آیین تجلیل از اعضای شوراهای روستایی بخش بومهن

آیین تجلیل از اعضای شوراهای روستایی بخش بومهن به همت بخشداری بومهن و با حضور مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس، رضا خدادادی بخشدار بومهن، مجید صبوری سرپرست برنامه ریزی فرمانداری، دهیاران و اعضای شوراهای روستایی بخش بومهن و به مناسبت روز ملی شورا در بخشداری بومهن برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی حیدری فرماندار پردیس در آیین تجلیل از اعضای شوراهای روستایی بخش بومهن ضمن قدردانی از بخشدار بومهن به دلیل برگزاری این مراسم، اظهار کرد: در ماه‌های پایانی شورای دوره چهارم هستیم و لازم بود مراسمی برای قدردانی از همت، تلاش و همکاری نمایندگان مردم در روستاها برگزار شود.

وی با اشاره به گزارش بخشدار بومهن از اقدامات انجام‌گرفته در حوزه روستایی، این گزارش را بسیار تأثیر گذار دانست و افزود: این اقدامات بزرگ با همکاری و کمک اعضای شوراها و با بهره بردن از اشراف و اطلاعات این افراد رقم خورده و نشان‌دهنده این موضوع است که اگر افراد کاردان و متعهد به شوراها راه یافته و کار را جدی بگیرند، می‌توان چندین برابر این اقدامات، موفقیت به‌دست آورد.

نماینده عالی دولت در شهرستان پردیس نقش تصمیم سازی و هدایت منابع به سمت بهبود وضعیت روستا و روستاییان را مهم‌ترین وظیفه شوراهای روستایی دانست و تصریح کرد: عده‌ای سعی دارند شورا را به ابزاری برای سوءاستفاده از منابع و دست‌یابی به اهداف خود تبدیل کنند اما شورا باید مشکلات را شناسایی کرده و ضمن برقراری تعامل با مجموعه‌های اجرایی، زیرساخت‌ها را آماده کرده و مشکلات را برطرف کند و در آخر این مردم هستند که تأثیر هر عضو شورا بر روند زندگی خود را قضاوت می‌کنند.
فرماندار پردیس با بیان اینکه دولت در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به روستاها کرده و روستا را زیربنای توسعه می‌داند، گفت: شوراها به دلیل اینکه از درون جامعه برآمده‌اند و نخبگان مورد اعتماد مردم هستند، درد مردم را می‌دانند و باید ضمن تدوین برنامه توسعه و پیشرفت بر اساس ظرفیت‌ها و مشکلات روستا، خط‌مشی مناسبی را برای سال‌های آینده مشخص کنند.
گفتنی است در این مراسم افراد حاضر پیرامون برخی مشکلات خود با فرماندار گفتگو کرده و در پایان از اعضای شوراهای روستایی تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا