اعلام برنامه‌های دفتر توسعه اجتماعی فرهنگی شرکت عمران پردیس در سال جدید برای سالمندان/ اجرای طرح شهر دوستدار سالمند در فازهای جدید پردیس

طرح شهر دوستدار سالمند در فازهای جدید شهر پردیس از سوی دفتر توسعه اجتماعی فرهنگی شرکت عمران اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، منیرسادات میرمحمدی جامعه شناس و پژوهشگر دانشگاه ومدیر اجتماعی فرهنگی شرکت عمران پردیس اظهار داشت: بهره‌مندی از تجربیات سالمندان به عنوان راهکارمناسب در مدیریت مشارکتی محله محور با تکریم مقام و منزلت سالمندان شهر پردیس و استفاده از نقش و جایگاه سالمندان به عنوان معتمدین و ریش سفیدان محلی امکان پذیر می گردد و سالمندان به عنوان پل ارتباطی بین نسل گذشته و نسل آینده ودریایی از تجربیات باارزش نقش مهمی در حفظ و ترویج فرهنگ غنی اسلامی در شهرهای جدید از جمله پردیس دارند.

وی افزود: حفظ حرمت و کرامت بازنشستگان، تکریم از سرمایه های انسانی است واستفاده از این سرمایه ها در مدیریت مشارکتی محله در کنار جوانان محله همراه با انرژی و شور ونشاط جوانی در کنار تجربیات سالمندان، حلقه مفقوده ایست که بایدبه آن پرداخته شودودفتر توسعه اجتماعی فرهنگی شرکت عمران اعلام همکاری با سمن ها و بهزیستی برای ارتقاء سلامت افراد سالمند نموده زیرا ترویج شیوه ی زندگی سالمندی سالم از اولویت های مهم این دفتر است ، توسعه فرهنگ و آموزش سالم زیستن، زندگی سالم تر و شاداب تری را برای سالمندان بوجود خواهد آورد.

میرمحمدی افزود: دفتر توسعه اجتماعی فرهنگی شرکت عمران با ایجاد فضای مناسب برای توانمند سازی سالمندان در زمینه های مختلف آموزش، تغذیه، پیشگیری، درمان، ورزش برای گروه سالمندان ساکن در فازهای جدیددر مدارس اجتماع محور هر فاز در راستای حفظ استقلال فردی، حفظ کرامت و منزلت آنان به عنوان چشم وچراغ شهرهای جدید قدم های موثری را برداشته است و در همین راستا باید با بسیج امکانات موجود در دستگاه های اجرایی ذیربط، برای خدمت رسانی به سالمندان تلاش شود تا این قشر از جامعه مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

میرمحمدی بهره‌مندی از تجربیات سالمندان را راهکار مسیر زندگی نسل جوان دانست و گفت: جوانان در هر مرحله از زندگی خود می‌توانند زیر چتر حمایتی و راهنمایی سالمندان، موفق باشند و نقطه نظرات خود را در قالب بالابردن شان منزلت سالمندان، برگزاری ویژه برنامه های تکریم سالمندان ،راه اندازی اتاق فکر برای سالمندان، آماده سازی محیط اداری برای بازنشستگان کشوری ساکن پردیس، استفاده از دبیران بازنشسته آموزش و پرورش دراموزش به دیگر ساکنین ،استفاده از تجربیات سالمندان فرهیخته و صاحب نظر، ساماندهی و مناسب سازی معابرجهت تردد بهتر سالمندان و معلولان در دستور کار این دفتر قرار داردوی افزود: با توجه به نیازهای سالمندان در ابعاد جسمانی، اجتماعی و روانی، باید این قشر مورد توجه و حمایت های ویژه واقع شوند. این حمایتها با توجه به توانایی فیزیکی سالمندان که برای فعالیتهای روزمره کمتر از سایر اقشار است، ضرورت بیشتری می یابد.

وی همچنین گفت: ارتقای کیفیت زندگی شهری سالمندان نیازمند ارزیابی کیفیت خدمات و زیرساختهای شهری و میزان مطابقت شهر با موضوع شهر دوستدار سالمند است.

میرمحمدی اضافه کرد: با تشکیل کارگروه سلامت با حضور فعالین اجتماعی وارتباطات بین نهادی ورسیدگی به مسائل سالمندان گرانقدر از اولویت های این دفتر است ورشد سریع جمعیتی در پردیس به همراه اگر همراه متناسب وکافی نباشد آسیب پذیری این قشر به همراه دارد.

وی افزود: با توجه به نیازهای سالمندان در ابعاد جسمانی، اجتماعی و روانی، باید این قشر مورد توجه و حمایت های ویژه واقع شوند.

طبق این گزارش؛ این حمایتها با توجه به توانایی فیزیکی سالمندان که برای فعالیتهای روزمره کمتر از سایر اقشار است، ضرورت بیشتری می یابد.

میرمحمدی در این گفتگو افزود: ارتقای کیفیت زندگی شهری سالمندان نیازمند ارزیابی کیفیت خدمات و زیرساختهای شهری و میزان مطابقت شهر با موضوع شهر دوستدار سالمند است؛ که با ارائه تمهیدات لازم و زیرساخت های شهری مناسب در دستور کار این شرکت است.

مدیر دفتر توسعه اجتماعی شرکت عمران پردیس همچنین به بیان برنامه های سلامت سالمندان، آموزش شیوه زندگی سالم در دوره سالمندی، مراقبت های ادغام یافته سلامت سالمندان، برنامه شناسایی سالمندان در مدارس اجتماع مخور فازهای ۵و۸و۹و۱۱ پرداخت و بر اجرا و عملیاتی شدن این برنامه ها به صورت مستمر، تاکید نمود.

میرمحمدی به اجرای طرح پویش همگانی دعوت از سالمندان در مدیریت مشارکتی محلات در سال جدید اشاره کردکه با عضویت سالمندان در گروههای گردشگری هر فاز و حضور آنها در کنار جوانان محله در جمعه های آخر هر هفته نقش بسزایی در ایجاد همدلی و باروری اندیشه و تشکیل اتاق فکر همراه با گردشگری در ارتقای توسعه اجتماعی فرهنگی محلات خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا