اندیشه جوانان را با غدیر آشنا کنیم. اکنون فکر جوانان تخلیه شده و نسبت به اتفاقات بی‌تفاوت شده‌اند. واجب است، تمام اهل منبر، رسانه، قلم و… در خصوص روشن‌سازی واقعه غدیر قدم برداند و این موضوع را شفاف کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا