اشتباه لفظی 10 میلیونی قائم‌مقام وزیر راه در اعلام قیمت نهایی فاز 11 پردیس/ کارهای خودسرانه پیمانکاران مسکن مهر پردیس قانونی نیست

در جلسه‌ای با حضور سیداحمد خادمیان مشاور امور بانکی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، سعید غفوری مدیرعامل و تعدادی از کارکنان بخش‌های مختلف شرکت عمران شهر جدید پردیس، نماینده و تعدادی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در سالن جلسات این شرکت برای تعیین قیمت نهایی مسکن مهر برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس؛ مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در این جلسه اظهار داشت: قیمت نهایی فاز 11 پردیس همان مبلغ‌های اعلام شده است و برای اعلام نظر نمایندگان متقاضیان، جلسه‌ای نهایی در ساعت 10 صبح روز چهارشنبه این هفته در شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور برگزار می‌شود.

سعید غفوری افزود: امروز باید به نتیجه‌ای مناسب برسیم؛ ما در پیچی تاریخی هستیم و در صورت عبور از این گردنه، مشکلات رفع می‌شود.

غفوری ادامه داد: در جلساتی که در حال برگزاری بوده، قرار است مبلغی از بانک مسکن قرض گرفته و ظرف مدت 10 سال بازگردانده تا مشکلات فازهای مختلف پردیس حل شود.

*اشتباه لفظی 10 میلیونی قائم‌مقام وزیر راه در اعلام قیمت نهایی فاز 11 پردیس

وی اضافه کرد: قیمت نهایی فاز 11 پردیس از مبلغ اعلام شده 39 میلیون و 750 هزار تومان کمتر نخواهد شد؛ حال اینکه قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی به‌صورت اشتباه در گفت‌وگوی خبری، این مبلغ را 29 میلیون و 750 هزار تومان به دلیل زمان کم این برنامه به‌صورت ناخواسته و اشتباه اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه قیمت نهایی در فازهای 5 و 9 جدید، 43 میلیون تومان است، گفت: بخش‌هایی از کارهای آماده‌سازی این دو فاز باقی مانده؛ اما این مبلغ حداقل است و پیشنهاد ما مبلغ 46 میلیون تومان بوده و طبق نظر مدیران وزارتخانه، مبلغ به 43 میلیون کاهش یافته است.

غفوری تصریح کرد: به ازای هر واحد 9 میلیون تومان به‌طور میانگین برای محوطه‌سازی اختصاص یافته است، اما دو برابر این مبلغ هزینه محوطه‌سازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس افزود: به دلیل قطعی نشدن قیمت‌ها، سازندگان ساخت مسکن مهر را طول می‌دادند و به دلیل همین قطعی نشدن قیمت‌ها، چالش‌هایی را در پردیس داشتیم.

غفوری ادامه داد: در فاز هشت شهر جدید پردیس قیمت‌ها سرشکن شده است؛ با توجه به توپوگرافی خاص پردیس برای محوطه‌سازی، استفاده از پیکور و ساخت دیوارهای حائل و … مشکلاتی بوده که ساخت‌وساز را در پردیس دشوار کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اظهار کرد: طبق قانون، محوطه‌سازی بر عهده متقاضیان است و در آینده در صورت تغییر ملک 99 ساله به ملکی می‌تواند به کمک متقاضیان بیاید.

وی با بیان اینکه سود دوران مشارکت قانونی است، اضافه کرد: سود دوران مشارکت از نظر قانونی باید بررسی شود؛ زیرا تا زمان دریافت کلید نباید مبلغی از متقاضیان دریافت شود.

غفوری در خصوص لیست کارهای مازاد گفت: اگر پیمانکاران کارهای عمرانی بدون هماهنگی و خارج از قرارداد انجام داده باشند، غیرقانونی بوده و هزینه‌ای برای این اقدامات به آن‌ها پرداخت نخواهد شد.

*توقعی از دولت در حمایت از مسکن مهر نداریم

مشاور امور بانکی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ توقعی از دولت در حمایت از مسکن مهر نداریم و کارهای خودسرانه پیمانکاران مسکن مهر پردیس قانونی نیست.

سیداحمد خادمیان صبح امروز در جلسه‌ای با حضور سعید غفوری مدیرعامل و تعدادی از کارکنان بخش‌های مختلف شرکت عمران شهر جدید پردیس، نماینده و تعدادی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در سالن جلسات این شرکت برای تعیین قیمت نهایی مسکن مهر در خصوص استفاده از آورده متقاضیان در پروژه‌های زیربنایی اظهار داشت: استفاده از آورده متقاضیان با توجه به دستورالعمل شماره سه غیرقانونی نبوده؛ بلکه کاری اشتباه محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال 1391 و آغاز ثبت‌نام مسکن مهر پردیس، حداقل آورده متقاضیان 10 میلیون تومان بود و این رقم نشان‌دهنده این بوده که پردیس نسبت به دیگر شهرها متفاوت است.

خادمیان ادامه داد: طبق دستورالعمل شماره سه به قیمت هر مترمربع مسکن مهر که در کشور 300 هزار تومان و در پردیس، 330 هزار تومان بوده است و مبلغ 126 هزار تومان افزوده شده که هر مترمربع مسکن مهر در پردیس به 456 هزار تومان رسید.

*کارهای خودسرانه پیمانکاران مسکن مهر پردیس قانونی نیست

مشاور امور بانکی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اضافه کرد: کارهای مازاد پیمانکاران در صورت خودسرانه بودن را قبول نمی‌کنیم؛ اما اگر صلاحدید شرکت عمران رأی تغییر نرده فلزی با استیل، کف‌پوش سیمان با موزاییک و… باشد، موردقبول خواهد بود؛ زیرا کیفیت ملک بالا رفته است.

وی درخصوص دریافت مبلغ 100 هزار تومان بابت نصب پکیج در فاز 11 پردیس گفت: اگر نصب کولر، پکیج، و… در قرارداد باشد، پیمانکاران موظف به نصب و تحویل آن بدون دریافت مبلغ اضافی هستند.

خادمیان اظهار کرد: ما حمایت را از سوی دولت می‌پذیریم؛ اما در شرایط کنونی و اوضاع اقتصادی نباید از دولت توقعی داشت.

مشاور امور بانکی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر درخصوص در نظر گرفتن 200 میلیارد یارانه برای کمک به پردیس گفت: معاون اول رئیس‌جمهور، و وزیر راه و شهرسازی مکاتبات زیادی داشتند و پیگیر این حمایت دولت و مبلغ در نظر گرفته شده برای پردیس هستیم؛ اما این پروسه هنوز به پایان نرسیده و تاکنون ریالی از این مبلغ پرداخت نشده است.

وی افزود: تفاهم‌نامه‌های شرکت عمران شهر جدید پردیس با پیمانکاران باید در دسترس متقاضیان باشد تا در صورت تغییر امکانات آن را اعلام کنند؛ زیرا اعلام شده در برخی فازها به جای آیفون تصویری، آیفون صوتی نصب شده است و در این صورت باید مبلغ را از پیمانکار کسر و به متقاضیان پرداخت کرد.

*نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس در بررسی قیمت نهایی واحدها: ما هیچ آنالیزی ارائه ندادیم/ مبلغ اضافی بابت کارهای خارج از قرارداد پرداخت نمی‌کنیم

نماینده متقاضیان مسکن مهر پردیس در بررسی قیمت نهایی واحدهای مسکونی گفت: ما هیچ آنالیزی ارائه ندادیم و مبلغ اضافی بابت کارهای خارج از قرارداد پرداخت نمی‌کنیم.

نبی‌الله قدیری در این جلسه‌ که با حضور سیداحمد خادمیان مشاور امور بانکی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، سعید غفوری مدیرعامل و تعدادی از کارکنان بخش‌های مختلف شرکت عمران شهر جدید پردیس، تعدادی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در سالن جلسات این شرکت برای تعیین قیمت نهایی مسکن مهر، با اشاره به اظهارات مدیرعامل شرکت عمران پردیس مبنی بر اعلام دریافت آنالیز قیمت‌ها از نماینده‌های متقاضیان اظهار داشت: ما هیچ آنالیزی را ارائه ندادیم و این حرف صحیح نیست.

وی در خصوص لیست کارهای مازاد گفت: متقاضیان این لیست و هزینه‌ها را قبول ندارند و به هیچ عنوان مبلغ اضافی و هنگفت اعلام‌شده بابت کارهای خارج از قرارداد را پرداخت نخواهند کرد.

وکیل متقاضیان نیز در این نشست اظهار داشت: چهار سال ساخت مسکن مهر پردیس که قرار بود 18 ماهه به پایان برسد، طول کشیده و به نظر می‌رسد حداقل دو تا سه سال دیگر به طول بینجامد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا