افتتاح فاز ۹ شهر پردیس تا پایان سال 95/ افتتاح ۶ هزار واحد فاز ۱۱ در خردادماه ۹۶

بر اساس برنامه دولت درخصوص بسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان دولت، قرار است تا پایان سال ۹۵، واحدهای مسکن مهر فاز ۹ پردیس و تا خرداد سال 96، 6 هزار واحد مسکن مهر پردیس افتتاح شود.
به گزارش صبح پردیس؛ دولت در جهت پیشبرد اهداف خود در زمینه تولید و عرضه مسکن، قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن را تهیه و به‌عنوان لایحه یک فوریتی در تاریخ 1/3/86 جهت تصویب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و متعاقباً مجلس شورای اسلامی نیز در تاریخ 25/2/87 قانون مذکور را با تأیید شورای نگهبان مصوب کرد. در تاریخ 18/9/87 طی مصوبه هیئت دولت و با امضای معاون اول رئیس جمهور در شهرهای زیر 25000 نفر جمعیت اقدامات مربوط به مسکن مهر به قائم مقامی وزارت مسکن و شهرسازی به عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده شد. شیوه نامه اجرایی طرح مذکور در شهرهای زیر 25000 نفر جمعیت با مبنای واگذاری مسئولیت کلیه امور مسکن مهر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در تاریخ 7/2/88 از سوی وزیر محترم مسکن ابلاغ گردید که به همراه فرم‌ها و دستورالعملهای اجرایی پیوست آن مهمترین منبع و مرجع طرح مذکور در شهرهای زير 25000 نفر جمعیت می‌باشد.
بنابراین گزارش، احمد اصغری مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر چندی پیش‌گفته بود که “دولت تدبیر و امید تأکید زیادی بر اتمام واحدهای مسکن مهر دارد و بر اساس برنامه، پرونده آن تا پایان سال در کشور بسته خواهد شد” و بر این اساس قرار است تا پایان سال ۹۵ واحد مسکن مهر فاز ۹ پردیس افتتاح شود.

این گزارش می‌افزاید: میزان در این زمینه به نقل از سعید غفوری، مدیرعامل شهر جدید پردیس نوشته است: “ساخت فاز ۹ قدیم شهر پردیس از سال ۸۹ آغاز شد. این فاز شامل ۳۷۰۰ واحد مسکونی است که بخشی از آنها مورد بهره‌برداری قرارگرفته است و ۷۰۰ واحد نیز تا پایان سال ۹۵ افتتاح می‌شود. فاز ۹ قدیم تنها فازی است که خدمات آب و فاضلاب آن از طریق آب و فاضلاب استان انجام می‌شود.
یادآور می‌شود: فاز ۱۱ پردیس شامل ۳۳ هزار واحد مسکونی است که پیشرفت فیزیکی ساختمان‌ها در حدود ۹۰ درصد و پیشرفت فیزیکی آماده‌سازی زیرساخت‌های آن نیز در حدود ۵۰ درصد انجام‌شده است. ۴۵۰۰ واحد فاز ۱۱ شهر جدید پردیس، پیش‌تر افتتاح‌شده است و ۶ هزار واحد فاز ۱۱ در خردادماه ۹۶ افتتاح می‌شود.

منبع: شبستان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا