استقرار ۱۳۸ ایستگاه نوروزی در مناطق مختلف استان تهران/ امسال حوزه گردشگری استان تهران رشد ۱۵ درصدی داشته است/ ۳۰۳ اثر تاریخی در شهر تهران وجود دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در حاشیه بازدید از ایستگاه‌های نوروزی شهر پردیس و دماوند از استقرار ۱۳۸ ایستگاه نوروزی در مناطق مختلف این استان خبر داد و گفت: امسال حوزه گردشگری استان تهران رشد ۱۵ درصدی داشته است.

رجبعلی خسروآبادی در حاشیه سفر یک روزه خود به شهرستان پردیس و دماوند در بازدید از ایستگاه‌های نوروزی این منطقه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صبح پردیس اظهار کرد: به منظور رفاه حال مسافران و گردشگران ۱۳۸۸ ایستگاه نوروزی در استان تهران راه‌اندازی شده است که در حال حاضر آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی می‌باشند.

وی افزود: با راه‌اندازی ایستگاه‌ها و تشکیل ستادهای نوروزی در استان تهران خدمات‌دهی به مسافران نوروزی با رشد قابل ملاحظه‌ای روبرو بوده و هماهنگی‌های بین مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط در استان تهران امسال نسبت به سال‌های گذشته خدمات بهتر و مطلوب‌تری خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران بیان کرد: برای مثال نیروی انتظامی در استان تهران نیروهایش را برای ایمنی و امنیت بیشتر مسافران نوروزی دو برابر کرده است و اورژانس ۱۱۵ و دیگر دستگاه‌ها نیز خدمات مطلوب‌تر داشته‌اند که این خود بیانگر نوروزی با امنیت و تسهیلات ویژه برای مردم می‌باشد.

خسروآبادی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به شرایط جوی سال جاری ایستگاه‌های اضطراری توسط شهرداری‌ها در استان تهران راه‌اندازی شد تا در مواقع بحرانی و یارش نزولات آسمانی مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: در این راستا مکان‌های اسکان مسافران نوروزی توسط نهادهایی همچون آموزش و پرورش و هلال‌احمر تهیه گردیده تا در این چند روز مورد استفاده قرار گیرند که این خود بیانگر ارائه خدمات مطلوب به شهروندان می‌باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران تصریح کرد: این خدماتی که عنوان گردید در طول سال هم برقرار است، اما در ایام نوروز پررنگ‌تر خواهد بودد که در مجموع زحمات دوستان قابل تقدیر است.

خسروآبادی بیان کرد: تهران گردی شهرستان، تورهای مختلف در تهران، قدس، رباط‌کریم و تورهای ایام سال در تابستان این آمادگی را دارند که شهروندان در طول سال هم از تهران بازدید کنند.

وی از رشد ۱۵ درصدی حوزه گردشگری استان تهران خبر داد و گفت: سال گذشته حوزه گردشگری استان تهران در سطح خاورمیانه ۱۲ درصد بوده که امسال به ۱۵ درصد رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران بیان کرد: هماهنگی بین دستگاهای اجرایی حوزه گردشگری در استان تهران به رقابت سرمایه‌گذار در بخش خصوصی فراهم گردیده است و سرمایه‌گذاران در کارگروه‌ها طرح‌های خود را ارائه خواهند داد.

خسروآبادی تأکید کرد:  اجرای این طرح‌ها زمان‌بر خواهد بود که امیدواریم با هماهنگی بیشتر با نهادهای دولتی همچون منابع طبیعی و محیط زیست زمینه گردشگری را در سال ۹۶ فراهم کنیم.

وی با اشاره به وجود ۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در سطح استان تهران، گفت: از این مجموع اثر تاریخی،  فقط ۳۰۳ اثر تاریخی در خود شهر تهران وجود دارد که توسط گردشگران مورد بازدید قرار می‌گیرد.

*شهرستان پردیس در زمینه ارائه خدمات سفر خوب عمل کرده است
خسروآبادی شهرستان پردیس را یک شهرستان مهم و پر تردد برای رسیدن به استان‌های شمالی و شرقی کشور دانست و افزود: تردد آسان، ایمن، همراه با آرامش و دریافت خدمات مناسب مسافران از محورهای شهرستان پردیس برای سازمان گردشگری اهمیت بالایی دارد و تجمیع تمام دستگاه‌ها امدادی، خدماتی، رفاهی و انتظامی در کنار هم و راه‌اندازی ایستگاه‌های متعدد در نقاط مختلف توانسته رضایت مسافران را جلب کند.
وی عملکرد شهرستان‌های مختلف استان تهران را قابل‌مقایسه باهم ندانست و تصریح کرد: هر شهرستانی با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط خود مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و شهرستان پردیس به‌عنوان یک شهرستان بین‌راهی عملکرد خوبی در ارائه خدمات به مسافران ارائه کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا