عضو شورای عالی استان‌ها در نشست شورای اداری پردیس مطرح کرد؛

عدم واگذاری انشعاب گاز در پردیس/ مطالبه ۱۲ میلیون نفر برای انشعاب آب در پردیس

عضو شورای عالی استان‌ها از عدم واگذاری انشعاب گاز در پردیس و نیز مطالبه ۱۲ میلیون تومان برای انشعاب آب در پردیس انتقاد کرد.

به گزارش صبح پردیس، محمد قانبیلی پیش از ظهر در ششمین نشست شورای اداری شهرستان پردیس طی سخنانی به اهمیت حمل‌ونقل ریلی در پردیس اشاره کرد و خطاب به نمایندگان پردیس، تهران، اسلامشهر، ری و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مترو پردیس باید با جدیت پیگیری شود.

مطالبه ۱۰ الی ۱۲ میلیون تومان برای انشعاب آب در پردیس

وی ارتقا درجه فرمانداری پردیس را نیز از دیگر مطالبات این شهرستان خواند و افزود: بازنگری در خصوص مناطق چهارگانه محیط‌زیست از دیگر معضلات پردیس است، اگر مشکل محیط زیستی رفع شود، بخش عمده‌ای از مشکلات پردیس حل شده است، به‌عنوان‌مثال آرامستان پردیس برای احداث تنها مشکل محیط زیستی دارد.

عضو شورای عالی استان‌ها به مشکل محیط زیستی لکه‌های صنعتی پردیس نیز اشاره کرد و گفت: طرح مدیریت یکپارچه شهری در کمیسیون شوراهای مجلس در دستور کار قرار گرفته و این هفته به احتمال زیاد در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، به نظر من این طرح می‌تواند، بخش عمده‌ای از مشکلات شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراها را حل کند.

قانبیلی از مبلغ بالای واگذاری انشعابات آب و فاضلاب شهری پردیس انتقاد کرد و ادامه داد: گاهی برای یک انشعاب مبالغ ۱۰ میلیون الی ۱۲ میلیون تومان از شهروندان دریافت می‌شود.

عدم واگذاری انشعاب توسط اداره گاز در پردیس /مدارس پردیس بدون انشعاب گاز تحویل آموزش‌وپرورش می‌شود

وی بابیان اینکه علی‌رغم دستور وزیر، همچنان روستاهای پردیس مشکل آب دارند، گفت: در حوزه اداره برق نیز مشکل رفع حریم وجود دارد، که شهروند یا فرد روستایی تقاضای انشعاب می‌کند، اما به وی می‌خواهند کابل برق و یا تیر برق را چند متر جلوتر ببرد و مبالغ هنگفتی برای این امر پیشنهاد می‌دهند و بعضی‌اوقات مبلغ رفع حریم ۴۷ میلیون تومان درخواست شده که غیرمنطقی است.

عضو شورای عالی استان‌ها از وجود تیر برق‌های مزاحم در شهر بومهن انتقاد کرد و افزود: خیابان و یا کوچه عقب‌نشینی می‌کند، اما تیر برق وسط خیابان باقی می‌ماند.

وی افزود: اداره گاز به بهانه اینکه اقلام گران شده و پیمانکار ندارد، انشعاب واگذار نمی‌کند و همین امر سبب شده تا شرکت عمران نیز انشعاب گاز حتی برای مدارس وصل نکرده و بدون انشعاب تحویل آموزش‌وپرورش می‌دهد، که آموزش‌وپرورش نیز مبلغی برای هزینه هنگفت وصل انشعاب را ندارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا