امضای تفاهمنامه بروکری جهت افزایش همکاری شرکت‌های پارک فناوری پردیس و شرکت‌های عراقی

تفاهمنامه بروکری در جهت افزایش همکاری شرکت‌های پارک فناوری پردیس و شرکت‌های عراقی امضا شد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از پارک فناوری پردیس، شرکت هوکاد یکی از جدیدترین کارگزاران صادراتی تبادل فناوری عضو این مجموعه است که در حوزه کشور عراق فعالیت دارد. روز گذشته بین این شرکت و مرکز توسعه تجارت فناوری تفاهم‌نامه‌ای امضا شد.

«میلاد صدرخانلو» رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با اعلام این خبر، گفت: این تفاهم‌نامه پیرو سیاست‌های پارک فناوری پردیس مبنی بر توسعه بازارهای بین‌المللی شرکت‌های عضو پارک، به ویژه در منطقه و همچنین در همکاری با کشورهای دوست جمهوری اسلامی ایران، منعقد شد.

وی توضیح داد: در اولین جلسه بین نمایندگان مرکز توسعه تجارت فناوری و بروکر مذکور برنامه دقیق عملیاتی در دو نسخه کوتاه مدت و بلند مدت تنظیم شد تا در سال جاری ما شاهد همکاری بسیار نزدیک و مشارکت عملیاتی بین شرکت‌های عضو پارک و شرکت‌های توانمند عراقی در تولید محصولات باشیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری، اظهار داشت: در سال 1400 بنا داریم با توجه به اشتراکات گسترده بین دو ملت ایران و عراق و همچنین خواستی که در سیاست‌های دولتی و سیاست‌های فناورانه کشور وجود دارد، زمینه‌های همکاری را بین شرکت‌های دو کشور فراهم کنیم.

وی افزود: سیاست صادراتی پارک فناوری پردیس در کشور عراق بر تولید مشترک است و ما به دنبال این هستیم که با مشارکت شرکت‌های عراقی بتوانیم به تولید و مشارکت در فناوری برسیم. ایران و عراق دو کشور دوست و مسلمان منطقه هستند و ما به دنبال یک مشارکت دو سر برد در حوزه فناوری بین این دو کشور هستیم.

صدرخانلو در مورد فرآیند آغازین این مشارکت، توضیح داد: در قدم اول آن دسته از شرکت‌های توانمند عضو پارک را که می‌توانند در حوزه این همکاری مشارکت داشته باشند، شناسایی کرده و بلافاصله برای تناظریابی بین آنها و شرکت‌های عراقی اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: سپس درصدد هستیم که برای ایجاد تعاملات لازم بین شرکت‌های دو کشور برنامه‌ریزی کنیم. پیرو این تعاملات حوزه‌های مناسب برای همکاری شناسایی شده و نواقص در حوزه سرمایه‌گذاری و تسهیلات رفع خواهد شد تا بعد از آن مشارکت فناورانه‌ای که مدنظر ماست، محقق شود.

رئیس مرکز تجارت فناوری پارک فناوری پردیس در پایان گفت: امید داریم که با همکاری شرکت‌های عضو پارک و سایر عوامل تاثیرگذار در زیست‌بوم فناوری ایران و عراق بتوانیم به این مشارکت دست یابیم.

شرکت های عضو پارک فناوری پردیس که تمایل به مشارکت با شرکت های عراقی را دارند، می توانند با شماره 76250250 داخلی 2313 (مهندس مهمانچی) تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا