رئیس اداره آب و فاضلاب شهر بومهن:

انشعابات آب غیرمجاز بومهن شناسایی شده‌اند

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر بومهن گفت: منطقه ازون تپه در شهر بومهن به صورت غیر قانونی ساخته شده و ۳۰۰ انشعاب غیر مجاز آب در آن شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، محمود همتی اظهار داشت: مخزن آب در منطقه ازون تپه فعلی ساخته شده بود و سالهای آتی در اطراف منبع آب ساخت و ساز غیر مجاز اتفاق افتاد و برخی از ساکنان منازل غیرمجاز خود را روی لوله های آب ساختند.

وی ادامه داد: منازل در این منطقه از نظر ارتفاع هم طراز مخزن ازون تپه هستند و به همین دلیل افت فشار منجر به بی آبی ساکنان می شود.

رئیس اداره آب و فاضلاب بومهن گفت: در سنوات گذشته به منازل خیابان های پایین تپه انشعاب آب واگذار شده اما در منطقه شهرک امام رضا(ع) معابر، بر و کف خیابان ها مشخص نیست و مالکان موفق به دریافت مجوز برای انشعابات نشدن و از لوله آب به صورت غیر مجاز انشعاب گرفتند.

همتی ادامه داد: مصرف انشعبات غیر مجاز به دلیل نداشتن کنتور محاسبه نمی شود که پرت شبکه ما بالا رفته است.

وی با بیان اینکه هزینه آب مشترکان غیر مجاز به مشترکان مجاز تحمیل می شود، توضیح داد: برآورد هزینه انشعاب آب بر اساس کنتورها و تعداد مشترکان است و علاوه بر تحمیل هزینه در زمانی که مشکل کم آبی داریم با توجه به مصرف مشترکان غیر مجاز میزان آب کاهش پیدا می کند وسایر مشترکان با مشکل کم آبی مواجه می شوند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر بومهن توضیح داد: انشعابات غیر مجاز شیرهای یک طرفه ندارند و ممکن است آب در مخازن باقی بماند و برگشت خورده که احتمال مخاطرات آب را بالا می برد و در این راستا به شهروندان اطمینان می دهیم که در حال حاضرآب شرب شهر بومهن به صورت کاملا بهداشتی در دسترس مشترکین قرار دارد

همتی ادامه داد: این دستگاه خدمات رسان چند بار برای جمع آوری انشعابات غیر مجاز اقدام کرده که ساکنان تجمع کردند و یا با مراجعه به مراجع دیگر مانع جمع آوری انشعابات غیر مجازشدند.

وی ادامه داد: انشعابات غیر مجاز با لوله گذاری نادرست از شبکه آب شهری تغذیه می کنند و مشکلاتی در سیستم آب شهری و خدمات رسانی به انشعابات مجاز ایجاد می کنند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهر بومهن ادامه داد: علاوه بر ۳۰۰ انشعاب غیر مجاز در شهرک امام رضا(ع) در برخی دیگر از مناطق بومهن مانند خیابان شبستری نیز انشعابات غیر مجاز وجود دارد، متخلفان لوله های سازمان آب را سوراخ کردند و به صورت غیرقانونی به شبکه متصل شده اند.

همتی با بیان اینکه در شش ماه ابتدای امسال تعداد دیگری انشعاب غیر مجاز در بومهن شناسایی شده، اظهار داشت: تاکنون ۷۰ مورد انشعاب غیر مجاز قطع شده است که مراحل تکمیل پرونده جهت ارجاع به مراجع قضایی در حال انجام می باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا