رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس خبر داد؛

برگزاری نخستین انتخابات کانون مداحان شهرستان پردیس در نهم آذرماه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس از برگزاری اولین انتخابات کانون مداحان شهرستان پردیس طی آذرماه  سال جاری خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین حسینی تبار اظهار کرد: با توجه به انتخاب اعضای اولین شورای مذهبی خلأ وجود کانون مداحان احساس می‌شد که ازاین‌رو پیرو سیاست‌گذاری‌های انجام‌شده این انتخابات در تاریخ نهم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان پردیس 100 مداح فعالیت دارند، به اهمیت آسیب زدایی مداحی در شعر و لحن اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف کانون مداحان سوق دادن اعضا به سمت پیشبرد اهداف اصیل فرهنگ مداحی است.

حسینی تبار خاطرنشان شد: زمان ثبت‌نام این افراد از ۱۵ مهرماه تا ۱۵ آبان است و واجدین شرایط پس از تأیید صلاحیت توسط سازمان تبلیغات اسلامی اجازه تبلیغات در سطح شهرستان را دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس یادآور شد: طریقه برگزاری انتخابات به‌صورت شمارش دستی است که پنج نفر به‌عنوان عضو اصلی، چهار نفر مداحی، سه نفر آیینی، سه نفر عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

وی با اشاره به شرایط سنی و قانونی افراد شرکت‌کننده گفت: مداحانی که می‌خواهند در این انتخابات مشارکت کنند تا ۱۵ آبان باید در سامانه طوبا ثبت‌نام کنند و جزئیات شرایط سنی و قوانین شرکت در این سامانه درج‌شده است.

حسینی تبار افزود: مداحانی که برای انتخابات نامزد می‌شوند باید حداقل ۶ ماه سکونت در شهرستان پردیس داشته و حداقل شرایط سنی برای مداحان ۲۴ سال و برای پیر غلامان حداکثر ۶۵ سال است.

وی در پایان زمان اعلام نتایج را ۲۲ آذر ماه اعلام کرد و افزود: برگزاری آزمون تعیین سطح مداحان ۲۵ آبان ماه در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خواهد بود.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا