امام جمعه پردیس:

الگوی زندگی عاشقانه، حضرت زهرا(س) و امیر‌المومنین هستند

امام جمعه شهرستان پردیس در مراسم جشن ازدواج آسان ۴ زوج پردیسی گفت: الگوی زندگی عاشقانه، حضرت زهرا (س) و حضرت امیر المومنین هستند که جوانان ما باید از آنها درس زندگی بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در این مراسم که بمناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان برگزار شد اظهار داشت: الگوی زندگی عاشقانه، حضرت زهرا (س) و حضرت امیر المومنین(ع) هستند که جوانان ما باید از آنها درس زندگی بگیرند.

حجت الاسلام سید حسین حسینی بیان کرد: زوج‌ها اسرار زندگی خود را به دیگران نگویند وحتما در طی هفته زمانی برای صحبت با همدیگر بدون دلخوری وعصبانیت در نظر بگیرند.

*مراسم ازدواج آسان به نحو احسن برگزار شود

رضا کریمی صالح معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان پردیس گفت: برای نخستین بار مراسم ازدواج آسان ۴ زوج در شهرستان با تعامل بین دستگاهی به نحو احسن برگزار شد و در راستای قانون جوانی جمعیت برای برگزاری مراسم ازدواج آسان در ماه های آتی برای جوانان علاقمند برنامه ریزی شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس گفت: سازمان مردم نهاد آوای مهر النبی فراخوانی در سطح شهرستان دادند و اعلام آمادگی برای برگزاری ازداوج آسان و شرایط علاقمندان بررسی شد و ۴ زوج واجد شرایط انتخاب شدند تا در شب میلاد حضرت علی اکبر (ع) زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

کاظم شادمهر اظهار داشت: این برنامه هر فصل یکبار در شهرستان برگزار خواهد شد و این سازمان مردم نهاد برای اولین بار برگزاری مراسم ازدواج آسان را به نحو احسن برگزار کردند.

شادمهر بیان کرد: ازدواج آسان با حمایت خیرین حوزه ازدواج آسان و مسئولان شهرستان برگزار شد و مصوبات کمیته سامان ازدواج تاثیر زیادی در شرایط اجرایی برنامه داشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس گفت: اداره اوقاف و امور خیریه چهار کمک هزینه سفر به عتبات عالیات هدیه دادند، اتحادیه تالار داران و رستوران داران ورودی تالار را دریافت نکردند، نیمی از هزینه پذیرایی را تالار ریور ساید که میزبان بودند تقبل کردند و اتحادیه گلفروشان ماشین های عروس را به رایگان گل زدند و آرایشگاه زنانه ملکی رایگان به امور عروس ها رسیدگی کردند وخیران حوزه املاک حامی مالی بودند و سنگ تمام گذاشتند و اداره جهاد کشاورزی هم کمک خوبی برای برگزاری مراسم داشتند.

شادمهر گفت: برنامه ازدواج آسان برای جوانان علاقمند به برگزاری مراسم به سبک ایرانی، اسلامی هستند در نظر گرفته شده است و خیران حامی جوانان کم برخوردار برای برگزاری مراسم ازدواج آسان هستند.

*ضرورت فرهنگ سازی ازدواج آسان

مسوول امور بانوان فرمانداری شهرستان پردیس گفت: اولین برنامه ازدواج آسان در راستای قانون جوانی جمعیت برای ۴ زوج جوان با همراهی خیران برگزار شده است.

مرضیه اکبری ادامه داد: این برنامه فرهنگ سازی ازدواج آسان است و مختص افراد بی بضاعت نیست، جوانان علاقمند با مراجعه به فرمانداری می توانند برای ازدواج آسان ثبت نام کنند.

اکبری اظهار داشت: برگزاری مراسم ازدواج آسان، کمک به تامین جهیزیه و تهیه هدایا برای زوج های جوان بخشی از برنامه های کمیته سامان ازدواج در سطح شهرستان است.

مسئول موسسه مهر النبی شهرستان پردیس: هدف ما از برگزاری این مراسم تسهیل ازدواج برای زوج های جوان است که از شهریور ماه سالجاری فعالیت خود را در شهرستان آغاز کرده است.

این مراسم به همت فرمانداری، اداره ورزش و جوانان، کمیته ازدواج آسان و خیران شهرستان پردیس برگزار شد، بنا بر سنت حسنه رسول اکرم (ص) این جشن در حالی برگزار شد که با کمک خیران هزینه ای برای تالار و آرایشگاه عروس ها و خودروی عروس ها از زوج ها دریافت نشد تا در شرایط سخت اقتصادی امروز دختران و پسران جوان با کمترین هزینه به خانه بخت بروند.

مسئولان شهرستان و خیران در این مراسم حضور داشتند و با اهدای هدایای نقدی و غیر نقدی مانند سفر به کربلای معلی و مشهد مقدس پیوند مقدس زناشویی زوج های جوان را تبریک گفتند.

برای تامین لباس عروس و حذف هزینه خرید و یا کرایه آن توسط گروه‌های مردم نهاد از هفته های گذشته پویش لباس عروس گذاشته شد که با استقبال خوب شهروندان لباس عروس هم بدون پرداخت هزینه تامین شد.

تامین جهیزیه هم یکی دیگر از اقدامات خیران برای برپایی جشن ازدواج آسان برای جوانان شهرستان است و خیران شهرستان و گروه‌های مردم نهاد با توجه به برگزاری این مراسم به نحو احسن تصمیم دارند هر سه ماه یکبار این مراسم را برای جوانان علاقمند برگزار کنند.

صبا طوسی ادامه داد: طی اقدامات و اطلاع رسانی ۴ زوج را پس از بررسی شرایط انتخاب و مراسم را برای آنها با همراهی خیران و مسئولان شهرستان برگزار کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا