ایام الله دهه فجر پردیس؛

از نمایشگاه کارآفرینی بانوان تا جنگ شادی انقلاب اسلامی

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر نمایشگاه ترمه و ترنج بمنظور کار آفرینی بانوان و جشن های شاد گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب در شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا،بخشدار مرکزی پردیس روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ترمه و ترنج در اداره فنی و حرفه ای شهرستان اظهار داشت: نمایشگاه ترمه و ترنج به مناسبت ایام الله دهه فجر از ۱۲ تا ۲۵ بهمن دایر است و بانوان توانمند کارآفرین در این نمایشگاه نیاز به حمایت دارند.

*بانوان توانمند کارآفرین در نمایشگاه ترمه و ترنج نیاز به حمایت دارند

بابک رهنما در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین تحت عنوان ترمه و ترنج به همت امور بانوان فرمانداری و بخشداری مرکزی پردیس و با همکاری مرکز فنی و حرفه ای ، شهرداری پردیس و دهیاری باغکمش از۱۲بهمن ماه در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پردیس واقع در فاز۳ با حضور ۵۸نفر از بانوان کارآفرین پردیس در حال برگزاری است.

وی افزود: این نمایشگاه در جهت حمایت از بانوان کارآفرین شهرستان پردیس برای معرفی دستاوردها و توانمندی های آنان با هدف عرضه محصولات آنها است.

بخشدار مرکزی پردیس گفت: نقش زنان در جامعه اهمیت فراوانی دارد، زنان با فعالیت‌های خود در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی تأثیر بسیاری در توسعه یک جامعه دارند و شماری از بانوان با اراده و پشتکار و ایجاد کارگاه‌‎ها افزون بر درآمدزایی خود، برای تعدادی از بانوان سرپرست خانوار نیز اشتغالزایی کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه ترمه و ترنج، هفتمین نمایشگاه در حوزه بانوان است که با حمایت بخشداری مرکزی از ابتدای سال جاری برگزار شده است.

*۱۵۰ خانوار عشایر کوچ رو در پردیس ساکن هستند

مسئول امور عشایر شهرستان پردیس گفت : در شهرستان پردیس ۱۵۰ خانواده عشایر کوچ رو ساکن پردیس هستند و خدمات متنوعی به آنها داده می شود.

محسن بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عشایر در فصل تابستان به منطقه ییلاقی لار کوچ می کنند و فصل تابستان رابه همراه احشام خود در این منطقه سپری می کنند. وی ادامه داد: بهسازی و نگهداری راه عشایری ، توزیع سیلندر گاز و یا سوخت فسیلی به مناطق ییلاقی برای پرهیز از بوته کنی سوخت هیزم و حفظ محیط زیست منطقه، ارائه خدمات بهداشتی در قالب خانه بهداشت شبانه روزی وتوزیع نهاده های دامی بخشی از خدمات رسانی به خانواده عشایر در زمان اسکان موقت در منطقه لار است.

مسئول امور عشایر شهرستان پردیس ادامه داد: در حدود ۱۵۰ تن جو با قیمت یارانه ای به عشایر عرضه شده است.

بختیاری با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی افزود: عملیات زیر بنایی، احداث آبشخور برای آب شرب دام، انتقال آب، مرمت قنات روستای تماشا برای آب شرب خانواده عشایر، توزیع آرد برای طبخ نان عشایر وسایر خدمات مورد نیاز به صورت مستمر به عشایر عرضه می شود.

وی ادامه داد: از منظر زیست بوم ورامین به لار چیزی که اهمیت پردیس را دو چندان می کند بحث استقرار شهرستان در محل گذر عشایر جنوب و جنوب شرق استان شهرستان های ورامین پاکدشت و ری به منطقه لار شهرستان شمیرانات است .

مسئول امور عشایر شهرستان پردیس افزود: بر اساس آخرین تفاهم نامه با فرمانداری شهرستان و شهرداری پردیس مقرر شد که زیر گذرهای در محورهای مواصلاتی در محدوده شهر پردیس توسط شهرداری لایروبی و نظافت انجام شود تا قابلیت تردد دام و عشایر را داشته باشند.

بختیاری گفت: این تفاهم نامه در حال نهایی شدن است تا در فصل کوچ عشایر که در حدود نیمه اول اردیبهشت از شهرستان عبور می کنند و ۱۵ خرداد مستقر می شوند،مقرر شدتا با همت شهرداری و فرمانداری شهرستان عملیاتی بشود.

*جنگ شادی انقلاب اسلامی با استقبال چشمگیر شهروندان برگزار شد

شهردار سعید آبادِ جاجرود گفت: در راستای رسالت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، جنگ شادی گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب با استقبال چشمگیر شهروندان برگزار شد.

محسن بخشنده در حاشیه برگزاری جنگ شادی در مسجد ابوالفضل(ع) شهر سعید آباد ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر به خبرنگاران گفت: این مراسم مفرح با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی برای شهروندان به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار شد و با وجود برودت هوا در حدود یک هزار نفر از شهروندان در مراسم حضور داشتند.

وی ادامه داد: سعید آباد به تازگی به شهر تبدیل شده و شهرداری با برگزاری برنامه های مفرح در مناسبت‌های ملی و مذهبی و با اجرای پروژه های عمرانی تلاش می کند تا رفاه و آسایش را برای شهروندان فراهم کند.

شهردار سعید آباد با اشاره به پاکسازی حاشیه رودخانه جاجرود در ایام الله دهه مبارک فجر ، توضیح داد: با همکاری انجمن مدافعان محیط زیست جاجرود و حضور شهروندان و مسئولان حاشیه رودخانه جاجرود پاکسازی شد و در پایان به ۱۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

بخشنده گفت: در ایام الله دهه فجر کلنگ زنی فاز ۷ استخر، ساختمان آشیانه آتش نشانی، درمانگاه شبانه روزی و پروژه بهسازی و هدایت آبهای سطحی رودخانه سعید آباد طی روزهای آتی با حضور مسئولان کشوری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا