امضای تفاهمنامه مشترک میان آموزش و پرورش شهرستان پردیس و شهرداری بومهن

تفاهم نامه مشترکی میان اداره آموزش پرورش شهرستان پردیس و شهرداری بومهن طی نخستین نشست هم اندیشی شهردار بومهن با مدیران مدارس به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری برنا استان تهران، امروز نخستین نشست هم اندیشی شهردار با مدیران مدارس شهر بومهن با حضور مجتبی رضا زاده شهردار این شهر، محمد فروتن مدیر اداره آموزش پرورش شهرستان پردیس و جمعی از فرهنگیان شهر بومهن در سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

در این نشست فروتن ضمن تشکر از شهردار بومهن بابت توجه ویژه این به وضعیت مدارس و دانش آموزان شهر بومهن ابراز امیدواری کرد طی این تعاملات و تفاهم نامه مشترک دو دستگاه بخش زیادی از مشکلات مدارس بومهن مرتفع شود.

وی همچنین از جلسه خیرین و ساخت مدارس بیشتر با توجه به ۳ زمین موجود در بومهن سخن گفت و افزود: آموزش پروش شهرستان پردیس برای بهبود شرایط با توجه به کمبود فضای آموزشی از مدارس روستایی شروع کرده و در این راستا اقداماتی انجام داده است.

همچنین شهردار بومهن در این نشست با بیان اینکه مدارس شهر بومهن نیازمند توجه و نگاه ویژه مدیران شهری هستند، اظهارداشت: مدیران مدارس شهر بومهن در این جلسه حاضر شدند تا مسائل و مشکلات را مطرح کرده و شهرداری با تاکید بر نقش فرهنگ در ساخت شهر و اخلاق شهروندی توجه ویژه ای به کمک در حوزه های فرهنگی داشته و بنوعی توجه به زیر ساخت های فرهنگی مساوی با توجه به مدارس و دوران دانش آموزی است.

در این نشست تعدادی از مدیران حاضر در جلسه با بیان اعم مشکلات مدارس این شهر از کمبود فضای آموزشی، نبود امکانات مناسب برای دانش آموزان، عدم توانایی مدارس در تامین برخی هزینه های نگهداری مدارس، نبود فضای ورزشی مناسب و بناهای قدیمی آسیب دیده سخن گفتند.

همچنین در این نشست عنوان شد بسیاری از کودکان مدارس بومهن کودک کار بوده و تغذیه مناسب ندارند که رسیدگی ویژه به این دست مدارس همکاری مشترک مدیران را می طلبد.

در این جلسه همچنین مقرر شد اردوی راهیان پیشرفت ویژه دانش آموزان مدارس بومهن از سوی اداره آموزش پرورش و با همکاری شهرداری انجام شود و رئیس اداره آموزش پرورش اعلام کرد:در جلسه فرهنگ عمومی هفته ای یک روز بصورت رایگان دانش آموزان شهرستان پردیس جهت اردو راهیان پیشرفت به پارک فناوری اعزام می شوند.

در ادامه این نشست گزارشی از اقدامات فرهنگی شهرداری بومهن در سال جاری ارائه شد و رضازاده شهردار بومهن با بیان اینکه مدیران مدارس همانند سفیران فرهنگی شهر هستند گفت: مدیران با حضور در گروه مجازی شهر با عنوان سفیران بومهن فعالیت داشته باشند و مشکلات را جهت پیگیری منتقل کنند.

وی افزود: بومهن یک ایران کوچک است، شهری که از همه اقوام اصیل ایرانی در آن ساکن هستند.

شهردار بومهن خاطر نشان ساخت ما در این شهر با رفتارهای متفاوت فرهنگی روبرو هستیم و مدیران مدارس بعنوان نخبگان فرهنگی باید ما را در فرهنگ سازی بهتر شهر یاری رسانند‌.

وی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات مهم عمرانی شهر بصورت جهادی و با اعتباری بالا از افزایش خدمات شهری سخن گفت و یادآور شد: طی چند ماه اخیر ۲۴۰ میلیارد کار عمرانی در بومهن انجام شده است و اولین پارک کودک در فضایی با ۸۰۰ متر مربع در محله ای کم برخوردار در حال راه اندازی است و توجه به نیازهای مدارس از الویت های مورد بررسی است تا با بودجه بندی در سال جدید حداقل تجهیز و بهسازی را در سال جدید تحصیلی داشته باشیم.

وی ایمنی مدارس را از وظایف اصلی مدیریت شهری دانست و گفت: بومهن شهر پر خطری است و خیلی از ساخت و سازها اصولی نبوده و رفع مشکلات ایمنی در اولیت است‌.

وی از خیرین مدرسه ساز کشور خواست در شهر بومهن بصورت ویژه ای فعالیت و همراهی داشته باشند.

در پایان این جلسه تفاهم نامه مشترکی میان اداره‌ آموزش و پرورش شهرستان پردیس و شهرداری بومهن به امضا رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا