افزایش تعداد دختران فراری و زنان معتاد در پردیس/ پردیس خانه امن ندارد

مدیر کلینیک مددکاری شهرستان پردیس با تاکید بر نیاز منطقه به داشتن خانه‌ای امن برای زنان و دختران گفت: آمار دختران فراری و زنان معتادی که جایی برای زندگی ندارند در پردیس بالاست.

به گزارش صبح پردیس، افسانه خوارزمی مدیر کلینیک مددکاری شهرستان پردیس در ادامه با اشاره به وضعیت پرخطر این افراد در شهرستان افزود: شهرستان پردیس به دلیل بافت کارگرنشین و روستایی‌اش بسیار آسیب پذیر است اما با این وجود و به رغم درخواست های پی در پی از مسئولان موفق به ساماندهی این زنان آسیب پذیر و دریافت یک خانه امن برای نگهداری از این افراد در شهرستان نشدیم.

این مدیر کلینیک در پاسخ به این سوال که چه مکانی برای نگهداری و ساماندهی این زنان مناسب است و آیا خیرین منطقه کمکی نکرده اند گفت: شهرستان پردیس افراد خیر و کمک رسان زیاد دارد اما هیچ کدام از این خیرین تمایلی برای کمک به افراد معتاد ندارند چند روز گذشته فردی خیر یک میلیارد تومان کمک کرد اما تنها به کوکان بی سرپرست و تاکید داشت این کمک را به معتادان اختصاص ندهند در صورتی که کودکان بی سرپرست را بهزیستی حمایت می کند اما از دختران فراری و زنان معتاد حمایت چندانی از سوی مسئولان صورت نمی گیرد .

وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش روزانه جمعیت دختران فراری و آسیب پذیر در منطقه افزود: امیدواریم هر چه سریع‌تر یک بانی خیر برای تامین مسکن و مکانی جهت ساماندهی این دختران و زنان در منطقه پیدا کنیم زیرا ادامه پیدا کردن این روند عواقب خوبی نخواهد داشت.

خوارزمی در ادامه گفت: متاسفانه در شهر تهران تنها یک خانه امن وجود دارد که آن هم برای خود تهران کفایت نمی کند چه رسد به اینجا .

وی همچنین به وجود تعداد زیادی از پرونده های همسر آزاری و کودک آزاری در پردیس اشاره کرد و ضمن اظهار تاسف از افزایش آمار معتادان در این شهرستان گفت: متاسفانه همه جرایم از جمله همسرآزاری و کودک آزاری توسط پدر و مادر معتاد و یا همسر معتاد صورت می گیرد و باید برای حل این بحران چاره اندیشید.

.وی با انتقاد از نحوه درمان معتادان در کلینیک های ترک اعتیاد معتقد است هیچ معتادی از سوی مرکزی که برای ترک مواد مخدر ۴۵۰ تا ۸۰۰ هزارتومان برای ۲۱ روز پول بگیرد بهبود نمی یابد و پس از این دوران مجدد مصرف کننده است این دوران تنها دوره ای استراحت برای یک معتاد محسوب می شود.

به گفته خوارزمی درمان یک معتاد باید از ریشه صورت بگیرد وقتی یک معتاد ترک داده شده اما بیکار و بی پول دوباره به جامعه بر گردد با مشکلات متعدد خانوادگی و روحی مواجه می شود که متاسفانه تنها راه چاره را مواد مخدر می بیند بنابراین مسلم است که دوباره به آغوش اعتیاد برگردد. آنچه جای نگرانی است اینکه یک معتاد پس از مدتی از مصرف برای تامین هزینه های خود فروشنده مواد هم می شود و به همین دلیل تعداد این افراد هر روز رو به افزایش است.

کلینیک مددکاری خوارزمی مرکزی است که با مجوز بهزیستی در شهرستان پردیس با ۳ مددکار ۷۵۰ پرونده زنان معتاد و بی سرپرست را تحت پوشش دارد و با همکاری اداره بهزیستی شهرستان به رسیدگی وضعیت اقشار آسیب پذیر منطقه می پردازد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا