انتظار می‌رود املاک شهر پردیس گران شود/ سهم بالای فروش مسکن مهر پردیس در معامله‌های املاک پردیس

مشاوران املاک شهر پردیس با انتظار گران شدن املاک در شهر پردیس، می‌گویند: مسکن مهر در شهرس معامله های املاک پردیس نقش مهمی دارد.

به گزارش صبح پردیس، ساخت مسکن مهر پردیس از مدت‌ها قبل دارای حاشیه‌های فروانی بوده است و همین موضوع باعث شده است که ساخت این واحدها و تحویل آن با کندی صورت گیرد. به‌تازگی اعلام شد که قرار است وام بانکی این خانه‌ها افزایش پیدا کند و به سقف 40 میلیون تومان برسد.
باوجود برنامه افزایش وام‌های مسکن مهر بسیاری از خانه‌های پردیس هنوز آماده تحویل نشده است و شواهد نشان می‌دهد که  تمایل برخی از مالکان به فروش این واحدها افزایش‌یافته است.
به‌منظور بررسی شرایط بازار مسکن پردیس در سال جاری با برخی از مشاوران املاک این منطقه صحبت کردیم.

انتظار گران شدن خانه در پردیس

یکی از مشاوران املاک شهر جدید پردیس می‌گوید: بازار مسکن در شهر پردیس حالت مقطعی دارد و برخی هفته‌ها تعداد قراردادها افزایش پیدا می‌کند. در این میان بازار خریدوفروش برای خانه‌های بالای 100 متر رونق ندارد، اما خانه‌های کمتر از 100 متر بهتر به فروش می‌رسد، به‌طور تقریبی هم تفاوتی میان مسکن‌های پروژه مهر و سایر خانه‌ها نیست. هر چند شرایط فروش مسکن‌های مهر بهتر است.
وی می‌افزاید: بازار اجاره خانه‌های پردیس با آغاز فصل زمستان افت کرد، در این فصل بیشتر قراردادهای دفاتر مشاوران املاک پردیس به سمت خریدوفروش مسکن مهر رفت.
این کارشناس فروش مسکن بابیان اینکه میزان فعلی خریدوفروش مسکن در شهر پردیس برای تأمین هزینه‌های مشاوران املاک کافی نیست، این‌طور سخنش را ادامه داد: خلا موجود در بازار مسکن کمبود نقدینگی است، تا زمانی که مردم پول نقد خود را وارد بازار نکنند نمی‌توان به رونق این بازار امیدوار بود و حالت حرکت مقطعی بازار خریدوفروش ادامه پیدا می‌کند. بانک‌ها می‌توانند در خصوص بازار مسکن نقش مؤثری ایفا کنند. به این شکل که بانک‌ها به‌جای نگه‌داری پول نزد خود در ازای پرداخت سود بالا به سپرده‌ها، می‌توانند تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار متقاضیان خرید مسکن قرار دهند.
این مشاور املاک رفتار فروشندگان مسکن در شهر پردیس را بر اساس فروش اجباری توصیف می‌کند و این‌طور می‌گوید: در شرایط کنونی که بازار مسکن حالت رکودی دارد، فروشنده‌ها هنگامی راضی به فروش ملک خود می‌شوند که نیاز به پول نقد داشته باشند یا در حال معامله خانه دیگری باشند. این وضعیت باعث شده است که نوعی توقف در معامله‌های مسکن ایجاد شود و در کل مالکان خانه  منتظر گران شدن مسکن هستند.

سهم بالای فروش مسکن مهر در معامله های پردیس

یکی دیگر از مشاوران املاک شهر پردیس می‌گوید: وضعیت معاملات مسکن در سال جاری نسبت به گذشته روند افزایشی یا کاهشی نداشت. تا قبل از شروع بازگشایی مدارس اجاره مسکن راحت‌تر صورت می‌گرفت، با شروع فصل مدارس معاملات بیشتر به سمت خریدوفروش رفته است. در زمستان هم با توجه به سردی آب‌وهوای منطقه تا حدی از تعداد مشتری‌ها کاهش یافت و به‌تبع آن تعداد معاملات کاهش پیداکرده است.
وی این‌طور ادامه می‌دهد: باوجود کاهش معاملات مسکن در پردیس، می‌توان گفت سهم معاملات مسکن مهر در پردیس خیلی بیشتر از سایر معاملات است. به‌طوری‌که در حال حاضر 80 درصد قراردادهای خریدوفروش برای خانه‌های آماده‌شده مسکن مهر منعقد می‌شود.
این مشاور املاک در خصوص اختلاف قیمت خانه‌های مسکن مهر پردیس و سایر خانه‌های این منطقه، این‌طور می‌گوید: اختلاف قیمت خانه در شهر پردیس به ازای هر مترمربع 400 تا 500 هزار تومان است، همین اختلاف قیمتی هم باعث شده است که خانه‌های کمتر از 100 متری ازنظر قیمتی با خانه‌های مسکن مهر اختلاف قیمت زیادی نداشته باشد و رونق فروش این خانه‌ها بیشتر است.

تاثیر مستقیم تحویل مسکن مهر در قیمت

یکی دیگر از مشاوران املاک شهر پردیس می‌گوید: این شهر وضعیت متفاوتی با سایر شهرهای ایران دارد و نزدیکی پردیس به تهران برای خیلی از متقاضیان مسکن مهر یک امتیاز به شمار می‌آید. همین موضوع در حال حاضر برای معامله‌کننده‌های مسکن مهر نقش مؤثری دارد.
وی ادامه می‌دهد: مسکن‌های مهر ساخته‌شده در پردیس به لحاظ کیفیت، انتظار مشتری را برآورده می‌کند و همین موضوع سبب شده باوجوداینکه تحویل‌خانه‌ها با تأخیر صورت می‌گیرد بازهم بسیاری از خریداران اولیه از ثبت‌نام خود راضی هستند و امید دارند بعد از تحویل‌خانه را با قیمت مناسبی به فروش برسانند.
این کارشناس فروش املاک پردیس تأثیر تأخیرهای ساخت مسکن مهر پردیس را برای کل بازار مسکن پردیس مثبت ارزیابی کرد و گفت: بسیاری افراد هم‌زمان با ثبت‌نام در مسکن مهر در دهه 80 مجبور به کوچ اجباری به این منطقه شدند و از همان زمان معامله‌های اجاره، خریدوفروش در این منطقه رونق گرفت.
وی سرنوشت بازار مسکن پردیس در سال 96 را وابسته به تحویل واحدهای ساخته‌شده مسکن مهر دانست و این‌طور گفت: تحویل مسکن مهر با موجی از معامله‌ها همراه می‌شود و این موج بر سایر معامله‌های این منطقه تأثیر می‌گذارد. چنانچه سال آینده واحدی از پروژه مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان نشود، احتمال کاهش قیمت خانه‌های این منطقه زیاد است.

منبع: اقتصاد آنلاین

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا