فعالیت ۳۰ درصد شرکت‌ها در حوزه سلامت

اقدامات پارک فناوری پردیس برای حل مشکل دانش‌بنیان‌های حوزه پزشکی

رئیس پارک فناوری پردیس با بیان اینکه ۳۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان این پارک در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، گفت: در راستای رفع معضلات این شرکت‌ها اقدامات متعددی از جمله نشست با سازمان غذا و دارو انجام داده‌ایم تا هرچه زودتر ورود تولیدات بر پایه دانش این حوزه به بازار تسهیل شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مهدی صفاری‌نیا رئیس پارک فناوری پردیس طی مصاحبه‌ای با بیان اینکه اکنون ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان در پارک فناوری پردیس مستقر است، گفت: نزدیک به ۳۰ درصد این شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه از تعداد کل شرکت‌های پارک فناوری پردیس، ۱۰۰ شرکت در حوزه دارو و تولید تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند، گفت: این شرکت‌ها در حوزه‌های  تولید دارو و تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند.

به گفته رئیس پارک فناوری پردیس، این تجهیزات شامل وسایل کامل اتاق عمل، داروهای نانو، تجهیزات پزشکی بیمارستانی و … می شود که در یک نمایشگاه دائمی در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار گرفته تا بابی برای تأمین نیاز داخل و خارج کشور باشد.

صفاری‌نیا با بیان اینکه سعی داریم در این پارک بسته‌های خدماتی را به شرکت های دانش بنیان اعطا کنیم، گفت: این بسته های خدماتی شامل مشاوره‌های بازاریابی در سطح داخلی بین‌المللی، تامین مالی و ارائه تسهیلات برای توسعه بازار و تولید فناوری،‌ خدمات مشاوره‌ای در حوزه صادرات،  اخذ تاییدیه‌ها، آموزش‌ها و… می‌شود.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: مجموع این‌ها به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پزشکی، با قوانین پیچیده‌تری برای ورود محصولاتشان به بازار مواجه هستند، برای این منظور پارک فناوری پردیس چه اقداماتی انجام داده است، گفت: تاکنون نشست‌های متعددی با سازمان غذا و دارو در راستای رفع شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه دارو داشته ایم؛ این نشست‌ها حداقل سالی یکبار بوده است و شاید جزء نادر سازمان‌هایی بوده که جلسات متعدد را با پارک حول محوز مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان داشته است.

وی عنوان کرد: این نشست‌ها عمدتا در راستای رفع مشکلات دانش‌بنیان‌های حوزه پزشکی بوده است تا زودتر محصولات این حوزه به بازار وارد شود.

رئیس پارک فناوری پردیس خاطرنشان کرد: در حوزه نشان تجاری پارک پردیس هم که به صورت پایلوت در حال اجراست اکثر شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پزشکی توانسته اند این نشان را دریافت کنند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا