استفاده از روش‌های نوین آبیاری در تولید محصولات کشاورزی پردیس راه حل مقابله با تهدید کم‌آبی است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: کم‌آبی امسال تهدید بزرگی برای کشاورزان و باغداران است و باید از روش‌های نوین و بهینه‌سازی آب در جهت بهره‌برداری از محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای استفاده کرد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سید محمد قریشی با بیان اینکه کم‌آبی سال جاری تأثیر بسزایی در حوزه کشاورزی دارد اظهار داشت: کارشناسان جهاد کشاورزی بازه زمانی استفاده آب را به باغداران و کشاورزان توضیح می‌دهند تا هدر رفت آب به حداقل برسد.

وی با تأکید بر جلوگیری از پرت آب در حوزه کشاورزی پردیس افزود: تأمین آب گلخانه‌های شهرستان تحت کنترل است و با استفاده روش‌های بهینه‌سازی آب، گلخانه‌های پردیس در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیشگیری از آفات 1900 هکتار اراضی کشاورزی گفت: یک شرکت خصوصی بیماری محصولات کشاورزی را پایش و مبارزه و پیشگیری با ملخ و جوندگان را در پیش‌گرفته است.

قریشی تصریح کرد: ملخ‌های موجود در شهرستان پردیس ملخ‌های بومی است و ملخ‌های مراکشی خطرناک است که در حال حاضر از این نوع ملخ به میزان بسیار کم دیده می شود و برنامه برای مبارزه با آفت در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به سهمیه 45 تنی 3 نوع کود و تأمین نیاز کشاورزان ادامه داد: در زمینه بیمه باغات و دامداران شهرستان پردیس پیشرفت‌های خوبی را شاهد بودیم.

مدیرجهاد کشاورزی پردیس در پایان خاطرنشان کرد: تدابیر مناسب برای حفظ محصولات کشاورزی در شهرستان اتخاذ شده است تا محصولات کشاورزی با کیفیت در سبد غذایی مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا