افتتاح پروژه‌های دهه فجر به ارزش 2000 میلیارد تومان در پردیس/ ۵ هزار مسکن مهر به بهره‌برداری می‌رسد

فرماندار پردیس گفت: در دهه فجر طرح های عمرانی، خدماتی و مساکن مهر با هزینه ۲ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالعظیم رضایی در آیین زنگ انقلاب در دبستان سادات شهر بومهن ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: امروز آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و لحظات ورود حضرت امام خمینی(ره) را جشن می‌گیریم.

وی گفت: دانش آموزان باید این لحظات را در خاطرشان حکاکی کنند و بدانند اساساً امام راحل برای این انقلاب کردند که کشور در خفقان بود و تصمیمات کشور که برای سرنوشت ملت انجام می‌شد به دست بیگانگان بود.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: در آن دوران حاکمیت مردم معنی نداشت، به همین دلیل محوری ترین شعار انقلاب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود که امام برای مبارزه با رژیم طاغوت و برای تحقق اهداف عالی و متعالی انقلاب، در راستای حاکمیت دین و در پیروی از قیام امام حسین(ع) این حرکت را به تنهایی شروع کردند.

رضایی ادامه داد: امام خمینی روزی که پرچم مبارزه در قم به دست گرفت روحانیت جرأت حضور در قم را نداشت زیرا شبکه امنیتی ساواک نظارت شدیدی بر تردد ها داشتند و کسی فکر نزدیکی به امام راحل را نمی‌کرد این رژیم در ۲۲ بهمن سقوط کند.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) به خاطر خدا و عهدی که بسته بودند با اخلاص و توکل راهشان را ادامه دادند و پس از ۱۵ سال تبعید در چنین روزی به کشور بازگشتند و در آن روز ملت اشک شوق می‌ریخته و تجمع در تهران و شهرهای دیگر بزرگ‌ترین استقبال تاریخ جهان را رقم زدند و مسیر بهشت زهرا تا فرودگاه مهرآباد پر از جمعیت بود.

فرماندار شهرستان پردیس تصریح کرد: اگر امروز در امنیت، آزادی استقلال هستیم به واسطه سال‌های سال مبارزه مردان بزرگی بود که رأس آن امام راحل قرار دارند و در این راه بسیاری سال‌ها زندان رفتند تا این انقلاب پیروز شود.

رضایی عنوان کرد: به برکت خون شهدا، انقلاب را به پیروزی رساندیم، اما دو سال بعد نظام سلطه که تحمل نظام اسلامی را نداشت، جنگ تحمیلی هشت ساله را که مهم‌ترین و طولانی‌ترین جنگ بود را راه انداخت و طی این سال‌ها تمام دنیا برعلیه ایران بودند.

وی با بیان اینکه چند روز دیگر میزبان دو تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس در فاز ۱۱ خواهیم بود، ابراز کرد: یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس و شهدای عرصه سلامت، پرستداران، دکترها و نخبگانی که برای حفاظت از جان مردم و مبارزه با کرونا پای کار ایستاده و جان خود را از دست دادند و برای کشور جانفشانی کردند گرامی می‌داریم.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: آینده کشور به دست نوجوانانی است که ادامه دهنده این راه خطیر هستند و به همین دلیل جشن‌های امسال را به‌رغم محدودیت‌های کرونایی در تمام نقاط کشور برگزار و زنگ انقلاب در نقاط مختلف به صدا در می‌آید تا یاد شهدا را گرامی داشته و تجدید بیعتی با شهدا و آرمان‌های امام راحل داشته باشیم.

رضایی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب افت و خیز های زیادی را شاهد هستیم و به دلیل حضور و ایستادگی مردم شاهد تحقق آرمانهای اصیل امام راحل و انقلاب اسلامی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: جمهوریت یعنی حاکمیت رای مردم و امام خمینی(ره) بر این اصل تأکید داشتند که هر زمانی مردم رای دهند افراد منتخب باید حاکم باشند.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: در انتخابات شورا، مجلس و ریاست جمهوری رأی مردم فصل‌ الخطاب است و دموکراسی دنیا نیز همین است اما جمهوری ما در راه اسلامیت و دستورات دین بنا شده و حضور مردم اصلی‌ترین پشتوانه نظام است.

رضایی ادامه داد: تحکیم انقلاب به دلیل حضور و مشارکت مردم بوده و انتخابات پیش رو که خرداد ۱۴۰۰ در سطوح مختلف برگزار می‌شود با ثبت نام کاندیدا ها از ۲۰ اسفندماه در نقاط مختلف کشور کلید می‌خورد و امیدواریم مردم با آگاهی بیشتر و فارغ از یأس و سم پاشی‌ها رأی‌های خود را به صندق‌ها بیاندازند.

وی اضافه کرد: رأی مردم حق است و همه شهروندان هموطنان حق حاکیمت دارند و در روز رأی‌گیری این حق معنا پیدا می‌کند و مردم کاندیداهای مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند تا برای آینده پیش رو و بعد از کرونا شاهد تحولات و اتفاقات خوب در کشورمان باشیم.

فرماندار شهرستان پردیس در ادامه در خصوص پروژه‌های دهه فجر این شهرستان، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی محدودیت‌هایی در برگزاری مراسم به صورت باشکوهیکه در سال‌های گذشته انجام می‌شد داریم.

رضایی خاطرنشان کرد: کماکان به طور محدود در ۱۰ باب از مساجد شهرستان در این شب برنامه‌های دهه فجر اجرا خواهد شد.

وی افزود: در مدارس چنین برنامه‌هایی خواهیم داشت و امروز هم زنگ انقلاب در شهرستان به یمن ورود حضرت امام خمینی(ره) به کشور ما نواخته شد.

فرماندار پردیس ادامه داد: مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح در حوزه صنعت، بخش تولید، بخش خصوصی، همچنین در حوزه عمرانی شهرداری‌ها و در دستگاه‌های مختلف اجرایی است.

رضایی تأکید کرد: با احتساب پروژه‌های مسکن مهر در فازهای مختلف مدارس، مساجد، فضای سبز، واحدهای تجاری و به خصوص مساکن مهر که بالغ بر ۵۰۰۰ واحد برای این دهه آماده افتتاح شده است با هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی با حضور معاونان استاندار طی روزهای آتی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا