اصناف از ابتدای انقلاب در همه عرصه‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند

مسئول سازمان بسیج اصناف و کارخانجات سپاه حضرت سید الشهدا (ع) استان تهران گفت: از ابتدای انقلاب تا امروز در عرصه‌های مختلف نظامی، فرهنگی، اجتماعی و همه موضوعات اصناف نقش خود را به درستی ایفا کرده وخوش درخشیده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، مهدی علمدار روز شنبه در آیین قدردانی از اصناف شهرستان پردیس اظهار داشت: در دوران همه گیری کرونا که تعداد زیادی از اصناف دچار آسیب اقتصادی شدند، موانع زیادی بود و اصناف همراهان خود را فراموش نکردند و از طریق آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و در پوشش گرفتن دانش آموزان نیازمند در مجموعه شهرستانهای استان یاریگر همدیگر بودند.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه بسیج اصناف استان تهران هم در کنار اصناف بود و گاهی موضوعات و مواردی که در شهرستانها و استان وجود داشته با ارائه نظرات کارشناسی به آنها کمک می کرد.

این مسئول با اشاره به عملکرد بسیج اصناف افزود: اجرای طرح های استاد شاگردی برای افزایش مهارت دانش آموزان که در واحدهای صنفی برای کسب مهارت حضور پیدا کنند تا بتوانند از مهارت خود برای ارتقا شغل خود استفاده کند، یکی ازطرح های ارتقا بخشی بسیج اصناف است.

علمدار ادامه داد: طرح های مختلفی در حوزه رفع موانع تولید توسط بسیج اصناف در حال اجرا است که در قالب ستاد رفع موانع تولید در شهرستان و استان اجرامی شود و موضوعات صنفی درحوزه بهداشت، مالیات را که اصناف در ارتباط هستند، پیگیری می شود.

وی با اشاره به برگزارشدن جلساتی برای رفع مشکلات درگاه مجوزها، خاطرنشان کرد: جلسه ای با حضور روسای اتاق اصناف شهرستان‎های استان تهران و مسئولان بسیج اصناف شهرستان‎های کشور برای رفع نواقص برگزار کردیم، تعارضاتی برای صدور مجوز وجود دارد، مباحث جمعبندی و مقرر شد که مجموعه بسیج اصناف کشور هم عضو ستاد صدور ملی مجوز ها قرار گیرد تا رابطی بین مجموعه اصناف در سطح شهرستان واستان ها باشند.

رئیس اتاق اصناف شهرستان پردیس هم در این آیین گفت: به مناسبت روز ملی اصناف از از ۱۴نفر کاسب امین و خانواده معظم شهدا، رئیس اتحادیه، رئیس بسیج و بازرس و کارمند نمونه اتاق اصناف معرفی و تقدیر شد.

علی فرخی اظهار داشت: در شهرستان پردیس ۱۳ هزار ۵۰۰ واحد صنفی داریم که هفت هزار و ۷۵۰ واحد تولیدی مجوز دارداریم و ۶ هزار و ۳۳۴ واحد هم درزمینه توزیعی وخدماتی فعال هستند.

امام جمعه شهرستان پردیس نیز در این آیین با تاکید برکسب روزی حلال برای تمام اصناف اظهار داشت: بنا بر روایات یک لقمه حرام بر۷۰ نسل اثر می گذارد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی خاطرنشان کرد: اختلاس، دزدی، رشوه گرفتن، انجام ندادن کار، ربا همه وهمه لقمه های حرام هستند، لقمه حلال انسان رادر مسیر اصلی خود قرار می دهد.

وی افزود: رعایت اخلاق حسنه در کسب وکار، گرانفروشی و کم فروشی نکردن، رعایت عدل و انصاف را اصناف سرلوحه زندگی وامور صنفی خود قرار دهند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا