از تحویل فاز چهار به شهرداری پردیس تا 30 میلیارد بودجه

شهردار پردیس گفت: 35 پروژه طی هفته دولت امسال با 20 میلیارد تومان بودجه افتتاح شد.

به گزارش صبح پردیس،  کوروش گلریز شهردار پردیس ظهر امروز طی نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در محل شهرداری برگزار شد در خصوص پروژه‌های این شهرداری در هفته دولت امسال، ضمن، زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا به خصوص شهدای هفته دولت، اظهار کرد: هفته دولت نمادی از شهیدان رجایی و باهنر است و برای بزرگداشت این شهدا، در بزرگداشت این شهدا در سراسر کشور مسئولان اقدام به افتتاح پروژه های مختلف و اعلام آن می‌کنند.

وی ضمن تسلیت ایام فرا رسیدن ماه محرم، گفت: از هفته دولت سال گذشته تا به امروز شهرداری پردیس 30 میلیارد تومان پروژه را به همراه فعالیت‌های مرتبط را انجام داده که 9 پروژه شاخص در این بین قرار دارد.

10 میلیارد تومان فعالیت‌های روتین شهرداری

گلریز افزود: فعالیت‌های روتین شهرداری مانند نگهداری آسفالت، روکش آسفالت،جدول کشی، و… حدود 10 میلیارد تومان را در بر می‌گیرد که این فعالیت‌ها را از ورودی شهر آغاز کردیم.

شهردار پردیس ادامه داد: در شهر پردیس به دلیل توپوگرافی و شرایط آب و هوایی خاص در فصل زمستان، استفاده از نمک برای آب کردن برف‌ها متداول است و به همین دلیل برخی معابر شهر آسیب می‌بینند.

وی اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر در ورودی شهر پردیس و بلوار خلیج فارس جنوبی و ادامه مسیر بلوار صیاد شیرازی روکش آسفالت و خط‌کشی شد و در هفته دولت برای سهولت حمل و نقل شهروندان افتتاح شد.

گلریز تصریح کرد: در پروژه های عمرانی شهر پردیس از تکنولوژی جدیدی استفادهمی‌شود که ابتدا در حوزه آسفالت ریزی آغاز شد، زیرا پردیس شهری کارگاهی است و ماشین آلات سنگین در آن تردد می‌کنند و این ترددها آسیب زیادی بهزیرساخت‌ها مانند آسفالت می‌رساند.

آسفالت ریزی با تکنولوژی روز در پردیس

گلریز افزود: شبکه‌های مهندسی شده‌ای بین آسفالت و زیرسازی قرار می‌گیرد تا چسبندگی را بیشتر کند و به هیچ عنوان این نوع آسفالت ترک نخواهد خورد و عمر مفید آن بسیار بالاتر می‌رود.

شهردار پردیس ادامه داد: امسال از سی و پنج پروژه انجام شده ۹ پروژه با بودجه ۲۰میلیارد تومانی انجام شده که کمربندی جنوبی شهر پردیس با نام بلوار شهید رجایی با طول ۱۳۰۰ متر در دو لاین رفت و برگشت، با عرض ۸ و نیم برای هر لاین، حجم خاک‌برداری ۱۱۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب، اجرای ۲۶۰۰ متر طول نهر و همچنین اجرای طرح تک جدول به طول ۴۰۰۰ متر را در این کمربندی داشتیم.

دسترسی آسان به فازهای سه و چهار پردیس

وی اضافه کرد: قطعاً با حجم بالای ترافیک در بلوار ملاصدرای پردیس که در ایام محرم و روزهای عادی باعث اتلاف وقت شهروندان می‌شد، این کمربندی از بلوار نخلستان به بهار شرقی و در ادامه بلوار شهید رجایی ختم می‌شود که شهروندان به فازهای ۴ و ۳ دسترسی خواهند داشت.

گلریز تصریح کرد: بخش اصلی این پروژه امسال به بهره‌برداری رسید و ادامه کمربندی جنوبی پردیس نیز به دلیل معارض و تداخل پروژه مترو با مسیرهای ارتباطی، به زمان دیگری موکول شده است.

شهردار پردیس افزود: احداث پل آب انجیرک با ارتفاع ۴ متر طول، دهانه ۳۴ متر، ارتفاع ۶ متر، ۱ هزار و ۲۳۲ متر مکعب سنگ چینی و خاک‌برداری ۶ هزار و ۵۳۰متر مکعبی انجام شده تا مسیر کمربندی جنوبی شهر به سرعت به اتمام برسد.

با کمک استان، آتش نشانی پردیس تجهیز شود

وی ادامه داد: آتش نشانی فاز ۸ پردیس با متراژ هزار و ۴۳۰ متر مربع، زیربنای ۵۶۰متر مربع، در یک طبقه و با سازه بتنی ساخته شده و در نظر داریم با توجه به رشد جمعیت در این فاز یک مرکز آتش نشانی دیگر را احداث کنیم.

گلریز اضافه کرد: نیاز به کمک استان برای تجهیز آتش نشانی‌ها ضروری است، زیرا در سال آینده ساخت آتش نشانی شماره 6 را در بین فازهای پنج و ۹ آغاز خواهیم کرد.

شهردار پردیس تصریح کرد: احداث کانون قرآن و عترت با زیربنای ۷۵۰ متر مربع, در دو طبقه و با سازه بتنی ساخته و به زودی با حضور مسئولان شهرستان افتتاح خواهد شد.

وی اذعان کرد: برای اتصال مسیر باغ کمش به ۲۴ متری سینا خرمدشت ۶۰۰۰ مترمربع خاک برداری، ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب زیرسازی و ۱ هزار و ۱۰۰ متر طولجدول گذاری بوده که با اجرای دو لایه آسفالت تکمیل شد.

شهردار پردیس افزود: بلوار سیاه سنگ به مساحت ۱۰ هزار متر مربع، با حجمخاک‌برداری ۹ هزار متر مکعب، با زیرسازی و اجرای دو لایه آسفالت برای منطقه صنعتی اجرا شد.

گلریز بیان کرد: ساخت زمین بازی فاز ۳ به متراژ ۶۰۰ متر مربع، ۵۵۰ مترمربع چمن مصنوعی، ۲۵۰ متر مربع کفپوش و ۶۰۰ متر مربع آسفالت به با حضور مسئولان بهرهبرداری رسید.

ارائه هفت خدمت غیرحضوری به شهروندان

گلریز با بیان اینکه احداث کانال بتنی مسیل سیاهسنگ با ۱۷۰ متر طول، عرض سهمتر، ارتفاع دیواره سه متر به اتمام رسید، گفت: میز خدمت شه داری پردیس که در سال ۹۸ به اتمام رسید، امسال کاملاً دیجیتالی شده و خدمات مختلف و غیرحضوری به شهروندان ارائه می‌شود.

شهردار پردیس اضافه کرد: شهرداری پردیس در تکریم ارباب رجوع در بینشهرداری‌های استان تهران پیشرو است و امسال در همین راستا همشهریانمی‌توانند به آدرس www.khedmat_shahrdaripardis.ir مراجعه و هفتخدمت را از این سامانه به صورت غیر حضوری دریافت کنند که شامل اصناف، درآمد، شهرسازی، خدمات شهری و فضای سبز و عوارض است و پرداخت‌ها وپیگیری‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

تقویت شهرداری برای ارائه خدمات به مسکن مهر

وی بیان کرد: انتظار داریم شهرداری پردیس تقویت شود تا بتوانیم همزمان با اسکان جمعیت مساکن مهر زیرساخت‌ها را نیز پیگیری و ارائه خدمات را تقویت کنیم.

گلریز تصریح کرد: تلاش کردیم بحث حمل و نقل عمومی را در فازهای مختلف برقرار کنیم اما با شرایط موجود، طرح واگذاری وسایل حمل و نقل عمومی از طریق سازمان شهرداری‌ها که از طریق ماده ۱۳، انجام می‌شد، قطعاً در پردیس اتفاق نخواهد افتاد.

پرداخت سوبسید برای حمل و نقل عمومی فازهای مسکن مهر

شهردار پردیس افزود: باید این سامانه‌های حمل و نقل عمومی را با کمک بخش خصوصی انجام دهیم و این قرارداد باید برای بخش خصوصی صرفه اقتصادی داشته باشد که متأسفانه ندارد و این شرکت‌ها امروز برای خدمات دهی به بخشی از فازهای هشت و ۱۱ سوبسید دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هر ساله در شهر پردیس ۱ سرای محله را ساخته و افتتاح می‌کنیم، گفت: امسال با نصب ۲۲۰ دستگاه دوربین را در دستور کار قرار دادیم و دوربین مداربسته در ساختمان‌های شهرداری، اماکن تحت پوشش نصب و در اتاق مانیتورینگ، ورود و خروج خودروها و پرسنل شهرداری به صورت آنلاین رصدمی‌شود.

گلریز ادامه داد: ادامه برنامه ساخت تالار بزرگ شهر با ۷۰۰ صندلی را به شدتپیگیر هستیم تا به مرکز فرهنگی شهر تبدیل و برای مراسمات و مجالس استفاده شود.

شهردار پردیس اضافه کرد: امسال برای پروژه ورزشی بلوار چمران ۴ میلیارد تومان و سال گذشته سه میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شد و قرارداد جدید در حال انعقاد است تا علاوه بر اقدامات روزانه شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس تغییراتی مثبت را در بحث کلان فرهنگی و ورزشی داشته باشیم.

فضاسازی ۲۷ هزار متر مربع از اراضی رود دره جوزک 

وی تصریح کرد: رود دره جوزک یکی از نقاطی است که باید در مواقع بحرانی کنترل می‌شد و در کنار این کنترل به مباحث فضاسازی ۲۷ هزار متر مربع آن توجه کردیم و به زودی در این محل فضای سبز ایجاد می‌شود که بخش زیادی از کار آنانجام شده و فضایی مطلوب برای ساکنین ساخته خواهد شد.

گلریز افزود: سال گذشته پساب تصفیه خانه فاضلاب پردیس را با کمک و همراهی شورای اسلامی شهر خریداری کردیم و به زودی پروژه انتقال آب را از جنوب به شمال را انجام خواهیم داد تا با توجه به رشد روز افزون جمعیت، تثبیت فضای سبز، حتی رشد و سیر صعودی به سرانه فضای سبز بدهیم.

شهردار پردیس ادامه داد: با تعامل شورا و شهرداری با اداره کل راه امسال به فازهفت پردیس که منطقه صنعتی خرمدشت است توجه بیشتری داشتیم و ساماندهی، زیباسازی و سهولت دسترسی، حمل و نقل و… اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از بیشترین درخواست‌های مردمی، رسیدگی به خیابان شهید نوشین بود که آخرین خیابان متصل به بام پردیس است که شهرداری با عقد قرارداد اقدام به تثبیت فضای سبز، نصب فلاورباکس، ایجاد روشنایی، زیرسازی و آسفالت این منطقه را با حمایت شورا محقق کرده‌ایم.

تحویل دو محله از فاز چهار پردیس

گلریز در خصوص تحویل گرفتن بخشی از فاز چهار پردیس، گفت: با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر پردیس محلات سه و چهار فاز چهار پردیس را طی تهاتری که با شرکت عمران داشتیم تحویل گرفتیم و ارائه خدمات زیرساختی به این نقاط را در بودجه سال ۹۹ انجام خواهیم داد اما فعالیت های روتین در حال انجام است.

شهردار پردیس تصریح کرد: با ریزش دیواره مجتمع دایره المعارف با عقد قرارداد با پیمانکار این پروژه در حال انجام است و در کنار آن فضای سبز نیز در این منطقه انجام میشود.

وی در خصوص نبود استخر دولتی در شهر پردیس و بسته شدن تنها استخر نیمه دولتی این شهر، اظهار کرد: ساخت استخر در دستور کار شهرداری نیست اما با رایزنی‌های شورا و شهرداری تلاش می‌کنیم استخر نام آوران را برای رفاه حال شهروندان از مالک دریافت و برای استفاده شهروندان در اختیارشان قرار بدهیم.

گلریز افزود: با فرا رسیدن ماه محرم اقدامات خوبی با همکاری شهرداری با مساجد و برنامه هایی در پارک شهریار توسط روابط عمومی شهرداری برگزار میشود، همچنین برنامه های مذهبی را همکاری سپاه و هیئت رزمندگان اسلام در بوستان نورالشهدا پردیس اجرا خواهیم کرد.

شهردار پردیس در خصوص توقف خودروهای باربری در میدان عدالت و کندی عبور و مرور، گفت: شهرداری با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی و اتحادیه باید به این مورد ورود کرده و این تعداد نیسان و خاورهای باربری که از در این محل توقف میکنند و باعث بروز ترافیک میشوند را جمع‌آوری کنند اما در در صورت عدم تحقق، این موضوع در شورای ترافیک مطرح خواهد شد زیرا شهرداری به تنهایی نمیتواند برای این خودروها ممانعت ایجاد کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا