تسریع در ساماندهی منطقه اوزون تپه بومهن/ تهیه بانک اطلاعاتی کامل از بناهای اوزون تپه بومهن توسط شهرداری بومهن

جلسه ستاد ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرستان پردیس با محوریت ساماندهی اراضی منطقه اوزون تپه در شهر بومهن، در محل فرمانداری شهرستان پردیس تشکیل شد.

به گزارش صبح پردیس؛ جلسه ستاد ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی شهرستان پردیس پیرامون راه کارهای ساماندهی مناسب اراضی و خانوارهای ساکن در منطقه اوزون تپه در شهر بومهن با حضور فرماندار شهرستان پردیس، فرمانده انتظامی شهرستان پردیس، بخشدار بومهن، شهردار بومهن، اعضای شورای شهر بومهن، رئیس شورای شهرستان، رئیس اداره‌های نظارت و بازرسی فرمانداری پردیس، اجتماعی فرمانداری پردیس، ثبت اسناد و املاک، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راه و شهرسازی، کارشناسان اداره اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران و کارشناسان معاونت عمرانی فرمانداری در سالن فرمانداری پردیس برگزار شد.

مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس منطقه اوزون تپه را دارای مشکلات متعدد اجتماعی و فرهنگی، فنی و شهرسازی و کثرت انشعابات غیرمجاز دانست و اظهار کرد: جهت‌گیری نظام به سمت رسیدگی به وضع محرومان و مستضعفان است و باید برای خانوارهای ساکن در این منطقه که عمدتاً از اقشار کم‌درآمد و ضعیف جامعه هستند تدابیری اتخاذ شود.

وی بابیان دو راهکار پیشنهادی برای برخورد با این سکونت‌گاه غیررسمی، افزود: تلاش ما این است که در سال اقتصاد مقاومتی بتوانیم برای ساماندهی این منطقه و ایجاد سکونت‌گاه‌های ایمن و مناسب برای اقشار کم‌درآمد ساکن در این اراضی، اقدامات مؤثری انجام دهیم که در این راستا با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، شهرداری بومهن و استانداری مذاکراتی انجام‌شده و توافقاتی صورت گرفته است.

همچنین نماینده اداره اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران، استفاده از مشارکت نهادهای اجتماعی و مدنی در تحقق اهداف اجتماعی و فرهنگی را بسیار تأثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: این منطقه یکی از دغدغه‌های مردم است و برای جلوگیری از شکل‌گیری سرمایه‌های اجتماعی منفی، انجام اقداماتی در قالب فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی ضرورت دارد.

حجت‌الله تاج محمدی شهردار بومهن نیز با اعلام اینکه ممیزی املاک در این منطقه انجام‌شده و بانک اطلاعاتی کاملی از بناهای این منطقه از نظر فنی، مهندسی، شهرسازی، متراژ و مشخصات خانوارها تهیه‌شده است از آمادگی شهرداری برای هرگونه همکاری در راستای تأمین زمین و نقدینگی برای ساماندهی این منطقه خبر داد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان پردیس نیز با اعلام آمادگی این نهاد برای همکاری در ساماندهی منطقه گفت: درصورتی‌که زمین مناسب تخصیص داده شود می‌توان با همکاری ادارات حمایتی و خیرین مسکن‌ساز، برای ساماندهی و انتقال خانوارهای منطقه ازون تپه اقدامات مؤثری انجام داد.

در این جلسه مقرر شد دفتر ثبت و ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی با محوریت بخشداری بومهن تشکیل‌شده و در انجام استعلام‌های لازم و صدور سند برای اراضی معرفی‌شده تسریع گردد. همچنین رایزنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ادارات متولی برای امکان‌سنجی واگذاری مسکن به خانوارهای نیازمند تحت پوشش ادارات‌ها و نهادهای حمایتی از مصوبات دیگر این جلسه بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا