افزایش آورده واحدهای مسکن مهر پردیس

قیمت واحدهای مسکن مهر پردیس برای متقاضیان ثانویه از 16 تا 31 میلیون تومان افزایش یافت.

به گزارش صبح پردیس، به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان تهران، در حالیکه متقاضیان زیادی در انتظار تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس هستند و خیلی از آنها به دلیل طولانی شدن زمان تحویل و یا ناتوان بودن در پرداخت و تکمیل آورده خود مجبور به فروش واحدهای خود شدند شرکت عمران پردیس در اطلاعیه ای جدید اقدام به افزایش قیمتهای واحدهای مسکن مهر برای متقاضیان ثانویه کرده است.

بر اساس این اطلاعیه متقاضیان ثانویه باید در فاز 3 مبلغ 16 میلیون و 700 هزار تومان ، فاز 9 قدیم 20 میلیون و 700 هزار تومان ، فاز 5 و 9 جدید 28 میلیون و 500 هزار تومان ، فاز 8 مبلغ 30 میلیون تومان و فاز 11 مبلغ 31 میلیون تومان دیگر علاوه بر آورده اولیه پرداخت کنند. بهانه افزایش این قیمتهای شرکت عمران پردیس نیز افزایش هزینه ها و نصبیات و جلوگیری از دلال بازی است و این در حالی است که قیمت مصوب طی یک قرار داد اولیه بوده و در جایی از این قرارداد ذکر نشده است که قیمت واحد تنها برای مالکان اولیه است و در صورت خرید و فروش برای خریداران ثانویه متغییر است.

این افزایش قیمت پیش از این نیز در سالهای گذشته چندین بار برای متقاضیان اولیه انجام شده است ضمن آنکه مبلغ وام واحدهای مسکن مهر نیز از 20 میلیون تومان تاکنون به 50 میلیون تومان رسیده است و این یعنی از هر دو سو هم آورده و هم وام بار مالی به متقاضی مسکن مهر وارد شده است . این را هم نباید فراموش کرد که دلیل این افزایشها طولانی شدن تحویل و تکمیل واحدها بوده و این هزینه اضافه را چرا باید متقاضی متحمل شود نه سازنده؟

شرکت عمران پردیس هر چند وقت یکبار اقدام به گرفتن پول به بهانه های مختلف از متقاضیان میکند در ابتدا با تماسهای تلفنی متمادی و ارسال پیامک به متقاضیان اعلام میکند که حتما باید اقدام به خریداری عرصه کنند و این درحالیست که پیش از این اعلام کرده اند خرید عرصه برای متقاضیان اولیه اجباری نیست اما گزارشها و بررسیهای میدانی نشان میدهد این پیامکها برای همه متقاضیان ارسال میشود و حتی در پیامهای تلفنی اصرار به خرید عرصه متقاضیان اولیه میشود .

از سوی دیگر گفته میشود روزانه بالای 3 میلیارد تومان خرید عرصه توسط متقاضیان تهدید شده با پیامک و تلفن خریداری میشود و مشخص نیست در این 2 ساله گذشته که کمبود بودجه ای نبوده آیا بهانه دیگری برای تکمیل سریعتر واحدهای مسکن مهر وجود دارد.

تصمیم دیگر شرکت عمران که از ابتدای سال گرفته شد افزایش هزینه نقل و انتقال واحدهای مسکن مهر از 1 میلیون تومان به 20 میلیون تومان است که این نیز منبع درآمدی برای خود بوده است و مشکل جدیدی برای متقاضیان ایجاد کرده است و روزانه بیش از 50 مورد نقل و انتقال در این شرکت با این قیمت به ثبت میرسد. این افزایش قیمت نقل و انتقالات بارها از سوی مقامات استان تهران به دلیل نداشتن مصوبه شورای شهرسازی غیرقانونی خوانده شد اما همچنان از مردم دریافت میشود و شرکت عمران نیز که مدعی داشتن مصوبه شورای شهرسازی است تاکنون هیچ سندی از مصوبه شورای شهرسازی در اختیار رسانه ها قرار نداده است.

به گفته کارشناسان و فعالان مجاز املاک شهرستان پردیس این هزینه های اضافه تنها یک اثر دارد و آن هم افزایش قیمت بی حساب و کتاب مسکن مهر است و در نتیجه سود هنگفتی که به جیب خود شرکت عمران میرود و از سوی دیگر این افزایش قیمت واحدها اثر مستقیمی بر روی قیمتهای عرصه واحدها خواهد داشت که آن هم از جیب خریدار و متقاضی به جیب شرکت عمران است.

از 82 هزار واحد مسکن مهر پردیس حدود 60 هزار واحد تکمیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا