اطلاعیه مهم مدیریت بحران شهرستان پردیس در خصوص احتمال بارش، سیلاب و صاعقه

با توجه به در پيش بودن بارندگی شديد و احتمال سيلاب شديد  مدیریت بحران شهرستان پردیس در خصوص احتمال بارش، سیلاب و صاعقه اطلاعیه مهم منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، در این اطلاعیه به موارد ذیل اشاره شده است:

پشت بام ها بازديد به عمل آيد و از باز بودن ناودان اطمينان حاصل شود. چنانچه حياط گودتر از سطح خيابان هست حتما موتور آب كش فراهم شود (لحظه آب گرفتگی شايد بحران شديدتری در سطح شهر باشد و امكان حضورامدادگر ميسرنباشد).

از تردد غير ضرور در كوچه و خيابان خودداري شود. با توجه به رعد وبرق شديد از حضور فرزندان و اعضاي خانواده در حياط، كوچه و لب پنجره خصوصا با گوشی موبايل جلوگيری به عمل آيد.

به هيچ عنوان با ماشين جهت تماشای سيلاب به سطح شهر و اطراف شهر و نزدیک مسير سيلاب نرويم؛ خصوصا مسيرهای خاكی كه احتمال گير افتادن ماشين در گل‌ولای فوق العاده بالا هست و امكان امدادرسانی در خارج از شهر بسيار پايين هست.

به هيچ وجه روی ديواره كانال انتقال آب وسط شهر جهت تماشای سيلاب نرويد.

خانه‌های فرسوده تمهیدات لازم را جهت حفظ خانه خود( مقاوم‌تر کردن پشت بام با پلاستیک و دیوارهای گلی و… ) به کار ببندید.

دامداران نیز از هم اكنون پيش بيني سر پناه امن برای خود و دام های خود را داشته باشند. چنانچه بين محل نگهداری دام و محل چرا رودخانه وجود دارد دام خود را از رودخانه خشک نيز عبور ندهند چراكه هرآن احتمال جاری شدن سيل وجود دارد و مسير عبوری قطع می‌گردد.

چنانچه به هر دليل دام در مسير سيل قرار گرفت از ورود به آب جدا خوداری كنيد. همواره در نزديک محل نگهداری دام، دام‌های خود را نگه داريد و فاصله نگيريد.

از حضور در بلندی‌ها جدا خوداری شود. در مدت بحران از عبور شبانه جدا خوداري كنيد. اطراف خانه خود راه اب اطراف خانه باز باشد .

چنانچه نزدیک مناطق سیل خیز سکونت کرده اید حتما از هم اکنون فاصله ایمن را رعایت کنید و محل سکونت را تغییر دهید.

نکاتی که كشاورزان بایدمد نظر قرار دهند نیز به شرح ذیل می‌باشند:

در مدت هشدار از حضور در باغات و مزارع خودداری نمایید. با توجه به شروع فصل برداشت محصولات صیفی، برداشت اين محصول را به زمان بعد از هشدار موكول نماييد.از حضور در بلندي‌ها جدا خوداری نماييد.

محصولات جمع‌آوری شده به جای امن انتقال داده شود. چنانچه کارگر برای مدت طولانی در باغ‌ها داريد در مدت هشدار به جای امن منتقل شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا