برگزاری رقابت او-اسپرت بانوان تهران در شهر پردیس

رقابت فنی او-اسپرت بانوان تهران در مجموعه ورزشی والفجر شهر پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس؛ رقابت فنی او-اسپرت بانوان تهران تحت نظر فاطمه حیدری نایب رئیس انجمن او-اسپرت تهران و اکرم نقیبی‌فر و با حضور 65 نفر از هنرجویان او-اسپرت استان تهران در مجموعه ورزشی والفجر شهر پردیس برگزار شد.

بنابراین گزارش او-اسپرت یک محصول ایرانی در بازار جهانی ورزش است، که شامل 9 بخش مسابقاتی شامل ورزش‌های آبی، ذهنی، تمرکزی، مبارزه‌ای و هنری را شامل می‌شود و به لحاظ تنوع و چند مهارتی بودن آن برای بسیاری از ورزشکاران جذابیت خاصی را ایجاد کرده است.

فاطمه حیدری در حاشیه این تست فنی اظهار کرد: امروز 65 نفر از بانوان در رده سنی جوانان و‌ بزرگسالان بخش مبارزه‌ای این رشته مهیج از نقاط مختلف استان تهران مانند اسلامشهر، ورامین، پاکدشت، دماوند، فیروزکوه، شمیرانات و… در سالن والفجر پردیس گرد هم آمدند.

وی افزود: بانوان برای ارتقاء سطح فنی و آزمون کمربند قهوه‌ای به مشکی با یکدیگر در رشته های اوکسیان، اهمتان، آکسایا و اسپدان به مبارزه پرداختند.

نایب رئیس او-اسپرت تهران ادامه داد: در بخش اوکسیان و اهمتان ورزشکاران با عبور از موانع و انجام حرکات آکروبات، تیراندازی به وسیله تیروکمان سنگی و در نهایت به مبارزه تن‌به‌تن روی سکو می پردازند که شامل ترکیبی از ضربات دست و پا است که هر کدام قوانین مربوط به خود را دارد.

کارشناس ارشد روانشناسی ورزش از دانشگاه تهران در خصوص رشد این سبک در کشور گفت: ما در حوزه واردات ورزش بسیار خوب عمل کرده ایم و با توجه به چشم انداز اقتصاد مقاومتی، پیشینه و قدمت ورزش های ایرانی در حوزه صادرات ورزش هم گام‌های مثبتی برداشته‌ایم.

نایب رئیس او-اسپرت استان تهران اظهار داشت: دلیل اصلی علاقه بنده و سایر بانوان به این رشته ایرانی و چند مهارتی بودن آن است.

وی اظهار‌کرد: تمام واژه‌ها و الفاظ به کار برده شده در این رشته به زبان فارسی اصیل است و وجه تسمیه رشته‌های مختلف این انجمن برگرفته از نام‌های قدیم شهرهای ایران است.

حیدری اضافه کرد: او-اسپرت ایرانی توسط برادران منوچهری متخصصین علوم ورزشی در آکسایا (همدان فعلی) بنیان گذاری شد و هم‌اکنون در 65 کشور جهان توسعه یافته و دارای تشکیلات رسمی است و در کشورمان در قالب انجمن و با نظارت فدراسیون ورزش های رزمی مشغول فعالیت است.

نایب رئیس او-اسپرت استان تهران تصریح کرد: اسپدان نام قدیم شهر اصفهان که در آن ورزشکاران به صورت گروهی یا انفرادی ترکیبی از مهارت‌های تیراندازی، دفاع شخصی و شکستن اجسام را تجربه می کنند.

وی افزود: ایساتیس نام قدیم شهر یزد است که در بخش ایساتیس ورزشکاران به صورت انفرادی یا گروهی به اجرای حرکات موزون و موزیکال می‌پردازند و لباس رسمی آن نیز از لباسهای بومی و محلی کشورمان است.

حیدری ادامه داد: این رشته برای بانوان در بخش همگانی به منظور تناسب اندام و در بخش حرفه‌ای به منظور پیوستن به تیم‌های ملی انجمن او-اسپرت دارای جاذبه است.

اکرم نقیبی‌فر کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزش و مربی او-اسپرت در حاشیه این تست فنی از وضعیت بانوان در بخش مبارزه‌ای این رشته ایرانی اظهار داشت: ورزش های پارسیان اصیل اشاعه‌دهنده فرهنگ پارسی در جهان است و ما با علاقه وافر اهداف مان را دنبال می‌‌کنیم.

وی افزود: با دیدن مسابقات او-اسپرت، بیش از سه سال است که در این رشته ایرانی مشغول به فعالیت هستم، و هنرآموزان ما در رشته‌ آکسیان مقام‌های اول تا سوم را در سطح کشور بدست آوردند.

نقیبی‌فر ادامه داد: آکسیان رشته مبارزه‌ای و بسیار هیجانی است که بسیاری ار بانوان برای حضور و یادگیری این رشته تمایل دارند.

در پایان این تست فنی نایب رئیس او-اسپرت استان تهران از مریم اشرفی و کیمیا سنچولی ملی پوشان و اولین مدال‌آوران او-اسپرت تهران تجلیل کرد.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

خروج از نسخه موبایل